Baby for stor for bagdel

Bkno2304072

Blir kjent med forumet
babyen har arvet pappaen sine 2-meter gener og er straks for lang for bagdelen når vognpose osv skal oppi. Lurer derfor på om dere har tips til vogn der sittedelen går fint å bruke til soving? Altså må kunne legges helt flatt :) sittedelen er ødelagt på den vognen vi har nå så må uansett kjøpe ny.

Emmaljunga er vel av de beste på markedet ønsker du en god sovevogn uten ergonomisk sittedel, hvor du også kan ha innsatsen vendt både mot og fra den som triller.

Evt er TFK en veldig god vogn. Mer eller mindre helt flat liggestilling med fotbrettet vippet opp og den er romslig, veldig romslig. Har en del andre finesser som håndbrems (beste på markedet mener jeg) og den blir ikke så stor sammenlagt. Men man kan kun ha barnet fremovervendt når man bruker sportsvognen. Hva man vektlegger her er jo smak og behag/behov.

Jeg har selv kjøpt en pent brukt Emmaljunga som vi skal ha som sovevogn. Det er vel en Edge Duo mener jeg, har bagen også, med svingbare forhjul.

Last edited:
Vi har samme utfordring. Men har en Emmaljungavogn hvor ryggen kan legges helt ned i sittedelen, sittedelen kan stå mot meg når jeg triller og i tillegg til at den er ganske lun og god, så skal nok gå bra, selv om jeg drøyer det så lenge som mulig å bytte til den.

Vi har TFK og har byttet ganske tidlig med begge unga. Kjøpte et innlegg som gjorde at de satt mer stødig.

Emmaljunga er vel av de beste på markedet ønsker du en god sovevogn uten ergonomisk sittedel, hvor du også kan ha innsatsen vendt både mot og fra den som triller.

Evt er TFK en veldig god vogn. Mer eller mindre helt flat liggestilling med fotbrettet vippet opp og den er romslig, veldig romslig. Har en del andre finesser som håndbrems (beste på markedet mener jeg) og den blir ikke så stor sammenlagt. Men man kan kun ha barnet fremovervendt når man bruker sportsvognen. Hva man vektlegger her er jo smak og behag/behov.
Vi har TFK, og med multibag (?) kan sportsdelen også være bakovervendt :) Multi-x tror jeg den heter. Det er sportsdel og vognbag i en.

Vi har TFK, og med multibag (?) kan sportsdelen også være bakovervendt :) Multi-x tror jeg den heter. Det er sportsdel og vognbag i en.

Ja, det vet jeg, men jeg fikk ikke inntrykk av at bag var et alternativ siden barnet er så langt og de ønsket helt flat liggestilling. Med Multi-X får man vel fort den mer ergonomiske liggestillingen bare ved å tippe bagen, hvis jeg har forstått det riktig. Så på denne løsningen selv da vi skulle ha vogn siden jeg har vært så fornøyd med TFK før, men har kravet om vendt mot meg som noe av det viktigste. Multi-X fantes ikke da jeg hadde TFK i 2008, men vi så på den denne gangen.

Så derfor foreslo jeg det ikke her.

Ja, det vet jeg, men jeg fikk ikke inntrykk av at bag var et alternativ siden barnet er så langt og de ønsket helt flat liggestilling. Med Multi-X får man vel fort den mer ergonomiske liggestillingen bare ved å tippe bagen, hvis jeg har forstått det riktig. Så på denne løsningen selv da vi skulle ha vogn siden jeg har vært så fornøyd med TFK før, men har kravet om vendt mot meg som noe av det viktigste. Multi-X fantes ikke da jeg hadde TFK i 2008, men vi så på den denne gangen.

Så derfor foreslo jeg det ikke her.

Nei, det er kanskje ikke den beste løsningen mtp langt barn. Det er ikke en kjempelang bagdel.

Mulig jeg er helt på jordet her, men hvorfor trenger man en egen sovevogn?

Ungen sover kjempegodt i ergonomisk sittedel i bugaboo vogna vi har. Tror forøvrig at ungen vil være 4 år før føttene er utfor sittedelen pga den gropa i den.

I barnehagen er det kjekt, så slipper man å ha med vogna frem og tilbake hele tiden. Er ofte det som menes med sovevogn.

Og mange unger sover veldig godt i vogn.

I barnehagen er det kjekt, så slipper man å ha med vogna frem og tilbake hele tiden. Er ofte det som menes med sovevogn.

Og mange unger sover veldig godt i vogn.

Det skjønner jeg og har hatt selv men forsto ikke helt hvorfor ellers! Bra babyen din sover godt i bugaboo vogna. Har det selv og er spent på det siden det er min første vogn med ergonomisk sittedel

Det skjønner jeg og har hatt selv men forsto ikke helt hvorfor ellers! Bra babyen din sover godt i bugaboo vogna. Har det selv og er spent på det siden det er min første vogn med ergonomisk sittedel
Er ikke uvanlig at de sover bedre i frisk luft og tett innpakka i gode poser heller enn i senga si.

Var spent på den ergonomiske delen, men er virkelig ikkeno stress, sover som en stein :)

Babyjogger city elite :)

I mitt tilfelle av to grunner:
1. Tiltenkt soving i bhg på sikt, da jeg ofte lar frøkna sove ute i vogn. De to eldste sov også mye ute, og det var ifht barnehagen veldig greit å slippe ta vognen med frem og tilbake hver dag.
2. Jeg flytter veldig snart inn i et 3. etasjes hus der det ikke vil være naturlig å la Ullungen sove ute på gateplan, blant annet pga dårlig utsyn til inngangsparti og oppholdsrom i 2. og 3. etasje. Jeg har derimot en takterrasse som det vil være langt mer aktuelt å benytte ved soving ute, og for å slippe bære vognen opp og ned 3 etasjer hver gang hun skal sove vs vi skal ut med vogn, så kjøpte jeg like godt en pent brukt vogn nå som kan brukes i barnehagen senere, som «det ikke er så farlig med».

Back
Topp