Baby-duppeditter

Alma<3

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Oktoberfest 2024 ❤️
En tråd for fancy unødvendige baby-duppeditter som man har kjøpt som faktisk viste seg å være ganske nyttige :hilarious:

Jeg kan begynne:
- bblüv bærbar UV smokkesterilisator
- Slleepytroll vogn-vugger
 
*Sterilisator som også tørker! (Dr brown)
* Elvie (pumpe til å putte i bh'n).
* Oppsamlere (passive med vakuum) - likte lansinoh best, de satt bedre, var mykere og hadde større kapasitet enn naturebond.
* White noise-maskin (jeg bruker den hver natt fortsatt, hjelper meg å sove gjennom små lyder, jeg sover alt for lett).
 
Last edited:
Har ikke kjøpt, men skal ha:

-Sånn ammeskjold som fanger opp melken så du kan lagre den istedenfor å kaste den bort i ammeinnlegg!
-White noise lyder (Spotify feks)
-Babycall med natt-kamera
 
Ja ting vi tenker å kjøpe er også gøy!

Denne gangen vil jeg ha pumpe til å putte i BHen, har Medela freestyle fra før og ganske fornøyd med den, men så at de har kommet med samlekopper til å putte i BHen nå, de vil jeg ha!

Også har easygrow et UV/myggnett som ser kjekt ut, er så lei av parasoll som må flyttes eller bøyes på for hver gang jeg snur på vogna... :hilarious: i februar er det kanskje ikke det største problemet men :p

Har noen erfaring med disse silverette-koppene for såre nipler? Funker de?
 
Ja ting vi tenker å kjøpe er også gøy!

Denne gangen vil jeg ha pumpe til å putte i BHen, har Medela freestyle fra før og ganske fornøyd med den, men så at de har kommet med samlekopper til å putte i BHen nå, de vil jeg ha!

Også har easygrow et UV/myggnett som ser kjekt ut, er så lei av parasoll som må flyttes eller bøyes på for hver gang jeg snur på vogna... :hilarious: i februar er det kanskje ikke det største problemet men :p

Har noen erfaring med disse silverette-koppene for såre nipler? Funker de?
Så at Sara Emilie hadde god effekt av de så har vurdert å ha de med i fødebagen da jeg før SYKT såre nipler i starten..

De samlekoppene er det jeg også skal ha. Genialt
 
Ja ting vi tenker å kjøpe er også gøy!

Denne gangen vil jeg ha pumpe til å putte i BHen, har Medela freestyle fra før og ganske fornøyd med den, men så at de har kommet med samlekopper til å putte i BHen nå, de vil jeg ha!

Også har easygrow et UV/myggnett som ser kjekt ut, er så lei av parasoll som må flyttes eller bøyes på for hver gang jeg snur på vogna... :hilarious: i februar er det kanskje ikke det største problemet men :p

Har noen erfaring med disse silverette-koppene for såre nipler? Funker de?
En venn av meg mener Silverette er helt magiske. Jeg har ikke prøvd selv da jeg ikke ble sååå sår sist.
Uv-myggnett lyder interessant! Også lei av parasoll. Brukte silvershaden som vi ellers har over bakluka når hundene sitter i bilen en del sist, det er genialt. Laget for å gi skygge men likevel slippe gjennom luft :)
 
Ting jeg kommer på fra første barnet:
  • Babynest
  • Multimam brystvorte-kompress!!
  • Bedside crib
  • Omslagsbodyer! :hilarious:
Ellers lærte jeg at babyen trenger lite av de ”kjempenødvendige“ tingene man tenker at man MÅ ha. Så håper jeg har ei litt finere og roligere nestingtid i vente, enn for noen år siden <3 For GURI som jeg stresset og gråt over alt som gjensto på lista da termin nærmet seg..:smiley-ashamed005
 
Ja ting vi tenker å kjøpe er også gøy!

