Baby spiser lite

Emilie2015

Glad i forumet
Desemberglede 2015
Jeg har en 10 mnd gammel tulle som ikke spiser noe særlig. Hun kan virke sulten og glede seg over smaken på maten, men gir seg etter to-tre skjeer eller biter.Da nekter hun mer mat. Slik har det vært siden vi startet med fast føde da hun var 6 mnd. Vi ammer masse enda og hun virker blid og fornøyd og frisk. Men jeg er ganske bekrymet for blant annet jernmangel når hun spiser så lite. Har snakket med to helsesøstre og de sier egentlig ingenting. Bare ber oss fortsette.

Er på jakt etter råd eller trøst :p

Så lenge du ammer fritt får hun det hun trenger. Sannsynlig går det bra med jern, ta en sjekk hos legen om duver bekymra :) Fokuser på jernholdig mat.

Ellers, prøv deg frem. Liker hun å bli mata? Spise selv? Biter? Ikke biter? Spise samtidig med deg? Det samme som deg?

Samme her. Har vært lange perioder hvor han nesten ikke har spist noen ting. Har bare fortsatt og tilby mat litt oftere, alt fra mos, til fruktbiter til grøt, melk osvosv. Men gutten er frisk og rask, og plutselig så spiser han igjen. Kan ikke tvinge i han mat heller. Blir de sultne nok så spiser de ;)

Samme problem her. Kun mme og mm (delammer). Hun drikker ikke store mengder heller. Er veldig begymra og tenker alt mulig. Er det så vanlig å sjekke jernnivået hos dem? Mi er 9 mnd.

Samme problem her. Kun mme og mm (delammer). Hun drikker ikke store mengder heller. Er veldig begymra og tenker alt mulig. Er det så vanlig å sjekke jernnivået hos dem? Mi er 9 mnd.

Vet ikke hvor vanlig det er. Har luftet bekymringene mine om jernmangel for ulike helsesøstre, men de nevner ingenting om sjekk. Jeg synes det er så mye fokus på jern ellers..

Back
Topp