Baby Björn bæresele.

Kråkebolla

Med en liten kråkebolle i ovnen
Hei alle sammen!

Ser ut til at jeg har gått på et bomkjøp. Som førstegangsgravid skal det sies at det jammen ikke er lett å få med seg alt. I går kjøpte vi en Baby Björn bæresele spontant, uten å lese noe om de på forhånd, fordi den var på halv pris. Etter litt googling i dag viser det seg at det florerer med kritikk rundt disse. Ops..

Tenkte å opprette en tråd på dette, da det kanskje er flere som meg, som ikke var klar over all kritikken rundt disse. Og for å spørre litt rundt, er det noen med erfaring som faktisk har brukt de, eller fått spesifikke råd av leger/fysio om disse? Eller kanskje noen som har meninger de vil dele? :-)

Vi begynner hvertfall å se på andre alternativer, så takk til GonnaBee som gjorde meg oppmerksom på dette :-)

Rart dem selger sånn da hvis det ikke er bra da:(
Har kjøpt sånn jeg også.
Hvor står det?

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Jeg hadde en til førstemann, men synes den var kjempevond å bære med. Etter at jeg hadde sjekket litt rundt på omtalene slutta jeg helt å bruke den.. Tenker på å kjøpe ergobaby bæresele denne gangen, da det virkelig er gull å kunne bære på smågullene i blandt :)

Jeg ELSKER min Manduca bæresele. Kosta en del, men SÅ verdt det. Jeg vet ikke hvilken kritikk du/dere har lest, men personlig har jeg alltid syntes der har sett utrolig ubehagelig ut for en baby å måtte bære hele kroppsvekten sin med skrittet... I tillegg hadde jeg selv hofteleddsdysplasi da jeg var baby, måtte ligge i gips med beina rett ut 24/7 i ett år. Dette er svært arvelig, og en god bæresele som presser bena fra hverandre kan bidra til å myke opp hoftene til babyen. I tillegg til å fordele vekten helt ut til knærne.

Forøvrig anbefales bæresjal når barnet er nyfødt. Kan redde dagen for en mor uten blekksprutarmer, og en baby med behov for nærhet.

Sent from my iPad using Tapatalk

Kjekt med bæresele frs 3.mnd!!! Noen bruker det allerede tidligere. Men jeg brukte da sjal. Da jeg arvet begge deler. Gikk MYE tur med sele i skogen

Har kjøpt sånn jeg også.
Hvor står det?

Ja, kjemperart. BabyBjørn har gjort det så bra og et blitt et stort merke i flere land. De er såpass veletablerte at det sikkert er mange som rett og slett ikke tenker over det; At noe som er så populært kan være dårlig.

Selv har jeg aldri prøvd en, men reagerte allerede første gang jeg så et barn i BabyBjørn. Husker jeg tenkte "Barnet henger så langt fra bæreren kropp at det er helt tydelig usunt for bæreren. Og i den stillingen kan det garantert ikke være bra for barnet heller".

Som jeg sa til Kråkebolla er jeg kanskje over gjennomsnittlig opptatt av ergonomi. Lå selv med pute det første halve året av mitt liv, fordi søstra mi var født med skjeve hofter. Og har hatt dårlig rygg over halve livet. Så det er uaktuelt for meg å bære på den måten, og jeg vil absolutt ikke risikere å utsette barna mine for mer risiko enn de genene de allerede har.

Etter dette har jeg både hørt kritikk fra folk som har brukt det, og lest masse negativ omtale på nett.

Her blir det MeiTai. Ser det har kommet en del variasjoner over det temaet også, som skal gjøre det lettere å feste selen, men jeg er fremdeles skeptisk. Enkle løsninger er ikke alltid det beste, og jeg vil heller bruke noen minutter på å sørge for at barnet mitt sitter trygt og godt inntil kroppen, hvis det er det som må til.

Gjelder det alle baby bjørn bæreselene?

Ville ikke satt en baby i en BB, ikke før det kan holde hodet selv, og har bedre kontroll over kroppen sin. Jeg er ingen ekspert, men som sagt, så ser det ut som både bærer og barn må bruke en del muskler på å balansere.

Såvidt jeg vet fins det ikke ergonomisk sunne babybjörnseler.

Jeg hadde en til førstemann, men synes den var kjempevond å bære med. Etter at jeg hadde sjekket litt rundt på omtalene slutta jeg helt å bruke den.. Tenker på å kjøpe ergobaby bæresele denne gangen, da det virkelig er gull å kunne bære på smågullene i blandt :)
Ja, vi går jo også veldig mye tur da vi har hunder, så tenker at bæresele et er must for oss:-)

Har kjøpt sånn jeg også.
Hvor står det?

Det er egentlig bare å Google BabyBjörn, så kommer det opp flust av kritikk :-(

Ikke vært fornøyd med baby Bjørn det lille jeg har brukt den..

Men kjempe fornøyd med ergo baby bæreselen:-) anbefaler den på det sterkeste. Både for bærer og baby! :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg vurderer ErgoBaby ja!! Noen flere med meninger om denne? Skal få lest litt mer om den før jeg kjøper denne gangen da.. hehehe! :-P

Selger forresten en BabyBjörn til 600,- hvis noen vil ha.. Haha :-P

Vi lånte en bb til første, mn ble aldri brukt pga den ikke er ergonomisk for hoftene. Mn har hørt snakn om en ny bb som skal være ergonomisk, noen som vet noe om denne??

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Vi har men den skal ikke brukes for tidlig. Brukte den på førstemann. Har også mai tai bæresjal jeg brukte først.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Back
Topp