Denne gangen vil jeg ha pumpe til å putte i BHen, har Medela freestyle fra før og ganske fornøyd med den, men så at de har kommet med samlekopper til å putte i BHen nå, de vil jeg ha!

Også har easygrow et UV/myggnett som ser kjekt ut, er så lei av parasoll som må flyttes eller bøyes på for hver gang jeg snur på vogna... :hilarious: i februar er det kanskje ikke det største problemet men :p

Har noen erfaring med disse silverette-koppene for såre nipler? Funker de?
Silverette REDDA amminga for min del i 2021. Jeg fikk en gutt som var veldig liten og vi var på strengt annenhver time amming opplegg + han hadde sterkt sugebehov, så han sutta konstant.. hadde store kutt i brystvortene etter noen dager, som var heilt forjævlig i 2-3 uker.. hadde tenkt å gi opp viss ikke silverette fungerte, men altså.. allerede etter første bruk så jeg forbedring. Sårene var borte etter noen dager til en uke! :)
 
Silverette REDDA amminga for min del i 2021. Jeg fikk en gutt som var veldig liten og vi var på strengt annenhver time amming opplegg + han hadde sterkt sugebehov, så han sutta konstant.. hadde store kutt i brystvortene etter noen dager, som var heilt forjævlig i 2-3 uker.. hadde tenkt å gi opp viss ikke silverette fungerte, men altså.. allerede etter første bruk så jeg forbedring. Sårene var borte etter noen dager til en uke! :)
Så glad for å lese dette! Ammingen er rimelig ubehagelig igjen nå i 1. trimester. Kjøper disse med en gang!
 
En tråd for fancy unødvendige baby-duppeditter som man har kjøpt som faktisk viste seg å være ganske nyttige :hilarious:

Jeg kan begynne:
- bblüv bærbar UV smokkesterilisator
- Slleepytroll vogn-vugger
Signerer sleepytroll og legger til en bråkebamse (bamse fra sprell med støymaskin)

- Babycall med kamera (jeg var sååå negativ til dette i utgangspunktet. Ville ikke overvåke barnet og trengte ikke dette i liten leilighet og bla bla bla.)
- Babynest
- Bæresele(r)
- Brystpumpe! (Vi gav ikke mye flaske, men det var veldig godt å kunne pumpe ett bryst og amme fra det andre for å lege sårene den første tiden.)
- Sammenleggbart badekar på stativ (for oss uten badekar hjemme. Deilig å slippe å bøye seg.)
- Svøpetepper med borrelås eller glidelås
- Tripp trapp med new born-sete og lekestang. Dette hadde vi så mye glede av.
 
Så at Sara Emilie hadde god effekt av de så har vurdert å ha de med i fødebagen da jeg før SYKT såre nipler i starten..

De samlekoppene er det jeg også skal ha. Genialt
En venn av meg mener Silverette er helt magiske. Jeg har ikke prøvd selv da jeg ikke ble sååå sår sist.
Uv-myggnett lyder interessant! Også lei av parasoll. Brukte silvershaden som vi ellers har over bakluka når hundene sitter i bilen en del sist, det er genialt. Laget for å gi skygge men likevel slippe gjennom luft :)
Silverette REDDA amminga for min del i 2021. Jeg fikk en gutt som var veldig liten og vi var på strengt annenhver time amming opplegg + han hadde sterkt sugebehov, så han sutta konstant.. hadde store kutt i brystvortene etter noen dager, som var heilt forjævlig i 2-3 uker.. hadde tenkt å gi opp viss ikke silverette fungerte, men altså.. allerede etter første bruk så jeg forbedring. Sårene var borte etter noen dager til en uke! :)
Nice!! Høres lovende ut!! Tror de havner på handlelista gitt. Med første ble jeg så sår i starten at jeg måtte pumpe en stund og gi flaske imens det grodde, hun slet med sugetak og sugde ekstremt hardt så ble så sår. Det var tøft psykisk og, ville jo så gjerne ha henne inntil meg. For meg hjalp det veldig med Medela sin lanolin-krem, men hvis jeg kan slippe å komme til det punktet hvor man ikke kan legge til lenger så hadde det vært gull!
 
