Baby som gråter mye om kvelden

Hei,
Kveldsuro er veldig vanlig blant barn. Det pleier å gi seg/bli bedre når de bikker tre måneder. Så det er helt vanlig at lille kaver, vifter med armer og ben - rett og slett utrøstelig til tider.

Det som har fungert for oss er å sørge for at være flinke med soverutine. At mini sover senest to timer etter forrige blund. Det er fortsatt uroligheter, men heldigvis ikke så mye. Pass på at babyen ikke er overtrøtt! Og vær forsiktig med stimulering på kveldstid. De har opplevd mye i løpet av dagen og når det skal "fordøyes" på kvelden så blir de urolige.
 
De siste to kveldene har hun sovnet rundt 19/20, men våknet igjen etter en halvtime. Så har hun vært sur og trøtt helt til ca 22, og sovnet av utmattelse etter hylgråt. Litt kjedelig at det er sånn hun sovner til slutt! Men i går sov hun helt til 05:30 da, og enda noen timer fra kl 06:30. Så det er egentlig ikke så verst!

Skulle bare ønske hun skjønte at det er SØVN som hjelper når hun er trøtt :p

Akkurat slik det er her om dagen også.... :bored: Når hun blir trøtt og jeg får lagt henne i 19-tia tenker jeg "Yess! I dag fikk jeg det til", men så våkner hun igjen etter en halvtime og griner igjen til kl. 22 :dead:
 
Back
Topp