Baby call

Lykketroll91

Blir kjent med forumet
Hei
Jeg lurer på om jeg skal gå til innkjøp av en baby call! Da jeg tenker å bruke den på soverommet og i vognen når hun sover ute!
Noen som har noen å anbefale?
Fordeler og ulemper?

Vi har kun hatt nabby babycall så jeg har ikke noe sammenligningsgrunnlag. Men vi var fornøyd med den.

Det en kun en liten babydel som henges i nærheten av barnet og så kobles den via Bluetooth på smarttelefonen din via en gratis app. Den har søvnteller, lytt til funksjon og temperaturmåling med alarm som du kan stille inn selv slik at den gir beskjed hvis det blir for varmt eller kaldt der barnet sover. Tror dette var tilleggsfunksjoner som kunne kjøpes for en ubetydelig sum i appen.

Fordelene er at det aldri vil være forstyrrelse fra andre nabobabyer eller barn i nabolaget med walkietalkie ettersom den benytter seg av Bluetooth.
Batteritiden var veldig god.

Vi har ingen dårlige erfaringer personlig. Men jeg har hørt noen har klaget på rekkevidde og/eller at de ikke fikk koblet seg opp hvis de oppholdt seg i hus med murvegger. Dette opplevde vi aldri, så mulig det har noe med telefonen man har å si? Ikke vet jeg.

Vi hadde ingen babycall da vi bodde i leilighet. Men da vi flytta til hus tenkte jeg at vi trengte og kjøpte (da var hun ett år..) men solgte den igjen etter et pr mnd fordi vi ikke brukte den. Det var Neonate. Enda rommet hennes er i en annen etasje enn vårt, men rommene er ved trappa, vi hadde alltid døra til rommet hennes åpent, og i tillegg var hun en veldig høylytt baby (hylskrek, var ikke klynking/sutring for å si det sånn :P) så vi hørte henne kjempegodt uansett.

Så jeg kommer til å se an før jeg evt kjøper en babycall med nestemann. Tror ikke det blir nødvendig

Vi har to. En som står fast på soverommet vårt, og en Neonate som ligger fast i stelleveska. Brukte begge daglig når lille var nyfødt, nå bruker vi kun Phillipsen. Kunne ikke klart oss uten.

Tenker dere med eller uten kamera? Tenkt noe på det?

Har en avent med projektor på soverommet som vi er storfornøyd med.
Den tar vi også med når vi reiser bort på overnatting. Da vi bruker og spille melodiene, og projektoren er Størsta så glad i. Lyser opp taket med figurer.

Og til og sove ute, eller på korte dagsturer, eller dupp i åpen barnehage har vi neonate, og den er også gull verdt.
Måler temp på soverommet, og kan stilles inn på alarm som ringer om det blir for varmt/kaldt og lytte funksjon.

Den tar vi også med når vi reiser bort på overnatting. Da vi bruker og spille melodiene, og projektoren er Størsta så glad i. Lyser opp taket med figurer.

Og til og sove ute, eller på korte dagsturer, eller dupp i åpen barnehage har vi neonate, og den er også gull verdt.
Måler temp på soverommet, og kan stilles inn på alarm som ringer om det blir for varmt/kaldt og lytte funksjon.

Vi har også den avent'en, og må kjøpe en til, fireåringen er neppe klar for å gi fra seg stjernehimmelen sin (og mora synes det er fint å høre henne, særlig når astmaen er ekstra plagsom).

Vi vil ikke ha med kamera.

Vi har også den avent'en, og må kjøpe en til, fireåringen er neppe klar for å gi fra seg stjernehimmelen sin (og mora synes det er fint å høre henne, særlig når astmaen er ekstra plagsom).

Vi vil ikke ha med kamera.

Kjøpte også en ny avent når vi fikk 2. Blir vell en 3. også nå som vi skal ha igjen :p
Bryr meg heller ikke om noe kamera.
6 barnet mitt, og har aldri hatt behov for cam :)

Vi har en
Silent ninja... så vi måtte få oss kamera. Trodde ikke vi trengte der bår hun ble født. Men så fort behovet for det. Vi sluttet å sjekk vært et hulk. Og hun havnet i rare og "farlige" situasjoner etterhvert som hun vokste.

Bruker det enda og hun er 3. Har fått natteskrekk kastet over seg og da redder vi flere situasjoner på grunn av kamera.

Vi hadde overvåkingskamera og var slik vi skjønte vi heller ville ha med kamera.

Vi kjøpte brukt to ganger. Begge ble ødelagt. Så kjøpte ny. Huset er stort og langt og tomta også. Og vi er litt over alt. Så avhengig av å spille å måtte se til henne.

Leste mye bra om neonate 8000. Skulle være det beste på markedet. Hadde venner som sa den var bra. Den hadde nesten ikke signaler her. Veldig rar. Så fikk bytta den til en ny. Den ble bedre men fortsatt kjempe dårlig på signal. Fordelen var at den var med kamera og batteri.

Ente med å bytte til avent igjen siden dem gamle vi hadde hadde vært bra bare gamle og takket for seg.

Advent scd630 ble det. Den har vært like fantastisk som dem andre. Den har micro USB lader. Kan altså bytte uten at det koster for mye. I tillegg bruker hi da bare powerbank i vogna.

Vi har egentlig en vanlig avent scd 505. Og den har også vært veldig bra. Men ble da bare brukt i vogna.

Så har vært veldig fornøyd med avent. Men gamle modeller hadde en dårlig kabel. Best med dem nye som er med USB.

Får man skrudd av musikklyden på foreldreenheten når du spiller av musikk på babyenheten? [emoji5]

Har kjøpt Neonate BC6500D. Hørt mye bra om den, så håper det stemmer :)

Back
Topp