Ting jeg kommer på fra første barnet:
  • Babynest
  • Multimam brystvorte-kompress!!
  • Bedside crib
  • Omslagsbodyer! :hilarious:
Ellers lærte jeg at babyen trenger lite av de ”kjempenødvendige“ tingene man tenker at man MÅ ha. Så håper jeg har ei litt finere og roligere nestingtid i vente, enn for noen år siden <3 For GURI som jeg stresset og gråt over alt som gjensto på lista da termin nærmet seg..:smiley-ashamed005
Genialt alt sammen, vi endte med å kjøpe babynest når hun var noen måneder for prøvde å kjøpe kun det absolutt mest nødvendige i starten, men skulle ønske vi hadde den helt fra start. Veldig kjekk. Hadde heller ikke bedside crib, gikk rett på vanlig krybbe, det var stress og hun endte uansett opp i senga med oss nå når hun har blitt større og tenner er på vei hele tiden. Så må ha en trygg og lett tilgjengelig plass til lille. Har tenkt på den Iora air fra maxi-cosi fordi den kan også bygges, og man kan heve hodeenden ved behov. Hadde så mye reflux-problemer med forrige, kunne ikke legge henne ned, hadde vært kjekt å ha da :hilarious: hvilken hadde/har dere?
 
Signerer sleepytroll og legger til en bråkebamse (bamse fra sprell med støymaskin)

- Babycall med kamera (jeg var sååå negativ til dette i utgangspunktet. Ville ikke overvåke barnet og trengte ikke dette i liten leilighet og bla bla bla.)
- Babynest
- Bæresele(r)
- Brystpumpe! (Vi gav ikke mye flaske, men det var veldig godt å kunne pumpe ett bryst og amme fra det andre for å lege sårene den første tiden.)
- Sammenleggbart badekar på stativ (for oss uten badekar hjemme. Deilig å slippe å bøye seg.)
- Svøpetepper med borrelås eller glidelås
- Tripp trapp med new born-sete og lekestang. Dette hadde vi så mye glede av.
Mange gode tips her! Bråkebamse må sjekkes ut!

Signerer babycall med kamera (drøyde vi også med den men gud så kjekt), og bæreseler! De har vi to av og tror de vil bli enda mer brukt nå når jeg må ha hendene fri til storesøster. Har ergobaby embrace (fin til nyfødt) og 360 cotton.

Hvilken pumpe hadde du? Jeg har Medela freestyle med de vanlige flaskene som henger på utsiden, ikke så praktisk men de pumper godt. Også brukte jeg naturebond på det brystet jeg ikke ammet nesten alltid da jeg hadde overproduksjon og var godt å ta av trykket litt når hun bare tok ett av gangen.

Snakker om naturebond, vi kjøpte en sånn "frukt/smake-smokk" som man kan putte ting inni også er det trygt for babyen at den ikke kveles. Kan ikke anbefale, den fungerte fint men ble brukt i veldig kort tid fordi hun fort begynte å spise fint uten behov for den. Fin å lage is i da :hilarious:
 
