Baby med sopp?

Maja94

Elsker forumet
Desemberskattene 2014
✨️Julestjernene2023✨️
Vis vedlegget 123769

Noen som har vært borti det?
Det er mye verre under haka, men hun røsker tak i telefonen så får ikke tatt ordentlig bilde :p

Nå har hun vært sånn i 2 mnd, helsesøster sa jeg skulle smøre med daktacort en uke, så canesten i to uker da hun trodde det var sopp. Det gjorde jeg og hun blei mye bedre av daktacort, men den kan jo bare brukes 10 dager pga kortison.

Nå blir det bare verre og verre og i dag har hun klødd seg til blods! Hun klør og gråter om hverandre. Ringte på apoteket men de visste jo ingenting, så til slutt ringte jeg legevakta. Fastlegen sier bare at jeg skal smøre med canesten en stund så blir det nok bra?! Fortsatt ikke bra etter 2 mnd og ungen ser ikke ut, stakkars. Hun klør jo så hun er helt fra seg her..

Jeg fikk time 19.30 på legevakta, men da er jo alle apotekene stengt om jeg får noen resept så får jo ikke hentet det før på mandag!! :( det er helt ekstremt her nå

Noen gode tips?
 
Uff, det så ikke godt ut :( jeg ville ha brukt kortison på det til mandag eller til du evt får legetime. Bedre å få holdt det i sjakk enn at hun skal plages.

Ikke noe godt med hudproblemer. Både jeg og mini har atopisk eksem :/
 
Uff, det så ikke godt ut :( jeg ville ha brukt kortison på det til mandag eller til du evt får legetime. Bedre å få holdt det i sjakk enn at hun skal plages.

Ikke noe godt med hudproblemer. Både jeg og mini har atopisk eksem :/

Har allerede fått time på legevakta i kveld :) hun har jo ikke sovet et sekund i dag pga kløen, så måtte til slutt ringe legevakta..

Atopisk eksem er i hvertfall kjedelig :/
 
Håper du fikk noen gode råd på legevakten. Jeg har en krem jeg bruker som jeg syns funker på alt.
Men vet ikke hvor man får tak på den da jeg fikk den av svigermor.

ImageUploadedByBV Forum1435428915.688257.jpg
 
Sikker på at det er sopp da? Lille hadde ganske ille bleieutslett (sopp) i flere uker, og jeg smurte med alt mulig før legen sa at det kanskje var sopp. Etter EN påføring av daktacort var hun helt fin!
 
Nei, var ikke sopp :)

Det var eksem. Fikk en sterk kortisonkrem som hun skal bruke også blir det fulgt opp av fastlegen. Håper det blir bedre nå :) da hjalp det i hvertfall med legevakta, for på helsestasjon og hos fastlegen sier de bare at det er sopp.
 
Sikler hun mye er det litt lurt med smekke.

Synes ikke det så ut som sopp, men mer som eksem ja, sopp under haka lukter fisk, hvis det skulle være noe tvil.

Dårlig av fastlegen da. :(

Håper hun blir bedre nå da :)
 
Sikler hun mye er det litt lurt med smekke.

Synes ikke det så ut som sopp, men mer som eksem ja, sopp under haka lukter fisk, hvis det skulle være noe tvil.

Dårlig av fastlegen da. :(

Håper hun blir bedre nå da :)

Nei, helsesøster var så bestemt på sopp, men er jo rart det ikke er borte enda om det hadde vært sopp.
Smørte hun i går kveld og i dag er det ikke synlig lenger en gang så tydelig at kremen hjalp :D
 
Nei, helsesøster var så bestemt på sopp, men er jo rart det ikke er borte enda om det hadde vært sopp.
Smørte hun i går kveld og i dag er det ikke synlig lenger en gang så tydelig at kremen hjalp :D

Lillebror her har sopp under haken/på halsen. Lukter æsj:p men fikk samme kremen som den dere har fått. Funker som bare det :)
 
Lillebror her har sopp under haken/på halsen. Lukter æsj:p men fikk samme kremen som den dere har fått. Funker som bare det :)


Bra det hjelper :D

Her lukter det ingenting, men blei litt bedre av daktacort.

Fikk en annen krem nå, som har hjulpet veldig. Så det var nok ikke sopp :)
 
Back
Topp