baby booties eksperter

ikita

Forelsket i forumet
hvor ender og begynner omgangen deres? min ender midt frampå tuppen(eller bak)[:-] såg rett ut helt til jeg skulle begynne på fellingen på fotdelen omg 5..... da feller jeg liksom på siden på sokken??? blir ikke det heilt feil?? skal vel felle frampå tuppen?
håper dere skjønner hehe

da tar jeg det opp for 4............og aller siste gang [:@] skjønner ikke hvorfor det skal bli noe feil hver gang [:(][:(]

Mange har problemer med at bootien forskyver seg pga luftmaskene.
Og har fått tilbakemeldinger om at det ordner seg når de skipper luftmaskene og bare teller fastmaskene rundt slik at de vet når omgangen er ferdig.
prøv det?

ORIGINAL: *Pisces*

Og har fått tilbakemeldinger om at det ordner seg når de skipper luftmaskene og bare teller fastmaskene rundt slik at de vet når omgangen er ferdig.
prøv det?

vet ikke helt om jeg skjønte den[8|] skal jeg ikke lage luftmaskene eller la ver og telle dem? alle maskene er jo like når jeg teller dem?
lurer på om det er der jeg kan gjøre noe feil? det står jo alltid på slutten at jeg skal skal ta 1 kjm i 1. hst eller i 1. lm..... blir ikke alltid dette den første maska etter pinnen? altså den første på neste runde? skikkelig dårlig på å forklare ja....

ORIGINAL: veni_vidi_vici

ORIGINAL: ikita

ORIGINAL: *Pisces*

prøv det?

vet ikke helt om jeg skjønte den[8|] skal jeg ikke lage luftmaskene eller la ver og telle dem? alle maskene er jo like når jeg teller dem?
lurer på om det er der jeg kan gjøre noe feil? det står jo alltid på slutten at jeg skal skal ta 1 kjm i 1. hst eller i 1. lm..... blir ikke alltid dette den første maska etter pinnen? altså den første på neste runde? skikkelig dårlig på å forklare ja....

Jeg hekler aldri lm som erstatter den første hst og aldri kjm i første lm når man avslutter runden.

så når dette står i oppskrifta :
Omg 3: 1 lm, hst i neste 8 masker, *2 hst i 1 maske, 1 hst i neste* 5 ganger, hst i neste 8 masker, *2 hst i 1 maske, 1 hst i neste* 5 ganger, kjm i 1. hst

trenger jeg ikke gjøre det med stor skrift da?

dytter litt jeg, for jeg også har problemer [8|]

har erfart både på denne og når jeg leser lueoppskrifter at om detstår lm el kjm i 1 lm,så dropper jeg det.. blir fantisk finere og jevnere uten!

så jeg skjønner ikke helt vitsen,hehe,men det er meg!

sleit i går maaange ganger, ble ok når jeg droppa det.

MEN der jeg gjør feil er når jeg holder på med skaftet ,sikkert 2 omgangen etter de xx lm at jeg gjør feil,hekler feil vei,eller noe,for det blir ikke så fint og firkanta på enden, der knappehulla skal være,så tror jeg hekler for mye på undersiden av de xx lm!?? OG der knappehullene skal være blir det ikke fint!! haha!

Back
Topp