Baby på buss

ORIGINAL: carro1988

Må man ha med eget bilsete på timekspressen???

Noen som vet?

det skal være seter i bussene.
men jeg ringte sist bare for å være sikker, vet ikke om det er til så små som våre....

usikker jeg også....

Må ta buss i ca 1 time i påsken for å besøke ei stolt bestemor. Føler vogn, bilsete, bagasje og baby bil veldig mye å ha med
seg når man reiser alene.

vett at de setene de hadde på flybussen ikje e for baby iallefall

VEt ikke med TimeEkspressen, men tok sørlandsbussen til Tønsberg da Sofia var liten (2,5 år siden) og MAxi Cosi setet passet fint i setet på bussen, hadde med vogn som selvfølgelig bare ble lagt under bussen. Var jo nesten stappfullt da vi kom på i Grimstad og jeg måtte be noen om å flytte seg så jeg kunne få sitte ved siden av Sofia, folk satt jo selvfølgelig alene i hver rad og prøvde å overs meg der jeg kom med barnesetet. De skal vel egentlig ha bilseter til barn, men ring å sjekk, plutselig så har de ikke av en eller grunn og da står du der

Aner ikke hvordan det er på de bussene der, men på Kystbussen mellom Bergen og Stavanger må man ringe på forhånd og si at man trenger sete til en avgang.

busselskapene skal h seter tilgjengelig men du må som regel ringe å "bestille" på forhånd
og da skal dem også i praksis egentlig reservere sete til deg med 3 punktsbelte som stolen kan festes i[;)]

ring dem du og hør med dem

Vi var i Oslo - skulle ta tog, men så var det buss i stede for tog fra Porsgrunn til Larvik.
De har ett super teit bilsete som ikke er ment for så små. Så jeg nekta plent og hadde en laaaang diskusjon. Fikk til slutt taxi.

Så er det no tull med NSB igjen!!! så da stopper vi i skøyen og igjen buss i stede for tog.
Og totalt kaos der. Og jeg flyr fra buss til buss og spørr om noen av de i det hele tatt har sete til spedbarn.
Det hadde de ikke så var gjør vi da "Ikke vårt problem" !!! Og da blir Camillus litt sur og leiter etter en NSB mann.
Oj neeei han viste ikke han tilslutt så skriver han taxi lapp etter mye om og men.. Så pristerer han og spørre om lille gutten på bare et par uker kan bruke bil stol PUTE. HALLO å tett er'n lissom [8D]
Etter ca litt over en time får vi taxi med nyfødt sete...

Så skal vi hjem da. Tog igjen. Så får vi igjen beskjed om buss i stede for tog fra Larvik til Porsgrunn.
Jeg prøver da og få tak i nsb mannen (som var en sur og gretten gammel mann)

Prøvde og være litt hyggelig og blid jeg men han var SUR!!
Skulle si ifra at da må de kontakte bussen for å få de til og ha klart et nyfødt sete. Først så bare kikker han rart på meg lenge.
Bare nikker og rister på hode. Det var vist ikke dems problem?!
Sier etterhvert at nei de var pålagt til å ha med barneseter.
Ja jeg vet de har barneseter men de har ikke seter til nyfødt dette må jeg sikkert fortelle han hundre og ørti ganger..

Javell så drit i det tenkte jeg - og takk for hjelpa! Ut til bussen og jeg spørr igjen har du sete til spedbarn. Nei det hadde ikke han. Hva gjør vi da spurte jeg nei det vet ikke jeg så kjørte de fra vårs. Igjen jakter jeg på en nytt nsb menneske.
Hun jeg nå treffer på påstår det at det er vi pålagt til å ha med. Spurte hvor dette sto, det sto ingen plass [8D] Haha.
Diskuterte litt med hun og stilte ett par spørsmål hun ikke greide svare på og var tilslutt enig med meg i at det hele var ganske teit..
Fikk igjen taxi.

Oj ble langt dette her. Men de har tydeligvis ikke helt klare regler på det her.
Sendte de en mail jeg og spurte hva som var riktig.
Og vi var ikke pålagt til og ha med barnesete selv og at om ikke de kunne tilby sete så skulle det bli taxi..
Fikk også tilsendt gavekort i posten på valgfri reise med nsb.....

[:)]STRESS var det.

Oi! Det hørtes skikkelig stressende ut! Mulig jeg tar med bilsete selv da altså.

Back
Topp