Baby gulpeproblemer

K-40744117

Første møte med forumet
Hei!
Jeg har ei 9 uker gammel jente som har begynt å gulpe en del. Hun har imidlertid hatt et par episoder der det kan se ut som hun mister pusten litt, etter å ha ligget nede en stund etter amming. Når jeg plukker ho opp så kommer det etter litt en større rap eller gulp, så det er tydelig at hun har hatt det «sittende fast» i halsen, og dermed «mistet pusten». Er det noen andre som har opplevd det? Jeg synes det er så ekkelt å tenke på om hun får det etter å ha lagt seg, og ikke klarer å hente igjen pusten. Jeg prøver å rape/gulpe ho etter amming, men disse episodene kan komme 30-40 min etter amming, og ved leggetid så er det vanskelig å rape/gulpe uten at hun våkner. Eneste tipset fra jordmor var raping/gulping, og legge sengen så hodet kommer litt høyt

Hørtes litt skummelt ut. Er det sånn at hun ikke får puste hvis ikke du tar hun opp?
Har du tatt det opp med helsesykepleier eller lege?

Ja jordmor på helsestasjon - ho sa vel egentlig bare at jeg burde gulpe ho før seng og ha hodet litt høyt. Ikke om det var skummelt eller hva det kunne være. Men jeg synes det er veldig ekkelt. Usikker om ho faktisk mistet pusten, men ho kaver veldig og gisper litt etter pust, mens ho svelger gang på gang. Mistenker at det kan være noe med dykkerrefleksen, men vet ikke..

Back
Topp