Baby Björn bæresele.

Ergobaby ❤️ Har brukt den mye, helt fra LM var nyfødt og frem til nå (snart 9 mnd) :-)

Sent from my iPhone using BV Forum

Sjekk nettsidene til tett inntil og bæreglede for god info, forum og instruksjon så finner du kanskje det som er rett før deg.

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app

fikk BB av min søs. får ikke lov å selge den, siden hun vil at lillesøs skal ta over. men syns ikke hun eller babyen hennes i fremtiden heller skal bruke BB da :( Så får vel gå til innkjøp av ny.. ønsket meg bæresjal til jul, så er det en start. kanskje en ergo baby når den vokser litt :)

Har altid lurt på en ting med sjal; får man balansert barnet godt?

Tok litt tid å få til å knytte skikkelig, men du så myyye bedre for oss og barnet når.man først klarte det.. gikk med sjal ca hele dagen i 3.mnd. :-)

Lånte en og prøvde, men fikk vondt i ryggen, nakken, den gnager og virker ikke som at baby har det godt i den.

Kjøpte baby close bæresjal:) kjempeenkelt å bruke, å baby fant seg godt til rette:)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Blir ErgoBaby her. Det passer fint til pappaen også.
Det tenker jeg også, faren vil veldig gjerne også kunne bære, og han er en (veldig!) mannemann.. hehe, så sjal er utelukket her i gården :-P

Flott at du opplyser om dette. Jeg gjorde AKKURAT samme som deg da jeg gikk gravid med første. Og fy fasan så vondt jeg fikk. Så begynte jeg å lese om det og ja.. Den er verken bra for mor/far eller baby gitt.

Se på bildet her:
photo2.jpg

Beina SKAL være utover. Ikke rett ned. Det er ikke naturlig for en baby som har ligget krøket i magen til mamma. De sover til og med med froskeben den første tida.

Så jeg kjøpte meg en manduca (som også har nyfødt-innlegg) og har vært fast bærer siden det :)

Og en annen ting. Man skal IKKE ha babyen forovervendt. En baby klarer ikke å skjerme seg selv fra alle inntrykk og det blir rett og slett for mye for dem. Derfor skal hodet være vendt inn mot mor eller far.

Her er et utdrag fra Lotusbarn om temaet:

Forovervendtstillingen er ikke anbefalt fordi stillingen er ofte uergonomisk for både bærer og baby. Et barn som sitter forovervendt har ikke muligheten til å skjerme seg fra inntrykk så det er viktig å passe på at barnet ikke blir overstimulert (noe som fort kan skje i en hektisk kjøpesenter f.eks.)

Mange barn er nysgjerrig og liker å følge med på alt som skjer. Hoftebæring eller ryggbæring kan bli et godt valg til disse barn siden de får godt utsikt men også muligheten til å velge å skjerme seg eller trekke seg tilbake hvis intrykkene blir for sterk eller overveldende.

Kjøpt Ergobaby, nettopp pga kritikken rundt BB.

Sent from my iPhone using BV Forum

En ting er hvertfall sikkert - det er temmelig enstemmig her inne om at Baby Björn ikke er bra! :-) Håper det er flere som får nytte av denne tråden, og slipper bomkjøp som meg :-)

Back
Topp