Baby og mann som snorker

Zeena

Gift med forumet
Septemberlykke 2015
Jeg må sove med ørepropper pga mann som snorker, men kan jo ikke fortsette med det når bebisen kommer. Syns jo det blir helt feil å ikke sove med mannen. Selv om jeg til tider må gå inn på gjesterommet i løpet av natta. Spesielt nå som jeg sover så dårlig fra før. Men med en baby så blir jo søvn enda viktigere og jeg er veldig spent på hvordan vi skal løse dette. Andre som sliter med en snorkende mann?

Jeg må sove med ørepropper pga mann som snorker, men kan jo ikke fortsette med det når bebisen kommer. Syns jo det blir helt feil å ikke sove med mannen. Selv om jeg til tider må gå inn på gjesterommet i løpet av natta. Spesielt nå som jeg sover så dårlig fra før. Men med en baby så blir jo søvn enda viktigere og jeg er veldig spent på hvordan vi skal løse dette. Andre som sliter med en snorkende mann?

Jeg skal vel egentlig ikke klage, men sliter med at min kjære puster!! Skjønner ikke hva som har skjedd, men han har plutselig begynt å puste så høyt etter at jeg ble gravid ;p Ørepropper holder ikke! Vi har alltid sagt at å sove separat er uaktuelt, men den siste uka har han sovet på gjesterommet (ettersom jeg trenger den beste sengen). Plutselig så sover begge SÅ godt! Jeg slipper pustingen hans, og han slipper urolige meg :) Dagsformen min for tiden er så avhengig av gode netter, så er virkelig verdt det. Nå er jeg plutselig (relativt) uthvilt om dagene. Men når lille er kommet til verden skal han tilbake i sengen, savner han jo er. Så håper virkelig ikke det blir et problem. Søvn blir jo som du sier veldig viktig med en liten baby i hus.

Er det nå som du er gravid det har blitt et problem, eller har det vært slik tidligere også?

Jeg skal vel egentlig ikke klage, men sliter med at min kjære puster!! Skjønner ikke hva som har skjedd, men han har plutselig begynt å puste så høyt etter at jeg ble gravid ;p Ørepropper holder ikke! Vi har alltid sagt at å sove separat er uaktuelt, men den siste uka har han sovet på gjesterommet (ettersom jeg trenger den beste sengen). Plutselig så sover begge SÅ godt! Jeg slipper pustingen hans, og han slipper urolige meg :) Dagsformen min for tiden er så avhengig av gode netter, så er virkelig verdt det. Nå er jeg plutselig (relativt) uthvilt om dagene. Men når lille er kommet til verden skal han tilbake i sengen, savner han jo er. Så håper virkelig ikke det blir et problem. Søvn blir jo som du sier veldig viktig med en liten baby i hus.

Er det nå som du er gravid det har blitt et problem, eller har det vært slik tidligere også?
Det har vært et snorkeproblem siden før jeg ble gravid og har alltid sovet med propper (jeg er ekstrem lydvar og sover lett. Men kan jo ikke sove med propper sammen med babyen. Vil jo være sikker på at jeg hører henne om natta.

Samboer og jeg har sovet på hvert vårt soverom i flere år. Han må ha lyd på for å få sove, jeg må ha det stille..
Men det fungerer kjempefint for oss, har alltid kosestund før vi legger oss. Dvs armkrok, og en prat, før han går på sitt rom. Dermed får begge den søvnen vi trenger :) Snuppa kommer til å sove på rom sammen med meg, men spørs om jeg kommer til å vekke han i løpet av natta også, han får trå til med bleieskift av og til i det minste.

Vi har sovet hver for oss mesteparten av svangerskapet fordi han han har søvnproblemer, og jeg er superurolig og snorker... :meh: håper vi kan komme i samme seng igjen etterhvert, men vi begge sover såååå mye bedre sånn situasjonen er nå.

Jeg hadde gjort det som skulle til for at alle fikk sove best. Det er ikke sikkert at det er på forskjellige rom, men hvis det hadde vært løsningen så hadde jeg ikke nølt. Det er snakk om en liten periode av livet og søvn blir så viktig fremover! Jeg har heller ikke lyst til å sove borte fra mannen, men vi har lagt til rette for at vi har mulighet dersom det må til...

Samboer og jeg har sovet på hvert vårt soverom i flere år. Han må ha lyd på for å få sove, jeg må ha det stille..
Men det fungerer kjempefint for oss, har alltid kosestund før vi legger oss. Dvs armkrok, og en prat, før han går på sitt rom. Dermed får begge den søvnen vi trenger :) Snuppa kommer til å sove på rom sammen med meg, men spørs om jeg kommer til å vekke han i løpet av natta også, han får trå til med bleieskift av og til i det minste.
Jeg lurer litt på om jeg skal ta senga på barnerommet i starten og sove med bebisen der. Er jo fordel for han også.. ettersom han jobber og det er ikke bare bebisen som vekker han. Jeg er en god dytter/sparker.. hehe. Søvn er så viktig for at jeg skal være et hyggelig menneske på dagtid at jeg må finne en løsning.

