Baby som hiver etter pusten

Parmadilien

April 2013's alvemamma ♥♥♥
VIP
Altså... Han "hviner" liksom til innimellom. Virker som om han hiver etter pusten, kan komme både når jeg ammer, når han for flaske, og helt ut av det blå.. :-/

Flere som gjør slikt..?
 
Ja, han gjør det når vi ammer. Spesielt om natten.
 
Samme her også.... Ved amming, flaske og helt ut av det blå... Skal høre med helsesøster på mandag! Synes også hu surkler lett i pusten:-/
 
Samme her også.... Ved amming, flaske og helt ut av det blå... Skal høre med helsesøster på mandag! Synes også hu surkler lett i pusten:-/
Min surkler også mye, spesielt under og etter amming. Har tenkt at det er "melkefett" eller noe sånt i halsen, kan det stemme? Det gir seg en liten stund etter hun har fått melk her.
 
Min surkler også mye, spesielt under og etter amming. Har tenkt at det er "melkefett" eller noe sånt i halsen, kan det stemme? Det gir seg en liten stund etter hun har fått melk her.
Akkurat sånn det er her også... Har tenkt som deg, men hører med helsesøster på mandag:) Skal prøve å huske å fortelle deg hva jeg får som svar;-)
 
Litt godt å høre det er flere :p Han virker frisk og fin ellers da heldigvis. Storesøster gjprde aldri slik, så har liksom ikke vært borti det før. :)
 
Frøkna mi gjør det samme. Jeg har fått det undersøkt da helsesøster anbefalte oss det. Nå kan ikke jeg svare på om det er akkurat det samme dere opplever, men ut fra det dere skriver så virker det sånn. Vi var inne på barneavdelingen til sjekk da helsesøster aldri hadde sett dette før, og frøkna hadde hatt en økning av hendelsene hvor hun hiver seg etter pusten. Etter å ha vært på barneavdelingen så fikk vi vite at det er vanlig at små babyer kan få en gulp som ikke kommer helt opp og vil da forsøke å få opp dette (det trenger ikke å komme opp gulp. Jenta mi får aldri opp gulper når hun hiver etter pusten). Årsaken er at alt fremdeles ikke er ferdig utviklet. Det skal visst være helt ufarlig, men det er klart at noen ganger kan det være greit å få sjekket det en gang for mye enn en gang for lite:) Fikk beskjed om at så lenge Allmentuistanden er bra, det er null feber og hun ikke skifter farge, så kunne jeg ta det med ro. Og hun har kjempe fin allmentilstand:)
 
Sniker fra mars siden jeg plutselig fikk en februarbaby. Jentungen her gjør det samme ved amming. Det kommer nesten alltid hvis hun har tatt noen solide slurker med melk. Fint å lese her at flere opplever det samme, for har vært litt bekymret.
 
Hva svarte HS i dag? :)
Nå er vi endelig ferdige der...;-)
Det var helt normalt med surkling og det kom nok av melka. Fikk tips om å gi en halv t-skje vann hvis det blei ille eller vi blei veldig urolige av det:)
 
Nå er vi endelig ferdige der...;-)
Det var helt normalt med surkling og det kom nok av melka. Fikk tips om å gi en halv t-skje vann hvis det blei ille eller vi blei veldig urolige av det:)
Godt å høre! :)
Her er det en forkjølet baby som surkler mer enn noen gang... Huff, mammahjertet smerter når hun hoster sårt og surkler samtidig. :(
 
Nå er vi endelig ferdige der...;-)
Det var helt normalt med surkling og det kom nok av melka. Fikk tips om å gi en halv t-skje vann hvis det blei ille eller vi blei veldig urolige av det:)
Å så lurt å gi litt vann! Iben er også litt sånn ofte. Spesielt om hun har gulpet.
 
Det er helt normalt. Hiving etter pusten kommer ofte hos gamle folk også, da både de og babyer "glemmer" å puste innimellom, og må ta igjen litt "tapt" luft. :)
 
Back
Topp