Baby vil ikke drikke melk lenger....

Status
Stengt for ytterligere svar.

Frkn

Forelsket i forumet
Jeg hadde mye stress med amming de første 3 mnd, så gikk det seg til og det gikk over all forventning i de neste 3 mnd.

Nå har jeg litt problemer igjen, hun er litt over 6 mnd. Babyen vil ikke spise offentlig..... Ikke i stuen mens babyfar er dr en gang! Bør helst ligge innpå sengen uten noe som helst stimuli og helst om hun er klar for en blund.

Går med konstant dårlig samvittighet når jeg er i lengre kaffebesøk og hun ikke vil ha mat.... Sitte som en tulling med puppen ute og hun ligger som en banan/meitemark i armene mine, ser ut som jeg tortuerer henne...... Men jeg kan ikke bare være hjemme og gjøre alt til faste tider heller :(

Har begynt med litt fast føde nå, hun spiser 100 ml grøt morgen og kveld, og har såvidt begynt med middag, pureer med forskjellige smaker....

Har litt lyst å slutte å nattamme også, men føler det er eneste tiden på døgnet hun spiser godt. Veldig redd for at hun ikke får i seg alt hun skal ha....

Sånn ser dagen ut:

05:00: stå-opp-spise-i-en-fei-pupp.
08:30: sove-pupp (spiser bra)
10:30: grøt+at Eg prøver å gi litt pupp til dessert uten hell som regel
11:30: tur+sove.
13:30:prøve å gi pupp, spiser kanskje et minutt mens hun vrir og vender på seg.
13:31: 20 ml smaksprøve middag
16:00:sove-pupp
18:15' grøt
19:00: prøver å gi pupp, må vente til hun er nesten sovnet, så jeg kan lure melk i henne.
00:00 sove - pupp
02:30:likewise

Gjør jeg noe feil som du kan se?

Hadde hun tatt flaske, hadde jeg sluttet å amme På dagen, syntes dette bare er stress...

Har hun nok med fast føde? Burde jeg gi morsmelk på tutekoppen til maten (hun pleier å like vann fra den... Til maten)
 
(Sånne faser er veldig vanlige og mange babyer har perioder hvor de kun spiser til dupper og på natta, de fleste klarer å regulere dette selv om de får det :) Ikke noe galt med hverken deg, melka eller baby! Anbefaler ammehjelpen for god veiledning rundt slike perioder om du lurer på mer etter nettmøtet :) )
 
(Sånne faser er veldig vanlige og mange babyer har perioder hvor de kun spiser til dupper og på natta, de fleste klarer å regulere dette selv om de får det :) Ikke noe galt med hverken deg, melka eller baby! Anbefaler ammehjelpen for god veiledning rundt slike perioder om du lurer på mer etter nettmøtet :) )

OK, for baby spiser godt de gangene hun skal sove, dvs 08:30 ca, 12 tiden, 19:00 og 02:00....mister man ikke melken når de spiser så sjeldent? Føler jeg har mindre melk enn før... Prøver å pumpe ut, men det kommer så lite.
 
Hei!

Først du har gjort en fantastisk jobb! Hun er 6 mnd og det er mange som ikke klarer å amme så lenge, også barn som ikke klarer å fokusere er mer opptatt av alt annet og derfor ikke lengre interessert i puppen. Det første jeg tenker er at du gjør ikke noe galt. Jeg ville spurt om du kunne fått en ekstra time hos helsesøster som følger dere. Spurt om råd og veiledning. De sitter på masse kunnskap, og har også vekstkurven til barnet. Ikke bry deg så mye om hva andre synes eller mener. Du må finne ut av hva som er rett for dere.

Ønsker du å fortsette å amme er også noe du må spørre deg selv om, og hvor mye ønsker du det? Det virker som du må evt prioritere bort noe da hun ikke vil amme blant andre. en kan ikke altid få til alt.

Mitt råd er ta kontakt med helsesøster som kan hjelpe dere mer enn det jeg kan gjøre her med et svar på nett. evt ammehjelpen som en nevnt tidligere.

Stå på, dette fikser du, senk skuldrene:)
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Back
Topp