Baby brekker seg

FrokenM

Forumet er livet
Februarlykke 2016
Babyen min brekker seg veldig ofte. Sånn at jeg nesten blir litt skremt og redd over at hun skal sette i halsen. Hun har også mye luft smerter , blir bedre med rap og når hun bæsjer.
Burde jeg ta henne m til legen eller er det normalt at de brekker seg?

Når ble ho født? Mange sluker fostervann under fødselen og kan bli kvalme og brekke seg av det. Går gjerne over etter ett par dager eller noe sånn...

Hun er 12 dager nå ! Er sånn at jeg må få henne til å sitte for å få henne til å slutte å brekke seg.. Men kommer ikke noe Opp !

Æsj så skummelt... Er det når ho spiser eller rett etterpå eller bare sånn ut av det blå? Har ei her som setter i halsen når ho spiser.. Det er ekkelt det også. Men ho ordner opp selv heldigvis!

Begge deler i grunn. I sta var det mens ho sov så fikk ho plutselig sånne brekninger. Syntes det er skikkelig ekkelt :-/

Det er vanlig at de brekker seg en god del, ekkelt å se og høre på.

Ringte helsestasjonen jeg. De sa at hvis magesekken var veldig full så var det vanlig at de brakk seg.

Men altså når vet man at babyen er mett da??
Tydeligvis så spiser hun for mye :-/

Last edited:
Jeg har hatt samme opplevelse med frøkna mi. Hun begynte helt ut av det blå og brekke seg. Kjempe skummelt! Skjedd flere ganger så ringte helsesøster som sa jeg skulle ta hun med til legen som så på henne (sikkert for å berolige meg).. Legen fant ingenting som skulle tyde på at det var noe skumle greier. Trolig bare luft. Det gir seg med en gang jeg får løftet hun opp. Har vært "borte" hele helgen, men hun brakk sg igjen i dag. Like ubehagelig hver gang:(

Min gjør også dette.. Drit ekkelt :( blir jo så redd det skal skje midt på natta og jeg ikke våkner :( Noen dager er verre enn andre ser det ut som..
Ammer dere som opplever dette eller gir dere mme?

Jeg har hatt samme opplevelse med frøkna mi. Hun begynte helt ut av det blå og brekke seg. Kjempe skummelt! Skjedd flere ganger så ringte helsesøster som sa jeg skulle ta hun med til legen som så på henne (sikkert for å berolige meg).. Legen fant ingenting som skulle tyde på at det var noe skumle greier. Trolig bare luft. Det gir seg med en gang jeg får løftet hun opp. Har vært "borte" hele helgen, men hun brakk sg igjen i dag. Like ubehagelig hver gang:(

Jaa det er skikkelig ekkelt. Hun kan ligge å sove også plutselig brekker hun seg som bare det. Men kommer ikke opp noe? Kommer det opp noe hos deg?

Min gjør også dette.. Drit ekkelt :( blir jo så redd det skal skje midt på natta og jeg ikke våkner :( Noen dager er verre enn andre ser det ut som..

Ja vet. Blir livredd jeg :-/
Ammer her ! fikk time på helsestasjonen i morgen. Ringte i sta. De sa at hvis magesekken var veldig full så var det vanlig at de brakk Seg.. Men hvordan vite når babyen har fått nok da? Tydeligvis spiser hun jo For mye.. Hmm.
Veldig ekkelt!

Ville gått til legen om ikke annet enn for å lette bekymringene dine. Heller en gang for mye enn en gang for lite

Ja vet. Blir livredd jeg :-/
Ammer her ! fikk time på helsestasjonen i morgen. Ringte i sta. De sa at hvis magesekken var veldig full så var det vanlig at de brakk Seg.. Men hvordan vite når babyen har fått nok da? Tydeligvis spiser hun jo For mye.. Hmm.
Veldig ekkelt!

Men min kan brekke seg enda det er 3 timer siden hun har spist.. Da vil jo ikke magesekken være full?

Jaa det er skikkelig ekkelt. Hun kan ligge å sove også plutselig brekker hun seg som bare det. Men kommer ikke opp noe? Kommer det opp noe hos deg?
Nei, kommer ikke opp noe.. Like redd hver gang for at hun ikke får puste.. Men jeg har spurt på barsel og fått lege til å sjekke henne, så kan ikke gjøre annet enn å tro at det er normalt nå. Men jeg følger så klart med hele tiden og tar henne opp hver gang jeg ser det skjer. Håper det er noe som blir gradvis mer og mer borte..

Nei, kommer ikke opp noe.. Like redd hver gang for at hun ikke får puste.. Men jeg har spurt på barsel og fått lege til å sjekke henne, så kan ikke gjøre annet enn å tro at det er normalt nå. Men jeg følger så klart med hele tiden og tar henne opp hver gang jeg ser det skjer. Håper det er noe som blir gradvis mer og mer borte..

Ja samme her :-( Får høre med de litt på helsestasjonen i morgen :-)

Jeg ammer, men bruker skjold da hun ikke klarer å suge seg fast i mine brystknopper (fir små :( ), så kan jo være at det kommer litt ekstra luft med skjoldet. Det skjedde aldri når jeg lå på barselhotellet, og da brukte jeg ikke skjold enda.

Back
Topp