Baby bæring!

Blomst_95

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
VIP
Februarbarna 2020
Har du tidligere erfaring med bæring av baby/barn?
Er det noe du ønsker å prøve?
Er vi flere bære "gale" damer her? :hilarious:

Jeg har allerede sett meg ut nytt sjal til samlingen, en beskjeden samling men de er definitivt blitt fast inventar etter første barnet.
Og bærer fortsatt 2 åringen når det trengs ❤️Med første begynte vi ikke bæringen før 3/4 uker(tynt tynt lin sjal og arvet babybjørn:facepalm: var forferdelig) og tok vel enda en mnd eller to før det var noe vi brukte mye da med vevd sjal og connecta sele, denne gangen blir det med til barsel!
Erfaringer med bæring på barsel? Vurderer å anskaffe en sånn bæretube eller elastisk til de første dagene/ukene :rolleyes:

Vi brukte caboo fra fødsel og til den begynte å sige, gikk over til et tynt sjal, og så ballet det på seg ettersom behovet endret seg. Har vel 6-7 bæresjal, en rs, en tula ftg, en tula toddler og en meh dai :happy:

Vi brukte caboo fra fødsel og til den begynte å sige, gikk over til et tynt sjal, og så ballet det på seg ettersom behovet endret seg. Har vel 6-7 bæresjal, en rs, en tula ftg, en tula toddler og en meh dai :happy:

Synes du caboo var enkelt med nyfødd og ga nok støtte med tanke på hode/nakke? :joyful:

Synes du caboo var enkelt med nyfødd og ga nok støtte med tanke på hode/nakke? :joyful:

Close caboo er veldig enkel. Den er jo som forhåndsknytt elastisk sjal med ringer man strammer gjennom. Strammer den t-skjortestramt, har baby oppi, bretter de to lagene over hverandre. Hodet støttes med sjallaget på en av sidene avhengig av hvilken vei baby ligger med hodet. Så er det et "belte" man knyter utenpå det igjen som et tredje lag for sikkerhet. Gjort på nullkommaniks. Pappaen var også glad i den og brukte den hudmothud med bebis blant annet, og synes det var veldig fint. Han prøvde litt på vevd sjal også etterhvert, men foretrekker bæresele nå som hun er større.

Har lyst til å prøve bæring, har kjøpt et sjal men vet ikke om jeg greier det ennå. Har dere noen dere anbefaler veldig ?

Jeg er veldig glad i bæring. Kommer til å starte med elastisk sjal og så vevd etterhvert :)

Med sisteman fikk vi utdelt bæretube eller hva det heter på barsel.
Har aldri litt helt frelst på bæring, før de har blitt litt større og jeg har brukt manduca

Har alt for mye penger i sjal. Started med RS på sykehuset på eldste. Glad det endelig kommer en liten til jeg kan bruke dem på:angel9.
Bar eldste mye før vekta ble for mye for meg :smiley-ashamed004 Bestilte Tula Toddler tidligere i dag :woot: et forsøk på flere gåturer uten vogn..

Med de to barna vi har (ganske store nå) bar vi endel i patapum (husker ikke om det skrives sånn) og i en bæresele/sjal som jeg hadde sydd.. utrolig praktisk og koselig å bære de små gleder meg til å bære nurket nå!! ❤️

Brukte mobywrap (elastisk, ganske tynt) til nr 2. Var helt hærlig å få armene fri når jeg skulle henge på 3 åringen. Brukte det fra nyfødt og til året ca. Hun likte godt å ligge nært både når hun sov og var våken så det ble mye brukt. :-) Lurer litt på om jeg tullet til døgnrytmen hennes med det da, for hun sov så godt i det at hun sovnet hele tiden, men var lys våken nesten hele natta.

Hvilket sjal har du sett deg ut?

Takk for gode erfaringer :)

Lenge siklet på solnce phases timeless rainbow confetti :oops: blir nok også å kjøpe et fødselssjal i etterkant slik som til første, som da var solnce phases moons pretty pale pink ❤️ denne bruker vi fortsatt :D

Har lyst til å prøve bæring, har kjøpt et sjal men vet ikke om jeg greier det ennå. Har dere noen dere anbefaler veldig ?

