Babybæsj

BK92

Forelsket i forumet
Hei dere!

I halvannen uke nå har lillemor på 12 uker hatt magetrøbbel. Vi har ikke hatt en normal bæsjebleie på hele denne tiden. Det er eksplosive bæsjer som ofte er mørkegule og kremete, noen ganger litt slim, noen ganger grønne og noen ganger med cottage cheese-klumper. Lukter egg innimellom.

Savner de lys gule med korn og syrlig lukt. Er det «en omstillingsfase» i magen tro? Hvor lenge ville dere ventet med å få det sjekket ut? Hun er i god form og jeg spiser slik jeg har gjort hele veien.
 
Gutten min (4 mnd) hadde også sånn for en stund siden. Stresset så sykt, og fant aldri ut av hva det var. Det var ikke noe jeg hadde spist, og det varte av og på et par uker før det gikk tilbake til vanlig form og farge. Han hadde aldri vondt og var seg selv. Gikk opp i vekt som vanlig. Så gikk det bare over! Jeg ville ha sett det an og ventet litt, men dersom det ikke går over og babyen viser tegn til ubehag ville jeg tatt en prat med helsesøster/lege :)
 
Gutten min (4 mnd) hadde også sånn for en stund siden. Stresset så sykt, og fant aldri ut av hva det var. Det var ikke noe jeg hadde spist, og det varte av og på et par uker før det gikk tilbake til vanlig form og farge. Han hadde aldri vondt og var seg selv. Gikk opp i vekt som vanlig. Så gikk det bare over! Jeg ville ha sett det an og ventet litt, men dersom det ikke går over og babyen viser tegn til ubehag ville jeg tatt en prat med helsesøster/lege :)
Tusen takk for svar, det er betryggende at flere har opplevd dette som en fase.. man blir litt svett av bekymring, selvom jeg tror det bare er magen som er litt i ulage og ikke en reaksjon på noe :wtf: Vurderer å få henne veid i morgen for sikkerhets skyld, men hun spiser, tisser og er fornøyd ellers :)

Tenker også at dersom hun f.eks. reagerer på kumelk så er halvannen uke for lite for at legen vil sette i gang noe utredning for slikt.
 
Begge mine har hatt slike iblant. Men ikke typ alle bleiene i halvannen uke da, mer sånn en og annen iblant.
 
Begge mine har hatt slike iblant. Men ikke typ alle bleiene i halvannen uke da, mer sånn en og annen iblant.
Tror kanskje jeg er blitt litt blind på hva som er normal bæsj også nå, er liksom ikke fornøyd før jeg får de der riskornene tilbake :bag:
 
Er det noen tenner på gang tro ;-) vår lille gutt er nå 18mnd, men da han var 12 uker, så var bæsjen noe helt for seg selv. Hehe. Den var som du beskriver. Stakkars små babyer som må gå igjennom denne starten på livet så tidlig. Men gutten vår fikk synlig fortenner når han var 5mnd. Så bare dukka det opp masse tenner. Dette sprenger sånn i tannkjøttet. At det blir en påkjenning for kropp og sjel. Mange som har vondt i tannkjøttet og det kan ta non mnd før tennene kommer ut. Men det kan gå fort også.

Men er man usikker så er det tryggest å ta di med til legen. Bedre å oppsøke lege 1 gang for mye enn 1 gang for lite. De små er vanskelig å tolke uansett om di har lagt inni magen i 9mnd.

Håper alt ordner seg ❤❤❤
 
Det er normalt at riskornbæsjen forsvinner :)
Vi hadde bare tykk sennep 1 gang i uka fra 2,5 mnd til fast føde :)
 
Den forandrer deg hele tiden. Fast føde gjør det enda verre. Min på 4.5 mnd har ingenting som kan kalles normalt lengre sånn sett. Egentlig glad den skikkelige sennepen er over, de hvite klærne ble farget av den. Min har hatt mye ymse bæsj hittil og er min friske baby. Jeg har to kronisk syke barn med magesykdommer.
 
