baby + hund

tonjemarie89

Blir kjent med forumet
Hei[:)]

vet kanskje ikke om dette passer inn her, men jeg prøver [;)]

jeg venter min første i april og jeg har 2 hunder. tispa blir 7 år så har jeg en miniatyr valp på 1 år [:)]

er litt nervøs for sjalusi fra den eldre tispa, men hu er oppvokst med spedbarn til eldre unger å det har gått kjempe fint, hu legger seg på krabbeteppe å ligger ved siden av ungen, ungen kan dra hu i pelsen å hu gjør ingen ting[:)] å det er jeg kjempe stolt av, men det er ikke min unge eller min lukt.

har tenkt til å la gubben ta med et teppe hjem som babyn har liggi på fra sjukehuse når tiden kommer, så hundene kan lukte å la hundene være med på alt osv. men noen andre som har tenkt på dette?[:)]

vi har to fuglehunder, og va spent på dette og.
det første vi gjorde(lurt det der med teppet btw!) var å ta med bilstolen med lillejenta i ned til hundene, og gi de bein og masse kos, samtidig som de ikkje fikk sleike det de ville på ungen, bare snuse rolig.
etterhvert har vi alltid tatt med ungene om de skal få hundesnop, slik at de skjønner at de fortsatt er nederst på rangstigen. når vi går inn døra nede(de er kun i kjelleren, går ikke opp trappa selv om vi ikke har grind) lar vi alltid jentene gå først inn, så hundene. alle sånne typisk rangstigegreier. (først inn ogut av bilen osv. hunder oppfatter mye rat)

lykke til!!
[:)]

hunden min også ei tispe var 7 år da jeg fikk mi første jente i fjor sommer, det gikk overaskende bra. Vi sendre med hjem en lue og noen klær før vi kom fra sykehuset.
hun var ikke vandt med barn fra før i huset, kun naboens, så vi lurte veldig på hvordan dette skulle gå.
Men det har vist seg at det har gått veldig bra. Når hun bli lei maset av vesla så går hun bare å legger seg en annen plass i huset.

det er bra det har gått bra med deres hunder å unger [:)]
jeg har alt på en flate så jeg er sånn som lar hundene mine gå overalt, alltid hatt sånn, men ikke på kjøkkenet når vi lager mat å dem får heller ikke lov til tigge osv.[:)]

men jeg har ikke hatt hu siden hu var valp, men fra ca 3 år, omplassert, tidligere mishandlet men ikke noe varig men takk å pris [:)]

men hu er jo utrolig snill jente som ville alle godt [:)] så håper dette går bra, hu reagere bra med andre unger.

den lille valpen tok det kjempe fint da han møtte en baby for litt siden, han satt ved siden av snuste å titta nøye med når venninna mi skifta bleie på ungen sin, å det ser jeg som et posetivt tegn[:)]

Vi har tre fuglhunder, 10 og 6 år og siste er bare 7 uker. Våre hunder har fast plass i stuen og det forventes at de ikke vaser rundt. Da vi kom hjem med lillepia så fikk de snuse på henne og vi brukte grind da hun var liten. mest fordi hun skulle få en plass for seg selv. Nå når hun er eldre så bryr hun seg fint lite om hundene, det samme gjelder valpen, så her i huset har alt gått over all forventning. Vi lagde ikke noe "styr" ved introdusering av nytt medlem. Så overgangen har gått kjempebra.

Nå med valpen, gir vi han klar beskjed om at hennes leker er of-limit og at han ikke får hoppe opp på henne, det har gått veldig bra. For å bekrefte at hun er høyere på rangtigen enn hundene er hun med å gir dem mat osv.

Det går sikkert bare fint med hund og baby, bare vær klar med hunden fra starten av[:D][:D]. Ikke urettferdig, for det kan skape sjalusi.

