Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Hvordan lue tenker dere å kjøpe til babyen? Å hvilke størrelse er riktig til nyfødt? Må jo ha lue når vi skal hjem å sånn.. Og helst i ull? Noen som har tips hvor man kjøper noen gode luer? Gjerne på nettbutikk :)
Jeg tenkte jeg skulle bestille lue i ullfleece fra http://nostebarn.no. Men er ikke helt sikker på hvordan størrelse jeg skal ha da...
Har bestilt votter derfra før som er supergode. Anbefales[:)]
Jeg har kjøpt Joha ull sin.. fantastisk merke og god kvalitet! Aner ikke hva hodestr er i luer, stod 50 i vår. Altså som i 50 cm i lengde på hele ungen. Storegull var 37 cm rundt hodet da han ble født, vet ikke om d hjelper?[:)]
Her blir det bomull i starten... Jeg elsker en type luer de har på cubus så blir den typen til den lille her og! føler ikke ull er så viktig når han uansett bare kommer til å ligge i vogna når vi er ute! [:)]
Jeg har noen nøytrale luer etter snuppa, osm jeg tenkte å bruke.
I begynnelsen brukte vi bomullsluer fra Cubus- sånne standard babyluer. Jeg var også veldig fornøyd med en fra Joha, med bomull inni og ull utapå. Polarn o pyret sine babyluer var jeg også fornøyd med.
Ellers skal jeg strikke noen luer.
Det kan være lurt å ha med ei lue eller to på barselavd. Snuppa vår brukte den innimellom hvis hun ble kald. På ahus var det f.eks. litt trekk i "glassgata" der vi møtte besøket vårt.
Ikke kjøp for mange av samme type eller størrelse med en gang, for det er litt vanskelig å finne ut hvem du liker og hvem som passer din bebis med en gang[;)]
Jeg har foreløpig kjøpt en ullfleece lue fra nøstebarn i str 62-68 og ei tynn ullue (husker ikke merket) i str 62. Har noen bomullsluer i str 56 etter jentungen som kan brukes om igjen samt at mamma har strikka ei lue i str nyfødt. Jentungen var 39 cm rundt hodet når hun kom til så de minste størrelsene var nesten for små med en gang. Får jeg en unge med veldig mye mindre hode denne gangen så får jeg heller kjøpe til i etterkant.
Luer er vanskelig. Hodeform er så individuelt. Jeg husker hvertfall at jeg var veldig fornøyd med nøstebarnluene til jentungen, men det er ingen garanti for at de passer like godt på minigrisen.
Begge mine var 35cm rundt hodet da de ble født. Har kjøpt ei lue fra Elite hos Perfect i str. 38 så jeg satser på at den passer [:)] Hvis den skulle være for stor, så har jeg strikka en som er litt mindre, så da får vi se [;)]
Har masse bomullsluer etter lillegutt, men blir nok å kjøpe noen ullluer nå som det blir vinterbarn. Enten nøstebarn eller joha regner jeg med, hvis det ikke dukker opp noe på salg av annet merke :) Tenker det blir vanlige "hjelm-luer" med knyting under halsen den første tiden og sånn for å tre over hodet når h*n blir litt større.