Baby jogger city elite

Mini_suit

Flørter med forumet
Jeg trodde vi hadde bestemt oss for vogn, men nå ble jeg veldig usikker. Er det noen som har denne vogna som kan fortelle litt mer om den er stabil, tenker på veltefare? Har hørt at flere har veltet med vognen, noe jeg selvsagt ikke ønsker. Lurer også på hvordan den er på snø? Bor i Finnmark, så blir jo litt snø å ploge seg gjennom etterhvert :p

Samtidig undrer jeg meg litt, hvis det er så stor veltefare pga at den bare har 3 hjul, hvorfor har den vunnet best i test og fått 6'ere.. Vognen virker jo perfekt for oss ellers, så håper noen har erfaringer å dele :)
 
Har ikke denne, men har city mini gt og tfk. Jeg har aldri følt at de er ustabile eller opplevd at de har veltet:)
 
Jeg har den vogna og er kjempefornøyd! Den er veldig stabil, fordi de bakerste hjulene er bredt plassert. Har tatt masse buss med vogna mens den står sidelengs og kjørt oppover på svingete veier, men den står støtt.
Snø er heller ikke noe problem, det er masse snø her hvor vi bort og det går helt fint:)
Bare pass på å lås fremhjulet når du triller i snø.
Anbefaler den vogna altså, god trillekomfort!
 
Høres veldig bra ut :) Ville jo tro man hadde hørt mer om det hvis det var så stor veltefare på de vognene. Tror nok bare vi går for den. Har prøvd å se etter andre vogner også, men ingen faller liksom i smak når jeg føler jeg har funnet "vår" vogn :p

Tar gjerne i mot flere erfaringer :)
 
Jeg har denne som vogn nr 2, har bugaboo med svingbare hjul som nr 1. Pluss til city eliten at den er lett å slå sammen og god å trille både på snø og barmark, men kontakten med barnet i sportsdelen er minimal, og jeg synes det er et veldig stort minus. Nå når jenta vår er to går det fint, men jeg ville aldri brukt den sportsdelen til henne da hun var mindre. I tillegg er den noe mer ustabil opp og ned av kanter og i møte med hindringer enn firhjulingen siden den kun har et hjul framme (og kan finne på å velte når man går med hund i bånd). Alt i alt en god sportsvogn for større barn, og bagdelen tror jeg også er ok (uten å ha prøvd den), men har i mine øyne klare minus i forhold til vogner som Bugaboo Buffaloo og Stokke Trailz.
 
Vi har kjøpt baby jogger city elite i dag. Barnas hus har kampanje på den med bag del. Har fått så god omtale av alle jeg kjenner som har brukt og fått best i test på vinterføre og ulendt terreng. Får vår del også praktisk å slå sammen ved å dra i et håndtak mtp opp i 2 etg.. Samt ut og inn av bil. Av tfk, urban jungel og baby jogger fikk vi av flere butikker anbefalt Babyjogger.
 
Har ikke denne, men har city mini gt og tfk. Jeg har aldri følt at de er ustabile eller opplevd at de har veltet:)
Jeg har city mini, brukte den som sovevogn i bhg og vesla klarte å velge den så hun deiset ned i glvet :(
 
Den har større hjul, så vil tro den er stødigere enn city mini, men det er jo en 3-hjulsvogn så man må være ekstra obs på at den ikke er like veltesikker som en 4-hjuls vogn :) det største minuset, synes jeg, er at sportsdelen ikke kan snus mot deg. Når babyen på 6 mnd skal sittei sportsdel, synes jeg det er feil at alt de ser er fremmede ting og menneske. De trenger å se mammaen sin :)
 
Den har større hjul, så vil tro den er stødigere enn city mini, men det er jo en 3-hjulsvogn så man må være ekstra obs på at den ikke er like veltesikker som en 4-hjuls vogn :) det største minuset, synes jeg, er at sportsdelen ikke kan snus mot deg. Når babyen på 6 mnd skal sittei sportsdel, synes jeg det er feil at alt de ser er fremmede ting og menneske. De trenger å se mammaen sin :)
Er også mye forskning som underbygger viktigheten av dette :)
 
Den har større hjul, så vil tro den er stødigere enn city mini, men det er jo en 3-hjulsvogn så man må være ekstra obs på at den ikke er like veltesikker som en 4-hjuls vogn :) det største minuset, synes jeg, er at sportsdelen ikke kan snus mot deg. Når babyen på 6 mnd skal sittei sportsdel, synes jeg det er feil at alt de ser er fremmede ting og menneske. De trenger å se mammaen sin :)

Min har sittet i tfk sportsdel siden han var ca 6 mnd, han elsket det! Skal sies at han er veldig aktiv og nysgjerrig:) tror han syns det var kjedelig å bare se på meg;)
 
Kjenner en med denne vogna som er superfornøyd på alle underlag og alle føreforhold :)
 
Har ikke denne, men har city mini gt og tfk. Jeg har aldri følt at de er ustabile eller opplevd at de har veltet:)
Lurer på city mini som vogn 2. hvordan er den å trille på grus fks? Og hva er egentlig forskjell på mini og mini gt?
 
Lurer på city mini som vogn 2. hvordan er den å trille på grus fks? Og hva er egentlig forskjell på mini og mini gt?

Vi har den som vogn nr 2:) Jeg syns den er kjempegod, har større hjul enn en trille så tåler mer terreng. Har brukt den både på grus og i mye snø, og det funket overraskende bra! Samtidig blir den liten sammenlagt:)

Mini gt har justerbart håndtak (et must for meg som er liten), punkteringsfrie hjul og har håndbetjent brems.
 
Da har vi nok blitt snakket bort fra baby jogger og over på simo duo ser det ut som, godt man er flink å bestemme seg :p Var innom butikk for å se om de hadde vogna inne så jeg kunne få se den i virkeligheten og prøve den, men endte opp med å forelske meg i simo duo. Syns ikke den var så tung og kronglete som jeg har lest at den er, pluss at bagdelen er stor nok til å kunne brukes lenge. Må bare dra mannen med dit så han får se den han også :p
 
Back
Topp