Baby og barnevakt

• Trådstarter Trådstarter Moderator Marthe
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Marthe

Guest
Når følte du deg klar for å ha barnevakt til babyen etter fødselen?
For å gå ut med kjæresten eller bare ut med venner (=fest).

1år med begge:)

Mini var 5 uker da svigers passet på ham i tre timer mens jeg og sambo var på kino.
Han er litt over 4 mnd nå, og det blir nok lenge til det blir overnatting. Han sovner bare på puppen foreløpig.

Hei
Jeg har latt jenta mi være hos bestemor fra 4-5 uker, i 2-4 timer.
Snart skal jeg teste en natt. Hun er 4 mnd :)
Gjør hva som føles riktig!
Tar hun flaske ? Omgås hun jevnlig med besteforeldrene ?

Han skal ha sin første overnatting med farmoren i slutten av denne mnd.,og jeg må innrømme jeg gruer meg litt:p Da er han rett over 13mnd. Hun kommer til oss da, tenkte det var best sånn for hans del første gangen.
Vi skal på julebord med mannen sin jobb og legger oss på hotell den natten. Det skal jo bli herlig det altså,men likevel...Jeg tror jeg er typen som aldri blir klar:p :oops:

Han var 5mnd når jeg og sambo reiste på kino, ellers kun vært med oss :-) med eldste husker jeg ikke

Var ute en times tid når hun var 3mnd for første gang:) har enda ikke hatt henne på overnatting, kun vært borte noen timer.

Min var 6 uker da mamma passa 4t for at vi skulle ut en tur på kveldstid ;)

Mannen hadde han alene i 2 dager da jeg dro til London, da var han 3,5 mnd

Huskerikke når vi begge var borte men han var nok rund ettår

En uke etter fødselen var mamma barnevakt for vår baby i 3t. Husker jeg var så langt nede og alle rundt meg var enige om at jeg burde "luftes" :D da dro jeg og mannen og spiste middag på en resto.
Ellers første lengste barnevakt for han var i en hel uke, og det var da han var 15mnd gammel.

Hadde barnevakt når hu var noen mnd, men bare i 2 timer. Ikke blitt noe spes etter det. Bare sånn som en halv time fordi vi måtte flytte bilene her ( bor på samme tomt som svigers) og når vi kjøpte bilen min. Hu er straks 16 mnd og jeg vil ikke at hu skal overnatte borte og orker ikke tanken på mer barnevakt. Slet litt i starten med å venne meg til tanken på å være mamma, så da var det noe annet. Føler ikke at jeg har noe behov for det.

Storesøster var ca 10 mnd, da var min søster barnevakt en kveld. (19-23).
Har ikke hatt overnatting borte fra oss, utenom den natten lillesøster kom, men da var hun hjemme med storesøstra og en voksen venn av oss! Lillesøster har jeg vært borte fra en time elrså, da har hun vært med faren eller tanta!

Overnatting blir nok en stund til, men kunne godt tenkt meg å ha barnevakt for å gå på kino med mannen på nyåret, da er mini nesten 3 måneder :) Vi kommer til å gjøre det som føles riktig for oss :)

4-5 timer når nr 1 var 1.5 mnd ca. Og det gjorde i en gang i uka frem til 1.5 år. Da ble det annenhver uke ;)
Minsta var 4 mnd. :)

Eldste var nok godt over året.
Da var det noen tidligere elever av samboer som passa noen timer.
Ellers er det eneste vi har hatt behov for er pass på planleggingsdager da vi må på jobb begge to på sånne dager (lærer og førskolelærer)

Ellers har vi ikke hatt behov for noe annet pass.

Ca 6-7mndr har de vært her. Men vi har generellt lite barnevakt.

En time her og der var ganske tidlig, hadde ei gravid venninne som tok henne med på trilletur sånn at jeg fikk sove :) men første ordentlige barnevakt med overnatting var ikle før hun var året.

Back
Topp