Baby som gråter seg bort

sommer2015

Betatt av forumet
Augustlykke 2015
Påskekyllingene 2020
Noen som har babyer som kan gråte til de mister eller slutter å puste? Plutselig i helgen så begynte lillegutt på 5mnd å gråte vedig ekstremt. Det ble bare høyere og høyere og mer og mer. Han hadde øynene oppe og ble hoven i fjeset. Han hyperventilerte mens han gråt og plutselig sluttet han helt å puste. Vi gikk ut med han i frisk luft og da startet han å puste og fortsatte og gråte hysterisk. Plutselig sluttet det, og han lo og smilte. Vi aner ikke hvorfor han plutselig begynte å gråte så hysterisk. Om han hadde vondt, eller ble redd for noe eller hva det var. Mest av alt er jeg redd for at han er syk. Men har ikke feber og spiser godt. Jeg opplever han som noe tubgpustet på utpust men ellers fin. Noen med lignende opplevelser?

Noen som har babyer som kan gråte til de mister eller slutter å puste? Plutselig i helgen så begynte lillegutt på 5mnd å gråte vedig ekstremt. Det ble bare høyere og høyere og mer og mer. Han hadde øynene oppe og ble hoven i fjeset. Han hyperventilerte mens han gråt og plutselig sluttet han helt å puste. Vi gikk ut med han i frisk luft og da startet han å puste og fortsatte og gråte hysterisk. Plutselig sluttet det, og han lo og smilte. Vi aner ikke hvorfor han plutselig begynte å gråte så hysterisk. Om han hadde vondt, eller ble redd for noe eller hva det var. Mest av alt er jeg redd for at han er syk. Men har ikke feber og spiser godt. Jeg opplever han som noe tubgpustet på utpust men ellers fin. Noen med lignende opplevelser?
Tenker du tar en telefon til lege for sjekk for å være sikker :) hadde han noen hoste eller no? Tenkte bare falsk krupp?

Tenker du tar en telefon til lege for sjekk for å være sikker :) hadde han noen hoste eller no? Tenkte bare falsk krupp?
Vi også tenkte falsk krupp. Derfor sprang vi ut med han. Ble litt dramatisk der ett øyblikk. Vi tenkte å dra på legevakten etter episoden, men følte at vi ikke kunne det når han ble så blid etterpå. Men tenkte å dra til legen i morgen, bestille en hastetime. Eneste jeg er så redd for er at legen ikke tar det på alvor når han spiser og ellers er blid. Har så dårlige opplevelser med leger fra tidligere. Han kan bli gretten og virke utilpass flere ganger daglig men han kan plutselig vri helt om til å le og smile i lange perioder...

Vi også tenkte falsk krupp. Derfor sprang vi ut med han. Ble litt dramatisk der ett øyblikk. Vi tenkte å dra på legevakten etter episoden, men følte at vi ikke kunne det når han ble så blid etterpå. Men tenkte å dra til legen i morgen, bestille en hastetime. Eneste jeg er så redd for er at legen ikke tar det på alvor når han spiser og ellers er blid. Har så dårlige opplevelser med leger fra tidligere. Han kan bli gretten og virke utilpass flere ganger daglig men han kan plutselig vri helt om til å le og smile i lange perioder...
Dere kjenner barnet best og må bare forklare så godt dere kan til legene. Press på om de virker som at de ikke tar det seriøst. Har hatt vår del av slike leger. Men høres ut som han hadde hatt godt av en legesjekk. Om enn ikke bare for å berolige dere im det er noe :)

Dere kjenner barnet best og må bare forklare så godt dere kan til legene. Press på om de virker som at de ikke tar det seriøst. Har hatt vår del av slike leger. Men høres ut som han hadde hatt godt av en legesjekk. Om enn ikke bare for å berolige dere im det er noe :)
Ja vi får gjøre det :) Tusen takk for svar :)

Matheo gråter svært skjeldent, men har dessverre gått igjennom en god del på sykehus som ikke er så behagelig. Og da har blir veldig redd eller får veldig vondt der så hyler han, blir helt svett, får masse røde prikker i ansiktet og slutter i korte perioder å puste! Er helt forferdelig, skjedd kun en gang hjemme, men da klarte han å klore seg selv i tannkjøttet så det han skvatt nok en del av det pluss at det var vondt. Jeg ville nok ha sjekket med lege, et tips jeg har brukt i forbindelse med jobb er å blåse de inn i munnen. Blir på en måte det samme som frisk luft for det setter igang refleksen;)

Huff :nailbiting: Høres skummelt ut!

Har hørt at noen bebiser kan gråte sånn,
men spør lege/HS hvis dere er bekymret!

Jenta vår på 2,5 år har skreket til hun sluttet å puste maaaange ganger siden hun ble født. Det samme gjør lillesøster som bare er 5 uker også. Jeg blåser de i ansiktet og så trekker de pusten og alt er greit.

Jer har det også skjedd noen ganger at han ikke får puste, men uten at han gråter. Har vært i perioder hvor han har sikla mye eller hatt slimhoste, så han har vel satt i vranga? Det er veldig ekkelt, og jeg flyr bort å får han opp/på magen med en gang.

Stol på deg selv mer enn du stoler på legen! ( De er helt vanlige mennesker de også, som kan vurdere feil).

Da har jeg vært hos legen. Legen lyttet litt på lungene og sa at han var frisk... skal på 5 mnd kontroll i morgen også, så kan evt nevne det der også. Krysser fingrene for at det ikke skjer igjen. Var så ufattelig ekkelt. Kan godt være at han satt noe i halsen av slim f.eks ja..

Back
Topp