Baby i sol

Perlemoren

Flørter med forumet
Smører dere baby med solkrem nå? Jeg holder han inne eller i skyggen, men etter trilletur i går så var han rød på det ene kinnet sitt, så litt sol har kommet inn i vognen tross mine anstrengelser.

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Smører hver morgen :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Smører dere baby med solkrem nå? Jeg holder han inne eller i skyggen, men etter trilletur i går så var han rød på det ene kinnet sitt, så litt sol har kommet inn i vognen tross mine anstrengelser.

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
Smører ikke foreløpig. Han er alltid i skyggen enda. Har kjøpt faktor 50 til bruk lenger ut på sommeren.

Sent from my iPad using BV Forum

Solen tar også i skyggen, så ville smurt så lenge det er sol og man er ute.. :)

3gangsgravid

Smører uansett :)

Vi har puttet smøring inn i morgen rutinen:)

Sent from my HTC One SV using BV Forum mobile app

Vi har vært på landet i helgen, og har smurt han med en ekstra barnevennlig(visstnok) solkrem. Fortsetter solen sånn som dette, så kjøper vi uv-drakt til han. Har egentlig tenkt å vente til vi skal til Italia, men med dette været vet jeg ikke om vi tar noen sjanser. Det kommer alltid litt sol på han, selv om vi prøver å skjerme han, og de kan jo bli solbrent i skyggen og, kan de ikke?

Lette, løse klær som dekker armer og ben, og solhatt skal være tilstrekkelig. De skjermer minst like bra som uv-drakter. Det fantes ikke sist jeg fikk barn (ca 50 år siden ;-)), og jeg tenker det er helt unødvendig - iallfall på små babyer. Muligens praktisk i sydensol på smårollinger som vil leke på stranden. Og så smører jeg med faktor 50 i ansikt. Jo mindre del av kroppen som må smøres, jo bedre, tenker jeg. Det er jo kjemi. Velger heller lette klær :-)

Jeg fikk beskjed av barselavdelingen og helsesøster at man ikke skal smøre så små babyer !

Min lille pike ❤️
Hvorfor ikke?

Hvorfor ikke?

Detta fikk vi også beskjed om. Det var det at huden til de minste barna er så tynn, at når man smører på "vandlig" solkrem for barn så trekker de til seg mer av de kjemikaliene som er i kremen og dette er rett og slett ikke bra for barnet. Men da regner jeg med at de ikke tok hensyn til at det finnes solkremer uten kjemikalier! Det man også skulle tenke på fikk jeg beskjed om var at bruker man 50+ så blokkerer den ikke bare UV strålene men også D-vitaminene ute. Og den drakten som noen snakker om, var då tett at huden til barnet ikke puster bra nok. Det vi fikk anbefalt da er å dekke barnet til med lette klær, i skyggen, solhatt og solfaktor 30 isteden (for barn, vell og merke). Hehe, men solkrem jakten er ekstremt vanskelig synes nå vi! Jobber med den enda. Vi har leita på alle butikker som selger øko, ingen hell. Så nå leiter vi på det store nettet! :) Den igjen så skal man jo ta alle råd og vurdere det etter måte, men man vil jo bare det beste for de små! :)

06.01 <3

Detta fikk vi også beskjed om. Det var det at huden til de minste barna er så tynn, at når man smører på "vandlig" solkrem for barn så trekker de til seg mer av de kjemikaliene som er i kremen og dette er rett og slett ikke bra for barnet. Men da regner jeg med at de ikke tok hensyn til at det finnes solkremer uten kjemikalier! Det man også skulle tenke på fikk jeg beskjed om var at bruker man 50+ så blokkerer den ikke bare UV strålene men også D-vitaminene ute. Og den drakten som noen snakker om, var då tett at huden til barnet ikke puster bra nok. Det vi fikk anbefalt da er å dekke barnet til med lette klær, i skyggen, solhatt og solfaktor 30 isteden (for barn, vell og merke). Hehe, men solkrem jakten er ekstremt vanskelig synes nå vi! Jobber med den enda. Vi har leita på alle butikker som selger øko, ingen hell. Så nå leiter vi på det store nettet! :) Den igjen så skal man jo ta alle råd og vurdere det etter måte, men man vil jo bare det beste for de små! :)

06.01 <3
Guri det er mye å ta hensyn til....regler og anbefalinger forandrer seg for hver mnd.. Jaja, får høre med min helsesøster, da, kanskje hun mener det samme eller no helt annet?! ;)

Jeg har hørt at barn under 6 mnd ikke skal smøres med solkrem... Vi har kjøpt et uv telt med faktor 50 som frøkna ligger litt i

Smurte poden idag, jeg. Tror ikke det er farlig bare det brukes med måte, over begrensede områder på kroppen, og ikke hver dag. Og at det vaskes av igjen om kvelden. :-)

• Liker
Reactions: H27
Her har jeg vært og kjøpt uv lue til mini. Som dekker nakken godt samt caps foran ;)

Her har jeg vært og kjøpt uv lue til mini. Som dekker nakken godt samt caps foran ;)
Hvor kjøpte du den? :)

Hvor kjøpte du den? :)

Jeg kjøpte den på ski storsenter. Men de fleste har det. Disse tynne solhattene er som regel med uv.

Vedlegg

• 20140428_165416_resized.jpg
    20140428_165416_resized.jpg
    141,8 KB · Visninger: 66
Jeg kjøpte den på ski storsenter. Men de fleste har det. Disse tynne solhattene er som regel med uv.
Kjempesøt :D Da skal jeg prøve å finne en sånn en!'

Det er bedre å dekke til barnet og telt er kjempe smart.
Skal heller ikke bruke mygg olje på baby, snart kommer jo de også:confused:

Fra mobil enhet

Back
Topp