Det kommer nok til å gå kjempe bra :) Det er viktig du lar hundene snuse og babysetet og slikt, før dere kommer hjem fra sykehuset. Det med teppe fra babyen er lurt, det gjorde vi også :-)
og når dere kommer hjem er det lurt at du hilser på hundene først, og pappaen kommer inn med bayen og de får lukte på den.. de er nok veldig nysgjerrige i starten, og dt er viktig de får være med på det meste. inn på badet å skifte bleie, at de hele tiden får observere og være med på ting. så de føler seg en del av familien :-) Og at dere ikke endrer på ting når babyen kommer, at hundene fortsatt får gjøre det de gjorde før :-) Og får like mye oppmerksomhet, selvom det ikke er lett ;-)

Vi har en jack russel terrier på 2.5 år, og han har hele tiden vært *babyen* min, så vi var veldig spent på hvordan han ville reagere når mina kom. Men det gikk kjempe fint, han fikk være med på alt, og fikk ekstra mye kos av meg. siden han var vandt med at jeg dulla med han... Han sov i senga før jeg ble gravid og gjør det fortsatt, nederst i senga da :-)

Ble litt rotete men fikk vel frem det meste :-)

Rottweileren min var helt rund i øya begge gangene det kom baby i hus! Overivrig dilux så vi hadde en port mellom henne og stua! Hver gang ble hun seg selv etter 2 dager[:D]Seg selv= unger? Intresserer meg ikke... går å legger meg[;)]

jeg har en miniatyrhund, hun er utrolig nyskjerrig på den lille hunden, men siden hun er mest knyttet til samboeren (da jeg tok litt avstand under graviditeten, pga jeg ikke taklet hundelukten osv), så piper hun litt om sambo holder på med barnet for lenge, altså litt småsjalu og vil ha kos selv. Men om jeg holder hunden ved ungen, så snuser hun bare febrilskt og slikker på barnet.

er en dverg pinscher..

Sambo tok også med et teppe hjem fra sykehuset :)

Har en 3årig Riesentispe og det var jo 0 problem. Mannen tok med bleie og body fra sykehuset
og da vi kom hjem satt vi alle og koste med baby og bisk og så var alt greit. Hun respekterer ungen som min (alfatispens) valp og at denne da er over henne i rang. Hun går ikke på ungens krabbematte men hun kan være litt beskyttende hvis det kommer fremmede menn, da stiller hun seg mellom dem og ungen.

tusen takk for alle tips og gode råd [:)]

kommer ikke til å gjøre forandringer pga den lille kommer, eller hundene skal få like mye kos osv dem også det er jo veldig viktig[:)] og dem har fast plass i stua på teppe sitt.

å maten står fremme til hundene hele tiden omtrent, pga hu eldre tispa ikke fikk så mye mat der hu kom fra så ville jeg hu skulle vite at hu alltid har tilgang på mat og vann [:)] men jeg får bare ta med meg den lille når jeg mater osv, så dem skjønner at den lille er over dem på rangen [:)]

valpen har adhd trur jeg, blanding av pom, dverg pinscher og papilon hehe[:D] men ha roer seg ned ettervært får man håpe[;)]

så det med sjalusi har jeg også tenkt på, siden hundene er mest knytta til meg å ikke samboern min, så noen ganger så tenker jeg, f... tenkt om det krasjer totalt, men man kan jo ikke tenke sånn heller [:D] da blir man jo gæern i hue pluss det kan gå gæernt da

Det går helt sikkert fint! Jeg har 2 hunder, en 6 år gammel omplasseringshund fra spania (fikk han når han var 3 år) og en (snart) 2 år gammel kinesisk nakenhund. Begge hundene er ekstremt avhengig av meg, og spesielt omplasseringshunden er ikke noe spesielt glad i samboeren min... [8|]
Var veldig spent på hvordan det kom til å gå, men det har gått over all forventning!
Vi har ikke gjort noe spesielt i forhold til hundene, rang eller noe sånt. Bare gjort det mest mulig naturlig og gjort slik som det "alltid" har vert.
Minste sover fortsatt i fotenden på senga, er med på badet hver gang det er bleieskift, får ligge på kanten av leketeppet når vi er på gulvet, rett og slett inkludert i hverdagen. Den største er ikke så interessert, men får lov til å snuse på henne om han vil.
Det de IKKE får lov til er å snuse/sleike henne i ansiktet, eller være alene med henne! Stoler på dem, meeen kan jo aldri vite helt sikkert...
Ingen av mine hunder var vant med små barn fra før av, den minste var faktisk litt redd dem.

Eventuelle problemer tror jeg nok heller kommer senere når hun har lært å gå, og kanskje får lyst til å løpe etter hundene [8D]

Lykke til! Og tenk på at det er så bra for barn å vokse opp med dyr rundt seg!

Back
Topp