baby og hikking

dizzo

Betatt av forumet
Her er pappan overbevist om at babyen synes hikking er ekkelt. Og han mener at hjertet kan stoppe pga det? Slik at vi bør finne tips for at babyen skal slutte å hikke.
Er det bare jeg som ikke tror noe på dette, eller har pappaen rett?
 
Tror absolutt ikke hjertet kan stoppe pga hikking. Å ikke er det farlig for barnet heller. Men kan vell kanskje være litt ubehagelig heller. Om du ammer,legg gullet til puppen så får han/ho svelge hikken. Jeg gir flaske.. of hikken her kommer som regel når han skal ha opp luften. Og har jeg en melkeskvett til overs,så får han det. :)
 
Frøkna her hikker også, og hun blir tydelig utilpass. Kan begynne å gråte faktisk. Pleier å hjelpe å legge til brystet igjen. Eller å prøve forskjellige stillinger. Her slutta hun en gang vi la henne på magen. Og så hikker hin mest de gangene hun har slukt mye luft. Vet ikke ang hjertet, men.
 
Farlig er det nok ikke. Vi fortsetter jo å hikke resten av livet? Og vi gjør det jo også før vi blir født:) Om det er ubehagelig så gir vel babyen tegn til det tenker jeg. Om ikke den viser noe tegn til ubehag, nei så er det vel ikke så ubehagelig:)
 
Her er det veldig viktig og få opp rap etter mat, ellers kommer det minimalt med gulp med hikking.. Raper hun skikkelig etter mat kommer det verken gulp eller hikking.. Blitt mer bevisst på det nå i ettertid. Og raper hun ikke ved å bli lagt på skulderen ved å bare sitte så hjelper det om jeg begynner og gå litt. Da kommer "mannerapen" opp :p og hikking er bare krampe i spiserør, har nok ikke noe med hjerte og gjøre.. Så farlig med hikke tror jeg nok ikke.
 
Jeg har heller ikke hørt noe om at det kan være farlig for babyene å hikke. Lillemor her er ikke alltid særlig fornøyd når hun hikker. Noen ganger går det fort over at seg selv, andre ganger tilbyr jeg brystet og da hender det at hun drikker litt og hikken roer seg. Har også hørt at det skal kunne hjelpe å holde beina varme...
 
her hikker hun om hun har fått for mye mat i seg og ikke har fått til å rape eller gulpe... gir henne to-tre sug på flaske med sukkervann, så forsvinner det... har i mindre sukker enn det dem sier for jeg syns det er mye med en ss sukker for de små, og det hjelper alikevel! kan jo også koke vann og avkjøle det uten tilsatt sukker.. jeg syns det er enklere enn å finne frem puppen, for jeg bruker skjold... =) 
 
Back
Topp