Genialt alt sammen, vi endte med å kjøpe babynest når hun var noen måneder for prøvde å kjøpe kun det absolutt mest nødvendige i starten, men skulle ønske vi hadde den helt fra start. Veldig kjekk. Hadde heller ikke bedside crib, gikk rett på vanlig krybbe, det var stress og hun endte uansett opp i senga med oss nå når hun har blitt større og tenner er på vei hele tiden. Så må ha en trygg og lett tilgjengelig plass til lille. Har tenkt på den Iora air fra maxi-cosi fordi den kan også bygges, og man kan heve hodeenden ved behov. Hadde så mye reflux-problemer med forrige, kunne ikke legge henne ned, hadde vært kjekt å ha da :hilarious: hvilken hadde/har dere?
Ja, det er kjempekjekt å ha babyen rett ved siden av seg. Slipper å stå opp fra senga ved amming for eksempel :) Vi hadde en fra baby björn, helt enkel. Hadde et hjemmelaga babynest, som vi ”bygde litt opp“ med liten madrass-ting og pledd. Dette for at babyen ikke bør sove nedi babynest på natten pga kantene. Så det vi brukte hadde veldig lave kanter rundt baby, men ble likevel litt lunt og deilig :happy: Har heldigvis ingen erfaring med reflux, men kanskje noen andre her har det?
 
Så glad for å lese dette! Ammingen er rimelig ubehagelig igjen nå i 1. trimester. Kjøper disse med en gang!
Du har et poeng der, kunne tenkt meg å beskytte de stakkars første trimester-niplene fra kontakt med bh'n!
Er uventet glad for at vesla mer eller mindre har mistet interessen for melk...
 
Mange gode tips her! Bråkebamse må sjekkes ut!

Signerer babycall med kamera (drøyde vi også med den men gud så kjekt), og bæreseler! De har vi to av og tror de vil bli enda mer brukt nå når jeg må ha hendene fri til storesøster. Har ergobaby embrace (fin til nyfødt) og 360 cotton.

Hvilken pumpe hadde du? Jeg har Medela freestyle med de vanlige flaskene som henger på utsiden, ikke så praktisk men de pumper godt. Også brukte jeg naturebond på det brystet jeg ikke ammet nesten alltid da jeg hadde overproduksjon og var godt å ta av trykket litt når hun bare tok ett av gangen.

Snakker om naturebond, vi kjøpte en sånn "frukt/smake-smokk" som man kan putte ting inni også er det trygt for babyen at den ikke kveles. Kan ikke anbefale, den fungerte fint men ble brukt i veldig kort tid fordi hun fort begynte å spise fint uten behov for den. Fin å lage is i da :hilarious:
Jeg har philips avent. Den fungerer fint, men jeg har jo ikke noe å sammenligne med. Pumpet så lite sist at jeg bare hadde en og holdt den i hånden. Må nok oppgradere systemet litt nå som det er en liten å ta vare på i tillegg.

JA gjett om bæreselene kommer til å bli mye brukt denne gangen! Og jeg er så glad for at det er kaldt ved termin så jeg kan bære mye de første månedene uten å svette ihjel :arghh: Ergobaby er helt super! Har baby k’tan og en liten baby björn i tillegg til den aller første tiden (vi arvet), men ville valgt ergobaby hvis jeg bare skulle ha en.
 
Bleiebøtte! Ubbi lekker ikke lukt, og du kan bruke vanlige søpleposer.
 
Det er nevnt mange ganger før, men helt klart bæretøy. Både praktisk og koselig. Jeg hadde ikke overlevd uten med førstemann.

Ellers hadde vi mye nytte av Tripp trapp med newborn-sete, vugge, badebalje på stativ og babynest. Og gulpekluter og omslagsbodyer.

Jeg testet litt forskjellige pumper. Medela er kraftig, men upraktisk. Anbefaler å gå for en modell som går på batteri så man kan være litt mobil. Elvie er rådyr, men super om du må pumpe ofte og diskre. Men ikke like kraftig, så om du pumper for å øke produksjon ville jeg ikle valgt den. Innkjøp av pumpe ville jeg avventet for å se an behovet. Jeg har beholdt Medelaen min og solgte de andre med håp om mindre pumping i andre runde. Så får det heller bli gjenkjøp.
 
Jeg vet vi skal ha baby brezza i hus før babyen kommer :)
De to andre var flaskebarn å det fantes ikke da :laughing002
Tror det sparer oss for mye erstatning når man står å lage midt på natta og komme ut av tellinga:laughing002
 
Back
Topp