Baby ligger med hodet ned

Mamsenoglillegutt123

Forelsket i forumet
Påskekyllingene 2020
Noen andre som har baby liggende med hodet ned allerede?
Her fikk jeg bekreftet min mistanke om dette på ultralyd i uke 26+2.

Vi var på ultralyd i går og da lå tvilling 1 i hodeleie. Hun hadde ikke festet seg men lå nedover :)

Min har ligget med hodet ned siden lenge før ordinær ultralyd.

Noen andre som har baby liggende med hodet ned allerede?
Her fikk jeg bekreftet min mistanke om dette på ultralyd i uke 26+2.
Jeg tror min ligger med hodet ned innimellom, neste dag på tvers og neste dag med hodet opp :p Det kjennes iallefall sånn ut på sparkene, er i uke 29+5. Er du andregangsfødende? Sa de noe på ultralyden om de trodde babyen ville holde seg med hodet ned?

Jeg tror min ligger med hodet ned innimellom, neste dag på tvers og neste dag med hodet opp :p Det kjennes iallefall sånn ut på sparkene, er i uke 29+5. Er du andregangsfødende? Sa de noe på ultralyden om de trodde babyen ville holde seg med hodet ned?
Jeg er tredjegangs :) sa ingenting på den ultralyden om det, men jeg tror den blir liggende sånn, for det kjennes ut som hodet er godt ned i bekkenet nå. Kjenner når baby vrir på hodet, at det ligger ganske langt ned. Skal på ny ultralyd om 1,5 uke, så spent på om baby ligger på samme måten da :)

Ligger med hodet ned her:)

Jeg er tredjegangs :) sa ingenting på den ultralyden om det, men jeg tror den blir liggende sånn, for det kjennes ut som hodet er godt ned i bekkenet nå. Kjenner når baby vrir på hodet, at det ligger ganske langt ned. Skal på ny ultralyd om 1,5 uke, så spent på om baby ligger på samme måten da :)
Får håpe babyen din holder seg med hodet ned når den har lagt seg så godt til rette :happy: jeg håper virkelig at min har lyst til å komme ut med hodet først :happy:

Jeg skjønner ikke hvordan dere kan føle hvilken vei babyen ligger? Her er det spark/bevegelser i alle retninger, jeg har ingen ide :joyful: enda lenge til termin, så satser på at hun legger seg til tilslutt:nailbiting:

Jeg skjønner ikke hvordan dere kan føle hvilken vei babyen ligger? Her er det spark/bevegelser i alle retninger, jeg har ingen ide :joyful: enda lenge til termin, så satser på at hun legger seg til tilslutt:nailbiting:
Jeg vet det fordi vi så det på ultralyd for snart to uker siden, men i tillegg kjenner jeg når baby snur på hodet :) det er liksom en litt rar følelse ned i området mot symfysen, og jeg husker den egentlig fra de to svangerskapene med storebrødrene :)

Jeg er ikke helt sikker fordi jeg baserer det kun på hva jeg tror, men jeg kjenner ofte bevegelse i to ender av magen. Som hun strekker seg ut på en måte. Noen ganger er det spark ned mot blæra samtidig som noe rundt presses opp mot toppen av magen. Andre ganger kjenner jeg det på tvers i magen og andre ganger er det spark mot toppen av magen. Men godt mulig jeg tar feil :p

Hodet har ligget med hodet ned, men ikke festet seg. Nå koser den seg sidelengs. Den liker å snurre litt rundt og har ennå god plass. 30 uker

Min har lagt med hodet ned siden uke 20. :) Er flere uker igjen hvor hun kan bevege seg masse da.

Jordmoren min viste meg hvordan jeg kan kjenne det. Er ganske slank og derfor er det lett å kjenne hodet nede i bekkenet, rett over symfysebeinet. Er usikker på om jeg hadde klart å kjenne det om hodet var et annet sted, for da er det jo vanskeligere å få "tak". Men kjenner helt tydelig at det ligger en "rund klump" ved symfysebeinet mitt. Det er også, i følge jm, ingenting annet som kan kjennes sånn ut.

I mitt forrige svangerskap var jeg også veldig syk og fikk derfor mange ultralyder, og da hadde jeg gode sjanser til å se hva som var hva av de bevegelsene jeg kjente. Da førstemann lå på tvers var bevegelsene veldig annerledes enn om han lå med hodet eller beina ned. For et foster over halvveis som ligger på tvers er det vanskelig å lage bevegelser som bare kjennes på den ene siden om gangen, fordi fosteret er for langt.

Var på kontroll i dag, uke 27+5, og jordmor sa hun ligger med hodet ned :) Men hun har fortsatt god plass til å turne rundt der inne, ig var ikke festet, så alt kan skje.

Jeg merker jeg er litt bekymret for at hun enten ligger i tverrleie eller i seteleie. Men hun har jo god tid til å snu seg. Skal til Jm om to uker, så får høre med henne da :)

Hodet ned i dag, men fremdeles god plass så er jo ingenting som er sikkert. Er 29+0.

Har ikke brydd meg om å sjekke. Baby har ligget mye med hodet ned da, siden jeg har endel vonde spark oppover. Så mye mer behagelig å gå gravid med storebror som satt på rumpa frem til uke 38. Bare litt kiling med armene :hilarious:

Back
Topp