Baby skriker ved puppen

Lobi91

Forelsket i forumet
Februarlykke 2022❄️
Oktoberfest 2024 ❤️
Hei,
Som tittelen sier har jeg en baby som skriker ved puppen. Legger til også tar det 3-4 min før baby skriker, sparker og blir urolig. Hun kobler seg av og på, og gråter etter kort tid. Dette var først et problem om kvelden, og tenkte da at utdrivningen var treg, men nå har dette blitt et problem gjennom hele dagen.

Litt info:
Baby er 9 uker. Baby begynte for noen uker siden å gulpe mer enn tidligere, mye sprut gulp og større mengder. I går ble baby hes i stemmen, og dette er fremdeles tilfellet. Ikke feber, ingen av oss hjemme er syke og vi har ikke vært med noen annet enn HS og lege på over en uke, så synes det er rart om det

Noen med erfaring rundt dette, eller gode råd?:)

På forhånd, takk for alle innspill :happy:

Hei,
Som tittelen sier har jeg en baby som skriker ved puppen. Legger til også tar det 3-4 min før baby skriker, sparker og blir urolig. Hun kobler seg av og på, og gråter etter kort tid. Dette var først et problem om kvelden, og tenkte da at utdrivningen var treg, men nå har dette blitt et problem gjennom hele dagen.

Litt info:
Baby er 9 uker. Baby begynte for noen uker siden å gulpe mer enn tidligere, mye sprut gulp og større mengder. I går ble baby hes i stemmen, og dette er fremdeles tilfellet. Ikke feber, ingen av oss hjemme er syke og vi har ikke vært med noen annet enn HS og lege på over en uke, så synes det er rart om det

Sniker

Dette kan være mye forskjellig, men for oss var økt mengde i gulp melkeproteinallergi (symptomene ble verre og verre fra 3 ukers alder). Og hyling ved puppen var en låsning bak ved skulderbladene. Sistnevnte ble bedre RETT etter vi kom ut fra behandling hos kiropraktor.

Andre ting det kan være er stramt tungebånd.

Håper det bedrer seg uansett hva det er ❤️

Dette gjør mini når han er trøtt eller blir trøtt ved puppen.

Min blir også ofte urolig ved puppen! Han kobler seg av og på, og rister på hodet. For vår del er det fordi utdrivningen går for raskt og er for kraftig. Så han får en sterk stråle i munn. Dette gjør at han må stresse for å svelge unna og gjør at han svelger en del luft. Blir mye gulp her også. Løsningen på det for vår del ble å tømme brystet litt for melk før vi legger han til. Vindusviskerammimg har funket når han er urolig fordi han er oversulten eller har vondt i magen :)

Min er kun sånn når hun er overtrøtt. Rister på hodet, skriker og blir frustrert. Nesten så hun er for trøtt til å spise. Kan sette i halsen. Så blir det litt ond sirkel med kavespising og av- og påkobling som fører til svelging av luft.

Hei,

Litt info:

Hmm, har baby normale bæsjebleier eller er de mer grønnlig i fargen? I såfall kan det være ting som nevnt over her :) hos den ene av mine stoppet bæsjebleier nesten helt opp, og det var pylorus stenose.

Hmm, har baby normale bæsjebleier eller er de mer grønnlig i fargen? I såfall kan det være ting som nevnt over her :) hos den ene av mine stoppet bæsjebleier nesten helt opp, og det var pylorus stenose.
Ja:) Her er det gjerne 3 store bæsjebleier ila dagen/et døgn med vanlig sennepsfarge, og noen små bløte promper med t-skje avføring.

Back
Topp