Baby og solkrem..

millemari

Elsker forumet
♡ Maibarna ♡
bruker dere solkrem på babyene? De er jo ikke i solen men de er jo allikevel litt ute...

Vi bor på Vestlandet og er ikke så plaget av sol og fint vær... :P

Bruker litt :) er umulig å holde vekk fra solen hele tiden, spesielt i den varmen her hvor man er så mye ute. Bruker faktor 50 :)

Jeg bruker det ikke. Når det er sterkest sol og veldig varmt, er vi inne.

Bruker ikke, passer heller på at lillegull er i skyggen hele tiden. Er uv filter i vogna, og vi har et uv telt med madrass vi bruker på terassen og stranda ;)

Prøver å bruke minst mulig produkter på huden hennes, brukte ikke solkrem på storebror før han var 11 mnd og vi dro til Tyrkia ;) når de er så små skal se jo ikke utsettes for noe solstråler, så tar på henne tynne, heldekkende klær og solhatt, har evt teppe rundt henne når vi bærer henne i solen om det er så varmt at hun har på lite klær.
Kjøpte et lite basseng med UV-telt til storebror ifjor, så hun skal ligge inne i det hvis vi er ute og vogna blir for varm, et lite tips bare ;)

Bor i Trondheim så har ikke hatt den problemstillinga før i går, men da hadde vi han bare i skyggen :-)

de små skal visst ikke bruke solkrem.. leste at solfaktor 50var iallefall ikke bra.. noe med at det dannet seg en 'hinne' på kroppen.. vanlig solkrem stengte visst porene og det var heller ikke bra.. oog solkremen inneholder noe kjemikalier som kan være hormonforstyrrende!

I følge kreftforeningen så er dette med at faktor 50 koker huden bare en myte. Ett raskt søk i Google både på norsk og engelsk viser ingen troverdige nettsider hvor dette faktisk står. Om det så er rett, så bruker vi her i Norge altfor lite krem når vi smører, og vi vil derfor ikke bruke nok krem for at huden i så fall blir kokt.
Det er utført en haug med tester på hvilke solkremer som er bra og ikke, http://www.forbrukerradet.no/forside/presse/pressemeldinger/Test-av-solkrem-2015
Ikke alle solkremer inneholder hormonforstyrrende stoffer.
Følg magefølelsen, det er best tror jeg :) små spedbarn skal helst ikke ha solkrem, men ikke alltid det er til å unngå, og da velger jeg heller å smøre enn å risikere hudkreft.

jeg å minsten holder oss i skyggen vi ;)

I følge kreftforeningen så er dette med at faktor 50 koker huden bare en myte. Ett raskt søk i Google både på norsk og engelsk viser ingen troverdige nettsider hvor dette faktisk står. Om det så er rett, så bruker vi her i Norge altfor lite krem når vi smører, og vi vil derfor ikke bruke nok krem for at huden i så fall blir kokt.
Det er utført en haug med tester på hvilke solkremer som er bra og ikke, http://www.forbrukerradet.no/forside/presse/pressemeldinger/Test-av-solkrem-2015
Ikke alle solkremer inneholder hormonforstyrrende stoffer.
Følg magefølelsen, det er best tror jeg :) små spedbarn skal helst ikke ha solkrem, men ikke alltid det er til å unngå, og da velger jeg heller å smøre enn å risikere hudkreft.

ååhh fint du skjekka bedre enn meg :') brukte selv solkrem på mini her.. så vi får nok isåfall sørge for å bruke de som ikke har påvist masse farlige stoffer!

ååhh fint du skjekka bedre enn meg :') brukte selv solkrem på mini her.. så vi får nok isåfall sørge for å bruke de som ikke har påvist masse farlige stoffer!
Ja det er akkurat det jeg tenker :) at vi får heller bruke de kremene som er uten alt av hormoner og dritt når vi først trenger det. Det er jo ikke som om vi bader dem i solkremen heller :)

Sniker fra april. Bruker heller ikke solkrem, men kommer til å gjøre det når vi skal til kypros. Tross uv telt og vogn og skygge osv, kommer han til å bli eksponert for sol da han helst vil bæres/sitte i sele. Kommer til å ha solkrem på hendene, kinnene og beina og bruke solhatt og skygge så mye som mulig. Snakket med han på apoteket og han anbefalte å bruke solkrem med fysisk filter (da har de ikke disse kjemikaliene og trenger ikke inn i huden som de med kjemisk filter). Disse er tykkere og vanskeligere å smøre ut, men bedre for barnehuden. Jeg kjøpte denne etter hans anbefalinger: http://www.apotek1.no/produkter/cosmica-kids-sensitive-solkrem-spf50-125ml-962975p

Husk at babyer ikke skal bruke kjemisk filter i solkrem, det er viktig! :-)

Her holder vi oss i skyggen med parasoll :-)

Babyer skal ikke ha solkrem på seg. De har så tynn hud at de absorberer mer av giftstoffene. Små babyer skal ikke utsettes for direkte sol uansett så solkrem er ikke nødvendig

Back
Topp