Vet du hvilket du har kjøpt? :) er så mange forskjellige sjal at man må nesten bare begynne å prøve seg frem, kan varmt anbefale bæretreff med lokale bæregrupper. Kan finne de under filer på "norsk bæregruppe" på Facebook :D
Og med sjal så er en del av cluet å øve, øve, øve. Med f. Eks en bamse, eller bare en pute for den sakens skyld. Blir ikke helt det samme men kan få inn rekkefølge/bevegelse veldig bra :)

Sjal er så utrolig forskjellig, har mye med smak og behag å gjøre, vanskelig å anbefale. Størrelse, mønster, farger, bruksområder, blend (ull/bomull/lin/osv). Jeg startet med et billig og tynt Ellevillsjal, øvde med bamse og youtubevideoer da jeg var gravid med forrigemann :joyful: Nå har jeg flere sjal som koster to-tre store lapper, men det er et valg jeg har tatt, bæring trenger ikke koste skjorta (selv om det finnes sjal som er mye dyrere enn mine). :hilarious: Kjøp gjerne brukt, veldig vanlig i sjalverden, da er de gjerne allerede innbrutt.

Det finnes bærebibliotek mange steder i Norge etterhvert, der kan man prøve masse forskjellige sjal og finne noe som passer.

Takk for gode erfaringer :)

Lenge siklet på solnce phases timeless rainbow confetti :oops: blir nok også å kjøpe et fødselssjal i etterkant slik som til første, som da var solnce phases moons pretty pale pink ❤️ denne bruker vi fortsatt :D

Har ikke solnce selv, men ååå liker confetti! Jeg ville også ha birth wrap til forrige, men likte ingen av dem :hilarious: Kjøpte en mystery box fra Slingstudio for et par måneder siden, elsker hvordan det sjaler og føles, men haaater fargene, men finner ingen andre sjal med samme blend :arghh:

Har ikke solnce selv, men ååå liker confetti! Jeg ville også ha birth wrap til forrige, men likte ingen av dem :hilarious: Kjøpte en mystery box fra Slingstudio for et par måneder siden, elsker hvordan det sjaler og føles, men haaater fargene, men finner ingen andre sjal med samme blend :arghh:

Går det å farge det a? :D haha. Jeg var så glad når vi fant rosa solnce på riktig dato, da altså :hilarious: så kjøpt fra USA, brukte en evighet i posten og så sydd om til rs, 3er sjal, pengepung og smokkelenke :bag:

Jeg elsker min(e) Yaro broken twill og haha, alle er håndfarget/frynsede men gull økonomi sjal/rs. Og tåler vask!

Går det å farge det a? :D haha. Jeg var så glad når vi fant rosa solnce på riktig dato, da altså :hilarious: så kjøpt fra USA, brukte en evighet i posten og så sydd om til rs, 3er sjal, pengepung og smokkelenke :bag:

Jeg elsker min(e) Yaro broken twill og haha, alle er håndfarget/frynsede men gull økonomi sjal/rs. Og tåler vask!

Så gøy! Hvilken størrelse var det i utgangspunktet?

Min yaro broken twill33 ligger i Frankrike, brukte det som strandsjal der og tenkte det kunne være praktisk å ha et liggende :hilarious: Nå kom jeg faktisk på at jeg har enda et yaro-sjal jeg hadde glemt jeg hadde, tralala.

Jeg likte ikke frynser før. Nå leker jeg med tanken. Rart hvordan preferanser kan endre seg.

Tror ikke det blir bra å farge det. Møøøørk mosegrønn-ish, svarte fjær, masse gule tussahnubs :dead: (Falling feathers Warbler)

Så gøy! Hvilken størrelse var det i utgangspunktet?

Min yaro broken twill33 ligger i Frankrike, brukte det som strandsjal der og tenkte det kunne være praktisk å ha et liggende :hilarious: Nå kom jeg faktisk på at jeg har enda et yaro-sjal jeg hadde glemt jeg hadde, tralala.

Jeg likte ikke frynser før. Nå leker jeg med tanken. Rart hvordan preferanser kan endre seg.

Tror ikke det blir bra å farge det. Møøøørk mosegrønn-ish, svarte fjær, masse gule tussahnubs :dead: (Falling feathers Warbler)

Jeg synes det var så fin farge :hilarious: Men kan ikke fordra fjær mønsteret synes det ligner fingre  :bag: :hilarious:

Back
Topp