Baby på tvers?

BergenBaby2015

Forelsket i forumet
Novemberlykke 2015
Oktoberlykke 2019
hvordan ligger babyene i magen deres? I dag ligger vesla vår på tvers! Det gjør relativt vondt (særlig når hun beveger på seg og sparker)... Får litt tårer i øynene når jeg får et skikkelig spark i siden! Tips?

Har ikke egentlig noen tips, desverre! Håper babyen din legger seg riktig vei med hodet ned snart, så blir det nok litt bedre! Her har han egentlig ligget riktig vei i flere uker, selvom han ikke har festet seg.

Ligger med hodet ned men får også vonde spark i sidene:/ Har ingen tips..

Her veksler han på seteleie og tverrleie. Ikke særlig behagelig eller beroligende :p

Her ligger han nedover.

Hodet ned, ryggen på høyre side. Presser rompa opp mot ribbena og sparker mot venstre! Har ligget sånn siden uke 29

Høres ikke godt ut! Har dessverre ingen tips.. Får håpe babyen din snur seg riktig vei!

Ligger med hodet ned her.

Ligger med hodet langt ned I bekkenet og har festet seg:)

Håper ho snur seg snart:)

Å gå tur og trene yoga skal visst hjelpe dem å snu seg rett vei. Teorien er noe sånt som at når du beveger deg, blir baby vugget. Og en vuggende baby havner lett med hodet ned, siden det er tyngste del.

Takker for alle svar :) skal til legen i dag, så da skal jeg høre med henne også. Jeg er i ganske mye bevegelse hver dag, så jeg tror ikke det hjelper :/ heldigvis er det bare fire uker igjen :) heldige dere som både har babyene riktig vei OG festet!!

Jeg har vært veldig engstelig for det å ha babyen på tvers og fikk snakket med jordmor om det forrige uke. Hun fortalte at det er mye lettere å snu en baby som ligger på tvers, enn en som ligger i seteleie. Det er også en veldig liten prosent som ligger i tvers ved fødsel:). De fleste snur seg, den ene eller den andre veien:).

Håper jenta di snur seg riktig vei snart:)

Her ligger vår med hodet ned, men ikke langt ned og langt fra festet:).

Forhåpentligvis prøver babyen å snu seg til hodeleie, at det er derfor den ligger på tvers. Håper den legger seg riktig snart!:)

Her ligger lillebror med hodet ned men ikke festet.

Da har jeg vært hos legen, og der fikk jeg en gledelig nyhet: jenta har ikke bare lagt seg med hodet ned, det er også festet! :D legen sa at grunnen til at det kjentes ut som at hun lå på tvers var at det var veldig trangt, og at ryggen derfor presset på den ene siden, og beina på den andre. Det var sånne smerter man måtte leve med den siste tiden, til hun kommer ut :) jeg er så lettet. Det forklarer også smertene/presset i underlivet :) hurra!

Back
Topp