Baby?

Jeg er som deg, når barnet fyller ett år er det ingen baby lenger. Vet ikke om det egentlig eksisterer noen klar definisjon (ikke sjekket Google enda), men det er i hvert fall slik jeg tenker.

Min lille baby er 18 mnd :p Omtaler henne ikke som baby ute, men hjemme så. Hun er jo egentlig ikke en baby lenger.

Jeg synes sønnen min sluttet å være baby når han krabbet. Han var da 7 mnd. Med baby tenkte jeg da sånn som bare ligger der, så han var da en "krabat" :p Vesla er litt senere ute. Hun er straks 10 mnd og jeg synes hun nå ikke er noe baby lenger. Tenker det handler mer om hvilket stadie barnet er på og ikke alder.

Eg tenke når dei begynne å gå :)

Jeg synes sønnen min sluttet å være baby når han krabbet. Han var da 7 mnd. Med baby tenkte jeg da sånn som bare ligger der, så han var da en "krabat" :p Vesla er litt senere ute. Hun er straks 10 mnd og jeg synes hun nå ikke er noe baby lenger. Tenker det handler mer om hvilket stadie barnet er på og ikke alder.
Nå kom jeg på at jeg har siden lillegutt var 3 mnd sagt at han ikke er baby lenger, for da var det slutt på å ligge på ryggen :D

Jeg er som de fleste tenker at når de er 1år er de ikke mere baby :)

Tja jeg sluttet å ha baby når hun kom seg fint rundt selv så ved 7-8 mnd på snuppa her :p

Jeg synes når de begynner å gå (så +- 1 år ca). Kjenner noen barn på 18 mnd som fortsatt ikke går, og jeg tenker litt på dem som babyer, men må ta meg i det når jeg kommer på alderen :)

Dette står på norsk helseinformatikk:
Definisjon
Spedbarn er barn under 1 år
Barn defineres som barn fra 1 år til pubertet (skjønnsmessig vurdert).

Ikkje lenger enn til 1 år syns eg. Men slutta egentlig å kalle ho baby nokre mnd før det:-)

Rundt krabbe/gå/1års alderen :P

Oi! Føler allerede nå at babyen min er på vei til å bli en liten gutt i stede for en baby jeg, og han er ikke tre måneder en gang :P Hadde det på samme måte med storebror. Tror det har mye med at jeg har slanke babyer og mye av det jeg forbinder med baby er søte bollekinn og valker fra topp til tå :D

Back
Topp