Har samme problemet med mannen selv, så ofte jeg har måttet gå å legge meg på sofaen på grunn av snorkingen hans! Men nå skal han ordne til gjesterom i kjelleren før baby kommer, så han kan sove der til han får gjort noe med snorkeproblemet!

Min snorker og puster veldig høyt. Merker det ekstra godt nå I SV. Men hjelper å gi han ett dytt I siden som regel eller få han til å snu seg en annen vei. Jeg sovner til slutt de værste dagene!:-P

Min snorker og puster veldig høyt. Merker det ekstra godt nå I SV. Men hjelper å gi han ett dytt I siden som regel eller få han til å snu seg en annen vei. Jeg sovner til slutt de værste dagene!:-P
Problemet er at min mann stritter i mot når jeg dytter... haha.. verdens snilleste man ellers og sååå sta når han sover. :rolleyes:

Da hadde jeg klypt han I nesa! Det funker også her. Haha!
Men når jeg dytter så trekker han dyna over hodet og blir stiv som en stokk. Han gjør det hver gang og tilslutt ligger han med hele dyna på kun overkroppen.. haha. Gå ut og slamre med døra på vei til gjesterommet funker best! :p Fikk tips om at han kan tape en tennisball på ryggen.. hahaha.

Her snorker gubben høyt og han er ikke lett å snu om natta. Men jeg overlever. Når babyen kommer, hmm.. Da vet jeg ikke.. Mulig han camper på barnerommet da. Mens jeg og lillemor er på vårt rom. Vi får se ;)

Dere er seriøst heldige som har menn som "bare" snorker!;) Her er det snorking, snakking, roping, sprelling, skjærer tenner.. Og som regel skjer det minst 1 gang pr natt at han tror det er morgen og skal stå opp. Blir sint på meg når jeg prøver å si at det er natt, men legger seg som regel ned når jeg trykker telefonen opp i ansiktet hans og viser han klokka:p Jeg kan faktisk ikke huske sist jeg sov en hel natt uten å våkne av han, og vi har vært sammen i 10 år:wacky: Sover mye med propper i ørene, og vi er mildt sagt spente begge to på hvordan dette går med baby i hus. Ikke har vi ekstra rom heller. Så vi er begge forberedt på at han må ha seg noen turer på sofaen. Gruer meg faktisk til det, HATER å sove alene selv om han har et ekstremt aktivitetsnivå på natta:p

Her snorker gubben høyt og han er ikke lett å snu om natta. Men jeg overlever. Når babyen kommer, hmm.. Da vet jeg ikke.. Mulig han camper på barnerommet da. Mens jeg og lillemor er på vårt rom. Vi får se ;)
Vi har gjort avtale på at jeg sover med babyen på rommet vårt, og samboer sover i gjestesenga på guttungens rom. Da får jeg god plass til meg og baby i dobbeltsenga hvor hun ikke vekker mannen med gråt, og guttungen får selskap på rommet sitt som han har hatt behov for den siste tida :)
Så lenge vi koser og prater litt før sovetid, er en slik løsning veldig bra :D

Vi har gjort avtale på at jeg sover med babyen på rommet vårt, og samboer sover i gjestesenga på guttungens rom. Da får jeg god plass til meg og baby i dobbeltsenga hvor hun ikke vekker mannen med gråt, og guttungen får selskap på rommet sitt som han har hatt behov for den siste tida :)
Så lenge vi koser og prater litt før sovetid, er en slik løsning veldig bra :D
Det vi tenker også. Men vi tar tiden som den kommer. Lillemor skal ha sprinkelsenga ved siden av der jeg skal sove i dobbeltsenga (uten den ene sprinkelveggen eller evt med den nede, kan justeres ned). Så har samboeren sagt han kan sove på sofaen, men det er da jeg sa han kan sove på barnerommet slik at jeg ikke vekker han om jeg må stå opp f.eks. Så tror vi tar det som det kommer. Samboeren har lyst å være 2 uker hjemme med oss til å begynne med og da vil han sikkert sove med oss.

Det vi tenker også. Men vi tar tiden som den kommer. Lillemor skal ha sprinkelsenga ved siden av der jeg skal sove i dobbeltsenga (uten den ene sprinkelveggen eller evt med den nede, kan justeres ned). Så har samboeren sagt han kan sove på sofaen, men det er da jeg sa han kan sove på barnerommet slik at jeg ikke vekker han om jeg må stå opp f.eks. Så tror vi tar det som det kommer. Samboeren har lyst å være 2 uker hjemme med oss til å begynne med og da vil han sikkert sove med oss.
Jeg kommer nok til å ha babyen ved siden av meg i babynestet, og samboer er så redd for å rulle over,legge dyna over ansiktet, eller slå med armen på henne.... Da tror jeg han sover bedre på guttungens rom ;)

Jeg kommer nok til å ha babyen ved siden av meg i babynestet, og samboer er så redd for å rulle over,legge dyna over ansiktet, eller slå med armen på henne.... Da tror jeg han sover bedre på guttungens rom ;)
Mhm, lurt ;) Hun her skal sove i babynest i sin egen seng. Men skal jo ha senga hennes klint oppi våres. Mulig hun sover i våres seng de flrsre 1-2ukene..

Back
Topp