Baby utstyr.....

M&M2014

Gift med forumet
Novemberskattene 2014 <3
Desto tidligre ferdig desto bedre er et av mitt motto. Jeg har alt fått "hetta" for alle ting vi må skaffe. Det hjalp ikke at jordmor føyde på et par ting da jeg var hos henne å[&:].

Men føler da at vi har fått tak i en del ting.

Kjøpte en slik Brio Sing vogn, med bag og sportstrille, og bilsete med isofix (kan også brukes på vognen). Blir sendt oss i posten. Betalte 5600 for alt.

Ny babydan seng med alt tilbehør i babydan, madrass, dyne, pute, sengekant, laken, sengesett (det også et pakketilbud). Det fikk vi for 1990. Vi er heldige som har en babybutikk i nætheten der alt er MYE billigre enn de store kjedene.

Vi hadde egentlig tenkt å kjøpe brukt. Men følte at dette var billig nytt.

Men trenger vi virkelig stellekommode?? JM mente dette var veldig nødvendig, vi hadde bare tenkt på en balje å slik stellematte vi....

Hva har dere førstegangs gravide skaffet da??

Ellers så gleder jeg meg vilt til UL den 09. Sept. Kankje vi får vite kjønn[:)][:)]
Har nemlig alle klærne mine fra jeg var liten, men det meste er Rosa. Blir det gutt blir det shopping i forhold til klær.

jeg mener stellekommode har vært nødvening for oss i hvert fall.. hadde en med badekar i, kjempe greit.
Seng kjøpte vi på ikea, like gode de som de andre til flere tusen.
ammepute brukte jeg nesten ikke.
flaskesterilisator er grei, brukte den mest til smokker, siden jeg ammet.
Vippestol med vibrering brukte vi mye.
Bilstol
Vogn kjøpte vi brukt.
Klær kjøpte vi altfor mye av, ikke kjøp for mye, du får nok masse gaver.
Gulpekluter kjøpte vi på sparkjøp, kjempe gode. kalles vel flanellsbleier. kjøpte to forskjellige.
Rompekluter hehe.. sånne 5 pk på princess tror jeg det var, kjempe gode og tynne.
Litt kremer og oljer. anbefaler babyline sine produkter.
temp måler og paracet

sikkert masse mer også hehe

Synes i grunn vi har fått de tingene vi har billig jeg da. Tenkte på Ikea vi også, men koster mye for oss å kjøre dit. ca 200 i bom, pluss drivstoffutgifter.

Fikk øye på et såkalt snoopy stellebord på det lokale butikken i dag da, til 1160. Og det var reint billig synes jeg. Hadde nesten fått inntrykk av at det koster hvertfall over 2 lapper for et stellebord[&:]

Vi har vært litt vaklende i forhold til vippestol med vibbrering, men kanskje det er greit å ha. De blir vel roligre med vibbrering?? Har ihvertfall hørt mye positivt om Fisher Price.

På nille har dem ihvertfall badehåndkle for 39.50.

Kommer nok til å kjøpe litt i sparkjøp, lettvint å få det på døra. Er ikke så enormt glad i å handle.

ORIGINAL: cathrine24

Synes i grunn vi har fått de tingene vi har billig jeg da. Tenkte på Ikea vi også, men koster mye for oss å kjøre dit. ca 200 i bom, pluss drivstoffutgifter.

Fikk øye på et såkalt snoopy stellebord på det lokale butikken i dag da, til 1160. Og det var reint billig synes jeg. Hadde nesten fått inntrykk av at det koster hvertfall over 2 lapper for et stellebord[&:]

Vi har vært litt vaklende i forhold til vippestol med vibbrering, men kanskje det er greit å ha. De blir vel roligre med vibbrering?? Har ihvertfall hørt mye positivt om Fisher Price.

På nille har dem ihvertfall badehåndkle for 39.50.

