Baby og sitting

Aftenstjerne

Glad i forumet
Når kan man begynne å trene med baby og sitting?Hvordan trener man? Hvor lenge kan de sitte? Når skal de kunne sitte av seg selv?

Fikk beskjed av fysioterapauten at de ikke skal sitte for lenge før de kan sette seg opp selv. Vi øva litt på fanget med støtte også fant han ut selv at det var flott å sitte mer oppreist i vippestolen sin... Hiver seg opp og gynger og står i... [:D] Veldig individuelt når de lærer å sette seg opp selv på gulvet el., lillemann klarer ikke enda.

Vi begynte så vidt når ungene var 4 måneder, og de klarte og sitte selv da de var rundt omkring 8 måneder [:)]

De skal ikke sitte før de greier å sette seg opp selv.

Det er det jeg også har hørt!!! At de IKKE skal sitte før de selv klarer å komme opp i sittende stilling alene!!! Da er de også såpass kontrollerte at hvis de skulle velve har de evnen til å ta seg for...

Man skal ikke trene på sitting pga muskler, skjelett og sener ikke er modent nok før de klarer det selv!!!

Jeg snakker ikke om å sitte rett opp og ned på gulvet eller i stol, jeg snakker om å sitte evt. med litt støtte i en sofakrok, litt på fang og sånne ting. Høres rart ut at man ikke kan trene på det siden baby kan sitte i en bilstol i 20 minutter av gangen.

Så ingen her lar barna sitte i det hele tatt før de er 6 måneder eller mere, eller kan sette seg opp selv???

min nekter å ligge på fanget mitt... han skal bare sitte,  forrige mann var likedann og han satt alene når han var 6 måneder. hvis jeg legger han litt ned i armkroken, så løfter han hodet og prøver å sette seg opp....

Vegar sitter masse i fanget , og han sitter i kroken på sofaen med god støtte bak, samme i vogna...  han blir skikkelig forbanna om han må ligge i fanget og sånn...

Hvis jeg sitter bakoverlent med han på fanget , da løfter han hodet og kommer opp i sittende selv...og det samme i vogna hvis jeg bygger opp for lite så han blir mer liggende liksom...hmmmm

Synnemor vil helst bare sitte og stå så vi holder henne på fanget..
Ville nå tro at musklene bare har godt av å bli brukt da...
Kommer ikke til å sette henne opp på gulvet og slikt før hun klarer det selv da...

ORIGINAL: Cecci85

natalie sitter endel,hun vil jo det..
kan jo ikke hemme henne heller....
hun har ville sitte siden 3 mnd...
tror noen av de teoriene vi får servert på hs e liiiiitt overdrevet...

Jeg er av den typen som velger å høre mer på svigermor som har 6 friske barn enn de på helsestasjonen. Syntes de overdrive litt der av og til. Vilde kan sitte men ikke sette seg opp selv, men ho sier jo fra når ho ikke vil lenger. Det er det sviger pleier å si at: "at du merker det på ungen om det er greit eller ikke". Men self. alt med måte, må jo ikke overdrive det heller da.  

Vi lar henne sitte nåer hun er på fanget og i sofaen, ellers blir det bare grining...

Trodde dere tenkte på sånn hardtrening med å la dem sitte på gulvet å trene opptil flere ganger om dagen...[8|] hihi

Må jo la hun sitte og stå når hun vil det, for jeg vil jo så klart ikke hemme henne heller[:D]

ORIGINAL: Bente 24

Skal mann øve på sånt?![8|][8|]

Vi lar hun sitte og stå nåe hun selv vil, men man skal ikke trene dem til å sitte uten at de vil...

For de vil klare å sette seg opp selv den dagen de er sterke nok!

Back
Topp