Er det noen tenner på gang tro ;-) vår lille gutt er nå 18mnd, men da han var 12 uker, så var bæsjen noe helt for seg selv. Hehe. Den var som du beskriver. Stakkars små babyer som må gå igjennom denne starten på livet så tidlig. Men gutten vår fikk synlig fortenner når han var 5mnd. Så bare dukka det opp masse tenner. Dette sprenger sånn i tannkjøttet. At det blir en påkjenning for kropp og sjel. Mange som har vondt i tannkjøttet og det kan ta non mnd før tennene kommer ut. Men det kan gå fort også.

Men er man usikker så er det tryggest å ta di med til legen. Bedre å oppsøke lege 1 gang for mye enn 1 gang for lite. De små er vanskelig å tolke uansett om di har lagt inni magen i 9mnd.

Håper alt ordner seg ❤❤❤
Synes jeg ser mer humper i tannkjøttet ja, så har lurt litt på det der :) Har lest at det blir ganske rødt rett før de kommer frem så de er nok ikke rett rundt hjørnet men mistenker at det presser litt på. Det skal også bli en spennende periode :sorry: Gøy og fælt samtidig!
 
Det er normalt at riskornbæsjen forsvinner :)
Vi hadde bare tykk sennep 1 gang i uka fra 2,5 mnd til fast føde :)
Ja se der! Da har vi jo noen normale bæsjebleier i løpet av dagen/uka likevel, kremete og «fin» ;-) Det var kjekt at du sa fra om.
 
Den forandrer deg hele tiden. Fast føde gjør det enda verre. Min på 4.5 mnd har ingenting som kan kalles normalt lengre sånn sett. Egentlig glad den skikkelige sennepen er over, de hvite klærne ble farget av den. Min har hatt mye ymse bæsj hittil og er min friske baby. Jeg har to kronisk syke barn med magesykdommer.
Klærne får kjørt seg ja :facepalm: Gjør ikke annet enn å skylle opp og legge i maskina og henge og brette..
 
Min hadde normal sennepsgul til uke 6, begynte med litt grønn men fort ble det bare grønn. Jeg hadde melkefri kost men det hjulpet ikke. Da han var 3,5 månader hadde han grått avføring og vi tok ham til lege. Hun sa at de må ha kontrakt med masse bakterier og at avføring skal variere og at forskjellige farger er helt normalt. Han begynte med sennepsgul på nytt og hadde det i 3 uker før han ble forkjølet og den ble grønn på nytt. Nå det er sennepsgul,så irriterende alt med dette!
 
Synes jeg ser mer humper i tannkjøttet ja, så har lurt litt på det der :) Har lest at det blir ganske rødt rett før de kommer frem så de er nok ikke rett rundt hjørnet men mistenker at det presser litt på. Det skal også bli en spennende periode :sorry: Gøy og fælt samtidig!

Det forstår jeg veldig godt. Slitsomt og utmattende for heile familien det der. Men er godt når tennene kommer opp, så er det værtfall litt mer rolig for den lille. Må jo gjøre gørr vondt å få tenner.
Merker det på lille gutt, han holder på med flere tenner. Men håper han snart er ferdig med å få alle. De sier at di får alle tennene før fylte 2 år. (Fleste parten) men det er så slitsomt for han syns det gjør gørr vondt. Vet liksom ikke hva man skal gjøre heller. Kan ikke gjør stort når det er sånn. :)

Det fæleste jeg tenker på er jo at tennene skal jo dette ut igjen!! Så er det vel på den igjen:laughing025
Men heldigvis i litt eldre alder.

Hvis du ser det begynner å bli hvitt i tilegg til det er rødt, så er det ikke lange tiden man ser noen små korn som er på vei opp. :) Husker når guttungen fikk melk av puppen. Dy å salte å han beit. Var ubehagelig. Men det er helt til de skjønner at de ikke skal bite for det gjør vondt for mor. Hehehe :)
 
Back
Topp