Baby bruker lang tid på å falle i ro

MammaenTilE

Glad i forumet
Påskekyllingene 2020
Marsboerne 2023
Lille er nå 3 uker gammel og har siden hun ble født brukt ganske lang tid på å falle i ro. Gjerne 45 minutter-1 time (om ikke hun er veldig urolig og bruker enda lengre tid). Hun gråter ikke, men olstrer en del. Faller gjerne i søvn, men våkner etter noen minutter og olstrer litt til. Dette kan gjenta seg en del ganger. Jeg sitter ved siden av senga hennes klar til å hjelpe med tutten eller holde henne i hånda ved behov. Om ikke kan hun sutre. Noen som har tips til hvordan vi kan få henne til ro litt fortere?:)
 
Kan hun være overtrøtt? Her hjelper det at lille ikke er våken mer enn 1,5-2 timer i strekk. Om morgenen kan han olstre en del, da er det som regel magen han jobber med.
White noise har også hjulpet noen ganger.
 
Kan hun være overtrøtt? Her hjelper det at lille ikke er våken mer enn 1,5-2 timer i strekk. Om morgenen kan han olstre en del, da er det som regel magen han jobber med.
White noise har også hjulpet noen ganger.
Problemet er også på natta, så kan ikke skjønne hun er overtrøtt. Hun våkner sjeldent helt, grynter når hun begynner å bli sulten og da må jeg vekke henne og skifte på henne. Mater henne i ca 30 min (til hun er ferdig) og deretter kan hun bruke 45 minutter til 1 time på å sovne igjen. På dagen kan hun også bruke litt tid. Sovner ofte fort, men våkner igjen, sovner og våkner.
 
Problemet er også på natta, så kan ikke skjønne hun er overtrøtt. Hun våkner sjeldent helt, grynter når hun begynner å bli sulten og da må jeg vekke henne og skifte på henne. Mater henne i ca 30 min (til hun er ferdig) og deretter kan hun bruke 45 minutter til 1 time på å sovne igjen. På dagen kan hun også bruke litt tid. Sovner ofte fort, men våkner igjen, sovner og våkner.

Lillegutt på fire uker er helt lik på nettene. Støtter forslaget om svøping. Vi bytter på å svøpe i teppe og å bruke denne:

https://www.barnashus.no/swaddler-sau-8451970617514.html

Svøpe ham etter raping. Må bysse en stund for å få ham til å sovne, men det går raskere enn uten, og han våkner sjeldnere etter at vi har lagt ham i sengen.
 
Ble så overrasket over effekten white noise hadde på min. Nå sovner han alene og ligger helt rolig, slår av lyden når jeg vet han har sovnet ordentlig inn. Verdt å prøve kanskje :)
 
Ble så overrasket over effekten white noise hadde på min. Nå sovner han alene og ligger helt rolig, slår av lyden når jeg vet han har sovnet ordentlig inn. Verdt å prøve kanskje :)
Takk for tips!:) hva bruker du til white noise?:)
 
Her sovner vi til white noise begge to. Synes det er digg selv;) har timer på slik at den skrur seg etter en time:)
 
Takk for masse gode tips! Mulig vi må gå til innkjøp av svøp og white noise :) De siste nettene har hun faktisk sovnet selv! Både ved legging for natta og når hun våkner på natta (foruten i natt hvor hun brukte litt tid på natta, men mindre enn vanlig). Så får vi se hvor lenge det varer!;p
 
Sniker.

Noen barn har vanskelig for å falle til ro. Vi har en 3,5 åring som alltid har slitt med det. Så vi hjelper fortsatt til med å finne roen. Stryker på ryggen, synger, koser med håret osv. Samme gjør de i bhg i hvilestunden. Så jeg tenker at det ikke alltid er tips og triks som hjelper, annet enn å faktisk gi barnet det det trenger for å finne roen ❤️
Selv er jeg 27 år og kan ha vanskelig for å finne ro etter en lang dag hvis mye har skjedd og det har vært mange inntrykk. Tenk så mange inntrykk disse små har hver eneste dag av hver minste lille ting. Så jeg tenker at det er helt naturlig :)
 
Back
Topp