Baby som biter

KineLee

Forumet er livet
Julibarna2014
Pluggen min er 10 mnd ( idag, hurra :D ). I det siste har han begynt å bite sånn. Hadde en periode der han beit når han diet også. Men det ignorerte jeg bare og han ga seg ( heldigvis !). Men virker ikke som om ignorering fungerer nå. Biter gjerne på skulderen, halsen ect. Ikke i sinne :). Noen tips?

Sett han ned på gulvet hver gang han biter. Det funket her.

Uten å si noe?
Det velger du selv. Du trenger ikke ignorere han. Jeg satt jenta mi ned på gulvet. Hun ville opp igjen og fikk komme opp, bet hun igjen så var det ned på gulvet igjen. Handling er lettere å forstå enn snakk.
Får han tenner og klør tror du?

Ja du bør makere det ikke er greit uten å kjefte på ham tenker jeg;)

Min kan finne på å bite ganske hardt innimellom, spesielt hvis han er trøtt. Går mye utover skulderen og halsen min, men han biter der han kommer til. Innimellom kommer han med vidåpen munn mot ansiktet mitt, da er det nesa mi som skal til pers! Jeg sier nei og setter ham ifra meg. Hvis det gjør veldig vondt blir jeg litt streng i stemmen, da har han begynt å gråte.
Regner med det går over etter hvert. :)

Det velger du selv. Du trenger ikke ignorere han. Jeg satt jenta mi ned på gulvet. Hun ville opp igjen og fikk komme opp, bet hun igjen så var det ned på gulvet igjen. Handling er lettere å forstå enn snakk.
Får han tenner og klør tror du?
Nei . Kjenner iallfall ikke noe. Han er snodig da, om han tar ledninger ect å jeg sier nei slutter han...sier jeg nei når han biter bare smiler han :p

Min kan finne på å bite ganske hardt innimellom, spesielt hvis han er trøtt. Går mye utover skulderen og halsen min, men han biter der han kommer til. Innimellom kommer han med vidåpen munn mot ansiktet mitt, da er det nesa mi som skal til pers! Jeg sier nei og setter ham ifra meg. Hvis det gjør veldig vondt blir jeg litt streng i stemmen, da har han begynt å gråte.
Regner med det går over etter hvert. :)
Ja. Vidåpen munn har han gjort lenge, uten å bite heldigvis :o men nå er skulderen min full av bitemerker :o heller det enn nippelen dog :p

Her satt jeg bare hun på gulvet hver gang og sa nei. Ikke super streng, men bestemt. Hun gav seg relativt kjapt :) tror så små forstår handlinger mye bedre enn ord.

Min var på den alderen og begynte å bite litt. Jeg sa fra at hvis hun absolutt skulle bite, kunne hun heller bite seg selv i armen. Hun prøvde det, og sluttet med biting med en gang ;) Tror vi tok den samme diskusjonen et års tid senere med samme resultat. Ikke bitt siden og nå er hun snart 4.

Hørt om de spm skynder seg å stappe barnets egen hånd i munnen på det når det skal til å bite også, men da er jo ikke barnet "forberedt" på smerten i like stor grad som hvis de selv styrer prosessen.

Back
Topp