Baby og søvn på dagtid!!!

nordlandsfrøken

Blir kjent med forumet
Har ei lita jente på 4 og en halv måned. Vi hadde en svært tøff fødsel og hun hadde mye smerter i ettertid. Da hun kom til og til hun var ca 10 -12 uker ville hun ALDRI sove, og her snakker jeg ALDRI! det eneste tidspunktet jeg visste jeg kunne få hente meg inn var  fra kl 24-02.30... hun var våken konstant å skrek i lange perioder, kunne skrike seg i søvn etter en time eller to, for så å sove ti minutt, om ikke mindre, for så å være våken seks-sju timer igjen..
Etter å ha vært hos kiropraktor ett par ganger ble hun i hvertfall litt mere fornøyd når hun var våken, men det hjalp ikke noe på å få roe henne så hun fikk sove..

Men så, begynte hun å sove hele natta da hun var rundt seks uker, og det kunne gå 12 timer fra siste måltid om kvelden til frokost igjen (flaskebarn selvsagt..) Og gradvis sov hun mere å mere på dagtid, lange hviler på to og tre timer. Nå trenger hun også MYE søvn, men jeg trodde jo at søvnmønsteret skulle bli enda mere stabilt nå som hun ble større og hun ville sove lange dupper, men i stedet sover hun nå SEKS(!) ganger for dagen, MAX en time..og etter en halvtime er hun jo trøtt igjen.. vanskelig å få gjort noe som helst, avhengig av vogna eller vognbagen så snart jeg forlater huset, da hun også er nøye på hvor hun sover...

Noen som har hatt lignende babyer? Eller råd om hvordan jeg kunne få henne til å sove lengre hver gang..gjør jo ikke annet enn av å påkledning å inn og ut av soverommet.. Hun sover hele natta med unntak av at sutten faller ut og hun av og til får litt mat på nattmorgenen. Husker helsesøster sa i starten da hun sov så lite, søvn avler søvn.. å det er vel noe i det! men hadde jo vært fint om den var mere sammenhengende på dagtid, både for henne og mamman :)
 
Back
Topp