Kommer nok til å kjøpe litt i sparkjøp, lettvint å få det på døra. Er ikke så enormt glad i å handle.

ja vibreringen skal gjøre bebien rolig

Vi hadde ikke stellekommode til vår første baby, brukte stellepute på gulvet. Jeg syntes det ble litt tungvindt og litt trekk på gulvet, så da la vi en benkeplate over noe av baderomsinnredningen (har skap med sånn stor utslagsvask på badet, har ikke vaskerom skjønner dere) og det fungerte kjempefint.

Men denne gangen skal jeg "hive ut" vaskemasinen og tørketrommelen (setter de på et bad vi bruker mindre), så skal jeg kjøpe meg stellekommode, gleder meg veldig til det. (Billige stellekommoder får du kjøpt på Ikea eller Jysk, så Jysk hadde tilbud på sin så nå kostet den bare 500,-, på andre babybutikker koster kommodene 3000 +/-)

Jeg er litt imot vippestoler, gåstoler mm så det har vi ikke tenkt å ha.

Hvis du får en baby som ikke gulper, så blir "aldri" klærne skitne (ikke griser de med mat, ikke krabber de, og alt er rent rundt babyene), og man må skynte seg å bytte på barna så man får "prøvd alt" før de vokser ifra klærne...  De fleste babyene kan nok begynne med klær str 56, og vil fort gå videre til klær str 62.

Noen tips bare[;)]

Stellebord er ikke nødvendig om du har en vaskemaskin eller noe du bare kan ha en stellematte oppå. Men når du har babyen oppe på noe høyt, tenk på at du må ha alt du trenger innen armlengdes avstand siden du aldri kan la babyen ligge oppå der alene mens du henter noe. (Å stelle på gulvet ville blitt veldig ubehagelig for meg i hvertfall, lett å fa vondt i ryggen, så jeg ville satset på å ha stelleplassen høyt.) Greit å ha vask eller vårservietter i nærheten, en plass til bleier og kremer og noen klær. Babyen kan jo bades i vasken i starten (og ganske lenge hvis du har stor vask) og deretter i balje/badekar.
Vippestol har jeg aldri hatt og ikke følt noe savn etter! Min gutt lå på teppe på gulvet fra dag en og trivdes kjempegodt med det. :)

hm.. når begynner jeg å bli litt stresset her jeg når jeg ser at du nesten er klar!!! [:)] 
Jeg har nemlig ikke kjøpt en eneste ting enda. Vil helst vente til etter ultralyd.

Jeg hadde egentlig ikke tenkt å kjøpe noe før etter UL jeg heller, men fant så billig at vi ikke klarte å la vær. Men har hatt 4 tidlige UL da. Resten venter vi med til etter UL[:)] Noe jeg gleder meg sykt til[:)]

Trur vi ender opp med et slik stellebord med badebalje, da kan vi ha det inne på badet også. Ellers hadde vi måtet hatt det på soverommet til baby'en. Og i forhold til når vi skal bade ungen også. Samboeren mente vi kunne bade ungen i badekaret, men det passer dårlig da det er et stort boblebad[&:]

Men behovet for brystpumpe? Ei venninne mente det var helt nødvendig.

Jeg prøver å få kvalitet til så billig som mulig, men gidder ikke å kjøpe noe som vi ikke trenger.

Trur vi også ender opp med en vippestol.

Kommer nok også til å kjøpe noen kremer fra babyline.

Jeg har aldri brukt stellekommode eller badebalje. Har super benk rett ved vasken (dusjhode på vasken) på badet.
Har bodd to forskjellige steder med bebisene, men har lagt det opp på samme måte begge gangene. Stellematte rett ved vasken og noen små esker fra IKEA med body, bleier, kluter, strømpebukse ol stående på en hylle rett over benken.
helt supert. Funker som bare det.
Hvis vi har hatt lyst til å bade dem har vi enten hatt litt lite vann i badekaret eller badet sammen. [:D]

Vi kjøpte stellebord, noe vi hadde stor bruk for.
Men ser at det er flere som kjøper kun stellematte og legger den på vaskemaskinen el lignede. Man sparer ryggen utrolig mye.

[:)] Heisann
kvar fekk du kjøpt vippestol med vibrering?
 -Monica

Back
Topp