Baby/mamma tips

Ang omslagsbody vs tre-over-hode body så hadde eg eit par ullbodyer frå reflex (kjøpt på barnas hus) som er suuuuuuuper stretchy og mjuke. Supert greit å tre over hodet når den var det. Og omslagsbodyer synest eg (mangen modeller hvertfall) var veldig store og opne i halsen..

Ikke kjøp body til å tre over hodet før størrelse 62. Babyen hater det og de er jo så små :p

Kjøp bukser med føtter eller sokker som kan tas ett stykke over buksen. De sparker det av ellers :p

Unngå hette, bare i veien om det ikke er bamsedress da :)

Ha ammesalve klar. Ha noe engangsunderlag på stellebordet. Brått kommer det mer enn det som var i bleia :p

Bruk gjerne mer enn ett ammeinnlegg og kjøp bh 1-2 størrelser for store mot slutten ikke i begynnelsen.

Ha noe lett mat tilgjengelig og en vannflaske når du ammer.

Siklesmekker er must mot gulping.

Husk å beregne god tid når dere skal ut. Det kan ta sin tid :)

Etter fødsel ved renselsen anbefaler jeg tena nettingtruser. De man bruker på sykehuset. Fås kjøpt på apoteket :)

Ha gjerne amme te klart så du minsker mulighet for luft hos baby.

Det er det jeg kommer på fra N ble født :)

Kos dere ❤️

Amme te? :s

Det er te man får kjøpt på helsekost som er satt sammen av urter som skal hjelpe på melkeproduksjonen + forebygge luft i magen på babyen.

Det er te man får kjøpt på helsekost som er satt sammen av urter som skal hjelpe på melkeproduksjonen + forebygge luft i magen på babyen.

Åh... takk!! Høres ut som et must den der siden det virker som mange babyer sliter med nettopp dette:)

Gull verdt synes jeg :)

Back
Topp