Baby avføring

tobarnsglede

Andre møte med forumet
Hei dere,
Har en baby (2 uker gammel) som konstant har litt avføring i bleien. Normal farge og konsistens, men også en del helt tynt som vann. Noen som har vært borti lignende og vet hva det kan komme av og om det er noe å være bekymret over? Har ellers relativt lite luft og gulper nesten ikke.

Jeg synes ikke det høres unormalt ut. Dersom ALL bæsj var slik, kunne man kanskje tenkt diaré (dette blir som misfarget vann som lukter æsj, hos nyfødte; men da også gjerne redusert allmenntilstand), men om det er bare innimellom og resten er normal, så ville jeg ikke tenkt så mye over det.
Så lenge det er greit med bæsj, og normal farge og lukt, så er det nok fint!

Om det plager deg i bakhodet, så kan du jo ta det opp med helsesøster på neste kontroll! :)

Her er mesteparten av bæsjen ganske tyntflytende, med litt gule korn i seg. Sjeldent mye av gangen enda, men i nesten hver eneste bleie. :P (5 dager gammel).

Hei dere,
Har en baby (2 uker gammel) som konstant har litt avføring i bleien. Normal farge og konsistens, men også en del helt tynt som vann. Noen som har vært borti lignende og vet hva det kan komme av og om det er noe å være bekymret over? Har ellers relativt lite luft og gulper nesten ikke.
Høres helt normalt ut for meg, særlig om du ammer. Du kan alltid høre med helsestasjonen hvis det bekymrer deg. :)

Back
Topp