Baby sover urolig om natten.

Chrini08

Blir kjent med forumet
Hei alle sammen [emoji4]

Problemstilling: har en liten gutt på 5 mnd som sover utrolig urolig om natten. Har gjort det lenge. Han våkner kun 2 ganger for flaske, i 24 tiden og i 4 tiden (han ammes ikke). Han legger seg mellom 18.30-19.30. Sover ganske rolig frem til første flaske for så å bare marke seg gjennom natten frem til det er morgen ved 07 tiden. Han marker med lukkete øyne men småsutrer litt. Det hjelper ikke å ta han opp i vår seng foruten når han får ligge i armkroken hele natta, da går det litt bedre. Men dette klarer ikke kroppen (nakke,rygg, arm) hos mor lenger, og det føles ut som John Blund har forlatt oss uten så mye som et fnugg sovestøv. Ungen virker jo til å sove selv om han er urolig, men han sover også dårlig på dagen dersom han ikke får ligge i armkroken. Han er flink til å sovne av seg selv i sengen sin eller i sofahjørnet men på dagen marker han seg våken etter 20-30 min. Dette gjør jo ungen utslitt [emoji15]

Det skal sies at vi går til behandling hos både fysio og kiro for stramhet i rygg nakke på han, og at dette kanskje kan ha en sammenheng.

Men spørsmålet mitt er: er det noen som har samme erfaring med sine små? Og er det noen som har god erfaring med nattpose mtp urolige småttiser?

Hilsen veldig lykkelig men utrolig sliten mamma [emoji170][emoji1405][emoji170]
 
Mi har makket om natten i snart 3 mnd. Gikk til kiro i begynnelsen, men der ble det bare påpekt noen småting.
Min mellomste var også lignende slik og det gikk over etter 4 mnd, så jeg holder ut [emoji28]
 
Mi har makket om natten i snart 3 mnd. Gikk til kiro i begynnelsen, men der ble det bare påpekt noen småting.
Min mellomste var også lignende slik og det gikk over etter 4 mnd, så jeg holder ut [emoji28]

Da skal jeg håpe at dette bare er for en periode hos oss også og at perioden snart er over [emoji4]
Håper det retter seg hos dere snart også [emoji4]
 
Vi har også ei som er veldig urolig på natta, men hjelper masse med sovepose:) Det er nesten som om hun vekker seg selv av alle bevegelsene, men når hun har pose ligger hun nesten helt i ro
 
Vi har også ei mark-frøken[emoji28] Andre natta med sovepose nå. Usikker på effekte enda, men jeg slipper iallefall å tenke på at/om hun sparker av seg dyna[emoji4]
 
Min har vært mark helt siden hun var i magen, enkelt og greit. Vi sover dårlig. Punktum[emoji28] Men min erfaring er at hun faktisk trenger litt plass å marke på, så hun sover best i sin egen seng uten noe dilldall (nest etc). Her sover hun første natteøkt og kan sove opp til 8 timer. Ligger da alltid på magen i en merkelig positur[emoji28] Med en gang hun kommer inn til oss må jeg amme ca hver 2.time...
 
Vi har også ei som er veldig urolig på natta, men hjelper masse med sovepose:) Det er nesten som om hun vekker seg selv av alle bevegelsene, men når hun har pose ligger hun nesten helt i ro

Det er positivt å høre at det hjelper masse! [emoji4] bestilte pose for et par dager siden etter råd fra både kiro og fysio som hadde god erfaring selv om det selvfølgelig ikke er noen oppskrift [emoji4]

Lykke til videre med sovingen [emoji4]
 
Vi har også ei mark-frøken[emoji28] Andre natta med sovepose nå. Usikker på effekte enda, men jeg slipper iallefall å tenke på at/om hun sparker av seg dyna[emoji4]

Bare å slippe å konstant tenke på at de sparker av seg og blir kalde er jo deilig og verdt posen synes jeg [emoji4] msn får bare prøve med posen for uroligheten også og hjelper den ikke så er det iallfall prøvd [emoji4]

Hvordan var natten i natt?

Lykke til videre med posen og sovingen [emoji4]
 
Min har vært mark helt siden hun var i magen, enkelt og greit. Vi sover dårlig. Punktum[emoji28] Men min erfaring er at hun faktisk trenger litt plass å marke på, så hun sover best i sin egen seng uten noe dilldall (nest etc). Her sover hun første natteøkt og kan sove opp til 8 timer. Ligger da alltid på magen i en merkelig positur[emoji28] Med en gang hun kommer inn til oss må jeg amme ca hver 2.time...

Tenker at vi alle er innstilt på å sove veldig lite og dårlig når man velger å få barn, men man kan jo prøve å gjøre alt man kan for at både barn og voksne skal få mest mulig god og sammenhengende søvn [emoji42] har nok også merket at han sover dårligere her etter at vi legger oss, men jeg er ikke trygg for å legge han på eget rom riktig enda da vi vil få rom i forskjellige etasjer. Så godt at ho sover opp til 8 timer da, da er hun jo flink [emoji173]️

Lykke til med sovingen resten av natta også [emoji4][emoji4]
 
Har dere prøvd svøping for å se om det hjelper? Det er til stor hjelp her (utenom de gangene hun ikke er i humør til det). Har kjøpt formsydd svøpeteppe til hennes alder, så jeg legger henne i det og lukker igjen når hun skal sove, putter smokken, og da slipper vi den vanlige "suttsuttsutt-slå smokken ut av munnen-hyl-putt smokk-sutt sutt sutt-slå smokken" runddansen, og hun våkner ikke av kvepp slik hun ellers ville gjort. Første gang vi prøvde det sovnet hun på 30 sek mot ellers 15 min... Noen ganger vil hun ikke svøpes, men nå som det begynner å bli kjøligere synes jeg det funker bedre igjen. Verdt et forsøk i hvert fall!
 
Har dere prøvd svøping for å se om det hjelper? Det er til stor hjelp her (utenom de gangene hun ikke er i humør til det). Har kjøpt formsydd svøpeteppe til hennes alder, så jeg legger henne i det og lukker igjen når hun skal sove, putter smokken, og da slipper vi den vanlige "suttsuttsutt-slå smokken ut av munnen-hyl-putt smokk-sutt sutt sutt-slå smokken" runddansen, og hun våkner ikke av kvepp slik hun ellers ville gjort. Første gang vi prøvde det sovnet hun på 30 sek mot ellers 15 min... Noen ganger vil hun ikke svøpes, men nå som det begynner å bli kjøligere synes jeg det funker bedre igjen. Verdt et forsøk i hvert fall!

Tusen takk for tips [emoji4] vi har ikke prøvd svøping, men prøver pose for første gang i kveld (krysser fingrene). Dersom det ikke fungerer etter å ha prøvd over en periode så skal jeg sannelig prøve svøping [emoji4]

Det er så godt når man finner noe som fungerer [emoji4] kjenner så alt for godt til denne runddansen med fekting- smokk på avveie - hylgråt [emoji28]
 
Back
Topp