Baby og diare - kan jeg sende henne i barnehagen?

holder barnet på med jeksler?

Min eldste fikk sur og lysegrønn bæsj da1-års jekslene kom frem...kunne ikke holde han vekke fra barnehagen pga det--

Ville holdt hjemme. Et barn kan ha omgangssyke i opptil 10 dager før de blir frisk.
Her hadde vi en periode i fjor der junior kasta opp kun på kvelden/natta. På dagtid va han i fin form, herja og leka. Varte i 1 uke.
Tok han med til lege på dag 3, da e syntes det va så merkelig at han kun spydde på kveld/natt. Legen sa at det va ganske vanlig at små barn hadde det lenge, mens vi voksne kunne ha det 1-2 døgn.

Hvis hun har skikkelig diare og bæsjer gjennom alle klærne, blir hun nok fort sendt hjem igjen. Hadde dere kommet til min bhg, hadde dere nok ikke fått komme. Går mye nå for tiden. God bedring, og håper dere blir friske til jul!

Sender du henne i bhg blir du nok ringt opp med en gang de ansatte må bytte bleie på ho, og hele avd risikerer å må feire jul på do..,, hold henne hjemme!! Nytt år og nye sykedager straks!! :)

Ikke send i barnehagen, både med hensyn til barnet og alle andre i barnehagen som ikke ønsker seg omgangssyke til jul ;) må gå 48 timer etter siste diarébleie/oppkast!

Tenk litt på både barnet ditt og de andre i bhg her!! Ikke bare er diaré fryktelig smittsomt, men stakkars barn som evt skulle i barnehagen! Hadde du selv likt å gå på jobb og gjøre på deg gjennom alle klærne? Det er et helt annet tempo i bhg enn hjemme, vill aldri utsatt barnet mitt for den belastningen å være der når barnet er i dårlig form! Skulle virkelig ønske folk respekterte regelen om 48 timer etter siste oppkast-/diarerunde!!!

Hvor stas hadde du syns det hadde vært om familien din gikk ned for telling med omgangsyke på julaften fordi noen andre foreldre sendte sine syke barn i barnehagen for å kunne jobbe?
Nei, barnet skal ikke i barnehagen. Selv om hun er i god form.

Nei, hun skal ikke i barnehagen. Av respekt for henne selv og de andre i barnehagen. Første året til datteren min brukte vi opp sykt barn-dagene i løpet av oktober (hun begynte i august). Det må bare løses på en måte. Her hadde vi ulønnet permisjon, avspasering og ferie for å løse floken. Øvrig familie måtte også kobles inn. Det er kjempestress, men sånn er det å ha barn for noen av oss! God bedring til den lille!

Du holder ungen hjemme selvsagt til 48 timer etter siste diarebleie.
Hadde blitt sur om noen hadde sendt ungen og smitta resten der rett før julafta.

Hjemme 48 timer. Uten et sekund av tvil!

Man sender selvsagt ikke et barn i bhg med diaré !! Skjønner ikke at det er no å spørre om jeg... Går jo an å bestille en time hos legen om du er bekymret for at det er noe annet enn omgangssyke, men å risikere å smitte masse folk nå rett før jul er skikkelig dårlig gjort.

Back
Topp