Baby i sol

Guri det er mye å ta hensyn til....regler og anbefalinger forandrer seg for hver mnd.. Jaja, får høre med min helsesøster, da, kanskje hun mener det samme eller no helt annet?! ;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Ja, det var en hel del! Sikkert greit å høre litt rundt :D

06.01 <3

Jeg syns det blir litt mye hysteri også.. alle vil jo det beste for barnet sitt. Men tror ikke det fantes no uv telt eller lignende når jeg var liten og jeg har da klart meg fint. Alt med måte sier jeg!

Sent from my HTC One SV using BV Forum mobile app

Jeg syns det blir litt mye hysteri også.. alle vil jo det beste for barnet sitt. Men tror ikke det fantes no uv telt eller lignende når jeg var liten og jeg har da klart meg fint. Alt med måte sier jeg!

Sent from my HTC One SV using BV Forum mobile app

Det var annen «hysteri» da jeg var liten.
Alle vil sitt beste for sitt barn og man gjør hva man selv tror er det beste, så ikke kall andre hysteriske om vi ikke vil bruke solkrem eller bruke uv klær eller telt ;)

Forumet er er fint sted for å finne nye ideer, få anbefalinger eller råd om ting og tang, så er det opp til hvert enkelt hva de til slutt gjør.

Skulle ønske det var mer råd og vink om økologiske produkter til baby. Synes det er vanskelig å finne frem i, og spesielt god solkrem som ikke har kjemiske produkter :eek:

Fra mobil enhet

Alle vil sitt beste for sitt barn og man gjør hva man selv tror er det beste, så ikke kall andre hysteriske om vi ikke vil bruke solkrem eller bruke uv klær eller telt ;)

Forumet er er fint sted for å finne nye ideer, få anbefalinger eller råd om ting og tang, så er det opp til hvert enkelt hva de til slutt gjør.

Skulle ønske det var mer råd og vink om økologiske produkter til baby. Synes det er vanskelig å finne frem i, og spesielt god solkrem som ikke har kjemiske produkter :eek:

Fra mobil enhet
Grønn hverdag har hatt en test av solkremer til barn. Cosmica fra apoteket kommer best ut :) Den er riktig nok ikke økologisk i den forstand, men den innholder ingen "farlige" stoffer etc!

http://www.gronnhverdag.no/nor/Test...-og-kosmetikk/Test-av-solkremer-til-barn-2013

Grønn hverdag har hatt en test av solkremer til barn. Cosmica fra apoteket kommer best ut :) Den er riktig nok ikke økologisk i den forstand, men den innholder ingen "farlige" stoffer etc!

http://www.gronnhverdag.no/nor/Test...-og-kosmetikk/Test-av-solkremer-til-barn-2013

Jeg har kjøpt denne, men smører kun ved nødvendighet. Hun er alltid i skyggen og har lette klær på. Men solstrålene kommer jo egentlig til uansett da. Jeg tenker at så lenge hun ikke blir solbrent, så er det greit. Både pappaen og jeg har mye pigmenter, og jeg håper derfor hun arver dette og ikke får sart hud. Som andre skriver-vi klarte oss fint når vi var barn :-)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Lette, løse klær som dekker armer og ben, og solhatt skal være tilstrekkelig. De skjermer minst like bra som uv-drakter. Det fantes ikke sist jeg fikk barn (ca 50 år siden ;-)), og jeg tenker det er helt unødvendig - iallfall på små babyer. Muligens praktisk i sydensol på smårollinger som vil leke på stranden. Og så smører jeg med faktor 50 i ansikt. Jo mindre del av kroppen som må smøres, jo bedre, tenker jeg. Det er jo kjemi. Velger heller lette klær :-)

Sent from my iPad using BV Forum
Kjære vene godeste Kassiopeia... fikk du bebis før du ble født?;)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Kommer litt sol gjennom kalesjen på vogna vår så vi smører når det er sol. Men holder oss i skyggen så godt det går :) felix lille fikk litt farge av å være i vogna m/ solkrem faktor 50!! Hvor han har det fra vites ikke... både pappaen og jeg er snøbleke ;)

Fra mobil enhet
http://www.greenspirit.no/produktgrupper/mor-og-babypleie/alphanova-sun-baby-solkrem-spf-50-50ml

Jeg har bestilt denne både til babyen og meg selv :-)

jeg smører ikke baby med solkrem enda, men prøver å holde henne unna sola. vanskelig å vite om det er bra eller ikke siden man hører så mye forskjellig :/

jeg smører ikke baby med solkrem enda, men prøver å holde henne unna sola. vanskelig å vite om det er bra eller ikke siden man hører så mye forskjellig :/

Samme her, og så er det ikke å stikke under en stol at vandlige solkremer inneholder mye drit. Ikke det at man ikke klarer seg, har blitt folk av oss å! Men det er da en grunn til at det finnes kjemikaliefri alternativ mener nå jeg :)

06.01 <3

Samme her, og så er det ikke å stikke under en stol at vandlige solkremer inneholder mye drit. Ikke det at man ikke klarer seg, har blitt folk av oss å! Men det er da en grunn til at det finnes kjemikaliefri alternativ mener nå jeg :)

06.01 <3
Enig :)

Så etter å ha lest alt her så kan jeg konkludere følgende at når vi nå skal til syden då skal jeg droppe solfaktor 50 og uv drakt,og heller ha solfaktor 30 fra cosmica,lette klær,uv solhatt og uv telt? Er bare å glemme å ikke smøre henne når vi er i syden,skygge eller ei!

Jeg ville brukt den økologiske solkremen med faktor 50 (kom best ut i test) i syden og på de beste soldagene her hjemme. Ellers faktor 30 fra Cosmica. Det er iallefall min plan :-)

Jeg ville brukt den økologiske solkremen med faktor 50 (kom best ut i test) i syden og på de beste soldagene her hjemme. Ellers faktor 30 fra Cosmica. Det er iallefall min plan :-)

Vi bruker faktor 30 og har henne i skyggen hele tiden,går veldig fint ^^ Koser seg under babygymen på solsenga :-)

Vedlegg

• 1400737079691.jpg
    1400737079691.jpg
    54,4 KB · Visninger: 44
Har faktor 30 og 50 klart i tilfelle eg vert frista til å ha ho med ute i sola :) Men akkurat no er ho berre ute i vogna eller på i bilstolen på veg til/frå bilen :)

Dere som bruker solkrem, hvilken type bruker dere?

Back
Topp