Baby med hvit tunge.

Usynlig

Elsker forumet
Baby har fått hvitt belegg på tunga.
Hva kan det være? Kan det kanskje være sopp?

Det høres ut som det kan være sopp ja. Pensle tunge og munn med farris og behandle deg selv med f.eks. canesten salve. Vær nøye med å bytte ammeinnlegg ofte. Drikk/spis biola og hold deg unna sukkerholdige saker. 

her får snuppa hvitt belegg på tunga når hun har fått mme... men det forsvinner ganske kjapt etterpå

Jeg fikk beskjed om å vaske tunge og munnhule med en klut med kokt vann på [:)]

Jeg regnet med at hun hadde sjekket at belegget hadde vært der en stund og at det ikke var melkerester som kan tørkes vekk da jeg svarte det jeg gjorde. 

kan være trøske også... helsesøster sa at om det oppsto kunne man smøre på litt biolayoghurt vanlig naturell eller hva det heter... [:)]

ORIGINAL: mammaanne

kan være trøske også... helsesøster sa at om det oppsto kunne man smøre på litt biolayoghurt vanlig naturell eller hva det heter... [:)]

Sopp og trøske er vel det samme [:)]

Spurte hs om det samme idag og så lenge det ikke er hvite prikker ellers i munnhulen er det bare melkerester[:)]

ORIGINAL: Ulva

her får snuppa hvitt belegg på tunga når hun har fått mme... men det forsvinner ganske kjapt etterpå

Hm. Hun har fått litt mme de siste dagene pga. lite melk og vanvittig sult tror jeg ... Kanskje det bare er det da [:)]

ORIGINAL: InaM

Jeg regnet med at hun hadde sjekket at belegget hadde vært der en stund og at det ikke var melkerester som kan tørkes vekk da jeg svarte det jeg gjorde. 

Det har vært der et par dager. Har ikke prøvd å vaske det vekk med klut, men jeg skal prøve det nå når hun våkner for
mat neste gang [:)] Om det ikke går vekk får jeg prøve dine alternativer :o)

Idag har jeg vært på helsestasjonen,og det er sopp. Har smurt inn
tunga med farris idag, og imorgen skal vi til legen å få noe for det [:)]

Back
Topp