Baby blir rød og ruller øynene bak

Lilly88

Blir kjent med forumet
Novemberbarna 2021
Hei.
Jeg har ei lita ei på 4 mnd som av og til gjør noe litt rart. Vi er førstegangs foreldre og vi vet derfor ikke om dette er noe uvanlig. Det som noen ganger skjer er at hun blir rød i ansiktet, ruller øynene bak og gaper mens hun puster på en anstrengt måte. Jeg har tidligere tenkt at hun gjør dette når hun bæsjer, men det ser ikke ut til å være tilfelle. (Det kan jo kanskje være at det er det hun prøver på, men ikke får til?) Dette er veldig kortvarig, men det er likevel sånn at vi begge har lagt merke til dette og lurer på om det kan bety at noe er galt?
 
Det hadde jeg tatt opp med lege, jeg har ikke opplevd det selv, men det er en sånn ting jeg ikke ville slått meg til ro med uansett hva andre sa. Dette er legemat.. :Heartred
 
Aldri opplevd med mine to eller noen i min omgangskrets med barn, jeg ville ringt helsestasjonen i morgen og hørt om å få snakke med lege der.

varer det lenge? Virker hun ‘fjern’ når hun gjør det, eller med på en ‘leken’ tilstedeværende måte?
 
Hvis det ikke er at Hub sover med øynene åpne og bare drømmer så ville jeg bedt om undersøkelse hos lege ja. Har opplevd at mine sover med øyenen åpne pg det kan se rart ut :p men elelrs er det ikke en beskrivelse jeg kjenner igjen fra mine.
 
Ikke opplevd det med mine 3. Ville i første omgang snakket med helsesøster om det og evt ta det videre med lege.
 
Jeg ville ringt til legen i morgen:Heartpink Jeg ringer heller for ofte enn for sjelden. Alt for den lille:Heartpink og alt er jo nytt for oss:happy:
-så er du i tvil, ta kontakt med helsevesenet:Heartpink

En venninne av meg sitt barn hadde noe som høres likt ut, samtidig kan det jo være noe helt annet. Spedbarnet hennes hadde epileptiske anfall. Hun filmet det og viste det til legen. Alt går bra med den lille jenten i dag:love7
 
Hei.
Takk for tips alle sammen.❤️
Jeg skal få henne til legen. Har filmet det sånn at jeg kan vise. Så får vi se. Forhåpentligvis er det ingenting!
 
Hei.
Ja det ble en natt på sykehus og utredning for epilepsi, men de mener det ikke er det. Det er mest sannsynlig refluks (sandifer syndrom), så nå får hun Nexium for å se om det hjelper. ❤️
 
Back
Topp