Baby+klær

MalinDalin

Forumet er livet
Ja, kanskje jeg er slem og kanskje jeg var/er for opptatt av matching osv, men noen ganger lurer jeg på hva folk tenker når de kler på ungene sine. Hvertfall babyer som i seg selv er såååå delikate. Feks rosa sokker, en brillebukse som en gang var hvit men nå er i grå kattegorien, gul trøye og en lue med tusen farger. Whyyyyy???

Er det bare jeg som får litt fnatt?? De fleste babyting til spebarn selges jo i sett.. Syns det bare er merkelig da å krysse settene på tvers av farger mønstre osv. Får også fnatt av udelikate vogner.

Sorry, må bare få sagt det. Ikke inspirert av noen her altså

Hehe, matcher alltid jeg også:)

Vel, når vi skal på besøk eller noe spesielt skjer og til barnehagen og sånt pleier jeg jo å kle henne i klær som passer greit sammen, men bare til hjemmebruk så tar vi mer det første og beste som er greit å løpe rundt i.

Mesteparten av sofie sine klær har vi ikke kjøpt selv, så da er det ikke bestandig så lett å finne ting som passer sammen. Ærlig talt så har vi en del klesplagg som ikke passer til noe som helst. [8D]

Jaja skifteklær i bhg OsV greit, men snakker først og fremst om diSse nuttete, rosa nyklekka skapningene... Hehe.

ORIGINAL: nemi.marselia

jeg liker klærne passer sammen men mannen tror jeg er totalt fargeblind[;)]

min også! Grrrr, begynt å legge frem klær jeg hehe.. Men min mann er ekstrem, vi snakker er blå og en grønn sokk lissom. Ekke så farlig så lenge det er reint vel; min manns motto

Jeg er helt avhengig av å matche asså .. [8D]

Hehehehehe

Unnskyld, men nå MÅ jeg le!
Du får holde blikket festet på ditt eget, velmatchede barn, da [;)]

jeg er også matche fanatiker[8D] ALT må matche...... har skjerpet meg en god del, men når jentene var liten så måtte vi ha sko og luer osv i alle farger.

Det syke er at dette har blitt overført til jentene. Om morningen så må vi finne klemme/hårstrikk som matcher fargen på klærne. I barnehagen så har de matstoler i forskjellige farger på lille avdelingen, hun som er snart 3 går inn i rommet, ser på genseren sin, og så velger hun stol etter hvilken farge hun har på klærne. "Fargene må jo passe sammen".....[&:]

jaja glad du ikke så vognen vi hadde til unga den enne var rutete og den andre var med mange blå bamser

her så tenkte vi så lenge det er reint er det greit, mange ganger ungene her har gått i klær som ikke matchet hverandre for jeg tenker som så at så lenge vi bor der vi bor så er de tikke vits å ødelege alt,Så er kun hvis vi ska bort eller noe at klærne matchet

Skal vi ut og vise oss frem pleier/pleide jeg å matche, men hjemme var det mindre nøye.
Spesielt om man har gulpebarn er det ikke bare-bare å sørge for at alle sett er rene og klare til bruk - når barnet gulper/bæsjer ut body nr. 3 tar man bare en ny, i stedet for å skifte til dagens 4. sett. [8D]

Har man i tillegg mye arvetøy som ikke matcher noe som helst...
Tar ikke så tungt på det, med andre ord. [;)]

Det må matche ja [:D] Værtfall passe sammen! Jeg er skikkelig nøye på klærne til mini[8|] Kan stå LENGE for å finne ut hva han skal ha på seg, til og med kvelden før[:-]
Vil ikke at han skal være ungen som "bestandig har samme klærne" eller har utvaska klær som ser skitne ut.

Nei, her er det stil fra topp til tå[:D][:D]

Skal vi på besøk så tar jeg frem de fineste klærne til babyen. Og da matcher tilogmed smekka [:D]
Men når vi er hjemme er det rosa på rødt og svært sjeldent at noenting matcher. Hehe.

liker at det skal matche ja :)[:)]

Haha - og jeg får fnatt av de som alltid skal matche alt ungene har på seg. Og særlig som må bruke alle delene til settet samtidig.

Edit: pleier å kle mini i klær som passer sammen, men jeg syns det kan bli for mye matching.

Liker å kle min lille pent og matchende. Men skjønner at ikke alle er like opptatt av slike ting, det bryr jeg meg heller ikke om.

Om klærne til jentene ikke matcher, så er det ikke jeg som har kledd dem! [:D]

Men jeg skjønner også at ikke alle bryr seg like mye, og selv om jeg kan tenke en tanke eller to om en baby/et barn har totalt krasj på seg, så henger jeg meg ikke veldig opp i det.

Syns faktisk det er verre når de kommer i skolealder og der skiller seg helt ut pga veldig rar bekledning, for da kan barn etterhvert føle seg utenfor og/eller bli mobba. (Nei, mener ikke at det er legitim mobbegrunn, eller at alle blir mobba av den grunn, eller at det ikke da et de som mobber som har problemet blabla [8D])

Altså, ang vogn skriver jeg ikke pm alder osv, men hvordan det ser ut oppi vogna! Rent og delikat syns jeg hører dypvogner til. Ikke et vaskegrått teppe og putetrekk med flekker...

Liker at ting matcher. Men her bor vi på landet og ingen andre ser oss! Så både jeg og minien går i det første og beste vi finner. Finner selvfølgelig litt penere klær om vi skal vekk. Men på lokalbutikken så driter jeg i det rett å slett. Blir nok ikke bedre med åra vil jeg tro. Skal være med pappa og kjøre traktor og gå i fjosen så finner jeg fram de styggeste mest mismatchede klærne jeg har. [:)] Men alle er forskjellige. Jeg bryr meg ikke om ting passer sammen eller ikke.......

Back
Topp