Baby nummer 2?

<3LilleTrille

Bleieskiftarbeider
Har de siste mnd gått rundt med litt "babysyke"!:p Har såååå lyst på et søsken til lillesnuppa, og har fått pappa'n på gli! Eneste ulempen jeg ser med dette er at jeg ikke har rett på foreldrepenger, så det blir da evt kun engangsstønaden vi får.
Dere med to barn, hvor mye mere utgifter fikk dere?

Vi har alt utstyr, vogn i nøytral farge, stellekommode, lekematte, badebalje, bilstol osv. Har også tatt vare på endel klær som kan brukes til begge kjønn i hvitt,brunt,grønt osv.

Et annet spørsmål:
Hvor stor aldersforskjell er det mellom barna deres, og hvordan fungerer det?
Om jeg skulle bli gravid med en gang, blir det litt over 2 års forskjell.

Vår lille tulle ble 2 år i januar, og venter baby nr 2 nå i februar/mars. Og tenker som du, vi har liksom de største og dyre tingene, og har egentlig ikke gått til innkjøp på noen dyre ting. Eneste jeg vil er å bytte ut den babygymmen, og så har vi kjøpt litt småtteri som klær som vi følte mangler og savnet sist. :-)
Så sånnsett er det ikke så ille økonomisk.
Men når ungene blir eldre så kommer jo kostnadene, men det to første åra, går masse i arv da vi venter jente denne gangen også, og de blir født på samme årstid. Praktisk igrunn:-)

Har 4 år og ni mnd mellom mine. Jeg begynte ikke å prøve før jeg hadde fått fast jobb. Jeg hadde en del fra før. Spesielt klær da begge er jenter. Arvet en del. Fant gode tilbud på utstyr. Da det gamle utstyret var ganske gammelt - arva det første gangen.

Men uansett. Jeg nekta ny babytid om jeg ikke hadde fast arbeid. Det var viktig for meg. Greit når de er små. Men nå er de tre og åtte år. Pengene flyr til tider i klær og barnepass (sfo og bhg).

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

eg e samma situasjon, e gravid. Termin i juli da e min søn 1 år og 9 mnd. Eg har han bara hjemme. Sa upp jobben i august. Så eg sitter hær me sækert engangsstønad nær babyen kommer i juli. Me og har massa fra gutten. Så trenger ikkje så mye. Får bara se va kjøn det blir.

Det er ikke for sent å få seg en jobb slik at du kan tjene deg opp retten til foreldrepenger. En venninne av meg fikk jobb da hun var tre måneder på vei, gikk fint det. Du er ikke pliktig til å si noe om at du er gravid heller.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Blir 20mnd mellom våre når lillebror kommer nå i Juni. Jeg begynte å jobbe den mnd jeg ble gravid og har snart opparbeidet permisjonspenger, så om du starter i en jobb nå er det ikke noe problem! Jeg ville ikke gått inn for dette med kunn engangsstønaden, er veldig greit med ekstra penger når en liten en kommer for det dukker alltid opp ting man trenger og ting man vil delta i :)
Du får deg lett jobb i feks butikk, renholdsjobber, vikar i barnehage/barneskole :)

Jeg ser jo helt klart bare fordeler med å opparbeide seg rett til foreldrepenger!:)
Uansett om man ikke lider noe nød uten, så er jo alt ekstra et kjempepluss!
Men med en mann som jobber fra 23.30 på kveldene til ca 10-10.30 på formiddagen og sover på dagtid, og jenta ikke starter i barnehage før høsten blir det litt vanskelig å få ting til å klaffe hvis jeg skal jobbe.

Jobbet på sykehjem før jeg fikk første, og har kviet meg litt for å begynne der igjen pga arbeidsmiljø osv.
Hadde endel vakter mens mannen tok sin permisjon i sommer, men ble til at jeg grudde meg til å gå på jobb til slutt.
Bor på et lite tettsted i tillegg, så de som jobber på butikker tviholder på jobbene sine, og barnehagen "vasser" i vikarer.:p Man ser ofte de samme personene jobbe flere forskjellige steder til forskjellige tider.

Kan jo alltids knipe igjen til snuppa starter i barnehagen og fortsette på sykehjemmet... kjenner bare det suger livet ut av meg å måtte sitte å høre på krangling, baksnakking osv.:rolleyes:

Back
Topp