Baby strikk og hekling

Hva er et best å starte med når man er nybegynner a? :angelic: Har ikke egentlig strikket siden jeg var liten, men har god hjelp i svigermor som er super flink. Er hun som har strikket alt vi har til jenta vår, men hun har en del andre barnebarn som også skal ha strikk, så hadde jo vært gøy å kunne lage noe sjæl innimellom:happy: Ser for meg at jeg kanskje syntes babyteppe blir for ensidig, jeg går fort lei:laughing021
Jeg er totalt nybegynner. Kjøpte en bok som heter enkel strikk til de minste. Der var det mye enkelt og raskt. Og såpass at man ikke blir lei.
 
Hva er et best å starte med når man er nybegynner a? :angelic: Har ikke egentlig strikket siden jeg var liten, men har god hjelp i svigermor som er super flink. Er hun som har strikket alt vi har til jenta vår, men hun har en del andre barnebarn som også skal ha strikk, så hadde jo vært gøy å kunne lage noe sjæl innimellom:happy: Ser for meg at jeg kanskje syntes babyteppe blir for ensidig, jeg går fort lei:laughing021
Denne er også veldig enkel.
Og her kan du jo strikke ensfarget eller kombinere de fargene du selv vil :)
Søk på melangesweaterbaby som tag på Instagram så kan du se mange forskjellige.

 
Føler litt som i Spillet og Askepott, når jeg sorterer knapper
 

Vedlegg

  • 17140315218328315268043003407404.jpg
    17140315218328315268043003407404.jpg
    1,8 MB · Visninger: 5
TIl dere nybegynnere vil jeg anbefale boken "Siris aller enkleste oppskrifter". Her er det en del til baby også og det er gode forklaringer i boken.
Oppskriftene strikkes også på garn som ikke er så himla tynt så det er enklere å holde styr på for en nybegynner og du vil føle mestring av å føle at plagget vokser relativt kjapt.
 
Så mye fint dere lager. Jeg strikker en del,om det blir baby her så har jeg en del arv,men Desemberbaby krever jo en del ull,så det skal nok strikkes. Strikker en jakke til tantebaby som kommer i sommer, gjør ferdig den og venter til TUL før jeg tørr starte noen prosjekter.
Mye fine gratis oppskrifter på Drops.no, ellers er jeg glad i Knitting for Olive, Havrebarna, Petite Knit..Instagram har alt for mye inspirasjon, er jo såå mye fint!
 
Back
Topp