Baby som sparker hardt -> sterkt og aktivt barn?

Druesaft

Elsker forumet
FebbisBebbis2021 ❄️
Hei til dere som har barn! Jeg lurte på en liten ting. Er nå 18 uker på vei med første baby, og har en liten en som sparker noe innmari. Har kjent liv fra uke 14, og den har sparket ordentlige, harde spark fra i starten av uke 16, som kan kjennes utenpå magen. Slettes ikke som luftbobler, sommerfuglvinger eller fiskehaler, som andre beskriver de første sparkene. Jeg lurer på hvordan babyen blir etterhvert i svangerskapet og etter den er født. Når den sparker så hardt og mye allerede, så lurer jeg på om det blir vondt etterhvert som den vokser? Og også om det blir en sterk baby. Moren til kjæresten min sa han sparket mye hardere enn de andre barna hennes, og han har alltid vært veldig sterk og aktiv. Er det sammenheng mellom hvordan babyen er inne i magen, og etter den er født? Er bare veldig nysgjerrig og spent.. :)

Prinsen min sparket mye og hardt, og han var tidlig veldig sterk i beina :) vet ikke om det var tilfeldig da :)

Min sparket aldri hardt,bare rolig romstrering inni der.Så jeg sa at dette blir nok en rolig baby.Men han ble ikke en slik som satt på golvet og kikket rundt seg,var overalt når den tid kom,og sterk i kroppen helt fra begynnelsen.Så jeg tror ikke det har noe si lengre:)

Det tok en stund før babyen sparket skikkelig i magen min, men etter hvert sparket hun så hardt at jeg ble kastet sidelengs (ble nok litt tatt på senga ^^ ) Hun er nå aktiv, men ikke hyper.

Min eldste sparka veldig mykje og hardt (dei som seier at babyspark i magen ikkje kan gjere VONDT, veit ikkje kva dei snakkar om). Han er ein temperamentsfull 8-åring no, men har aldri vore spesielt fysisk aktiv. Er ikkje den som spring fortast eller klatrar høgast.

Lillesøstera sparka veldig sjeldan egentlig, det var meir romstering/snuing/vriing/dulting. Ho har alltid vore (og er framleis som 6-åring) eit veldig forsiktig barn, som har slitt ein del med smerter pga. hypermobile ledd og litt lav muskelmasse. Om det var slik allerede i svangerskapet veit eg ikkje, men "oppførselen" i magen har i alle fall likna den på utsida.

Dattera mi sparket fælt og var veldig aktiv. Er sånn nå også. Hu står på beina allerede. Trenger bare litt hjelp med balansen. Armene hennes går til alle kanter både våken og i søvne. Men om natta våkner hu ikke. Vi må vekke hu om morran og hu er 4 mnd gammel. Men sånn var hu i magen også. Ble bekymrer om natta pga lite liv. Men skjønner hvorfor nå.

Sent from my iPhone using BV Forum

Kjente første spark i uke 16, og var veldig aktiv hele veien. Men var sjeldent det var slike spark som jeg hoppet av. Det værste var når hun fikk rompa helt opp i ribbbeina og lå og vippet på de på en måte.

♥Melinda Abelone♥

Kjente gutten min fra uke 15,meget aktiv og sterke spark i magen. Helt lik på utsiden. Gikk fra han var 9,5 mnd.
Jenta mi var rolig i magen,rolige spark.
Meget rolig og forsiktig jente. Begynte å gå da hun var 11 mnd :-)

Kålormen Wael 14.10.11♡
Linseloppa Mina 03.10.12♡

Størstemann sparket mye og hart, romsterte mye. Han var tidlig ut på grovmotorikk og er i dag en veldig kjapp og sterk 5,5 åring som sjelden sitter rolig.

Minste var mye roligere i magen, mer bedaglig på en måte. Han er også slik nå, ikke den som løper raskest og klatrer høyest og tar det mye mer med ro enn storebror :)

Oppførsel inni magen og utenfor hang sammen her, samme viljesterke turbounge som var inni møtte meg etter fødselen (og like viljesterk og turbo nå flere år senere). Tok spenntak i magen så jeg bare stønnet strupelyder og det knakk i ribbena, alltid vært muskuløs for alderen og tidlig ute motorisk. Men har hørt ca 50/50 fra andre for om det stemmer.

Hadde en svært aktiv gutt i magen, og nå utenfor

Sparket mye og var veldig aktiv i magen. Nå er hun fremdeles like aktiv 2 år senere.

Er gravid igjen med en som er mye roligere. Spennende å se om hun blir aktiv eller rolig på utsiden.

Back
Topp