Baby allergi reaksjon, hva gjøre

Ho her har også fått litt utslett. Er usikker på om det er varme eller pga fukt. Ho er også veldig varm av seg, og slever mye. Det kommer på hals/brystkasse, ene albuen og ene foten ved bleiekant. Kommer og går, og prøver å smøre krem på. Tror ikke det har med mat å gjøre.

Er det noe likt med deg? Håper du skriver her om du finner en løsning [emoji173]️

Ho her har også fått litt utslett. Er usikker på om det er varme eller pga fukt. Ho er også veldig varm av seg, og slever mye. Det kommer på hals/brystkasse, ene albuen og ene foten ved bleiekant. Kommer og går, og prøver å smøre krem på. Tror ikke det har med mat å gjøre.

Er det noe likt med deg? Håper du skriver her om du finner en løsning [emoji173]️
Min har fortsatt utslett på enkelte steder siden fredag også får hun nye som kommer og går.
Og jeg lurer på om det er pga varmen, men en gang hun er mer aktiv føler jeg de blir rødere
Har tatt opp med helsesøster i dag og hun har sett på de men klarte ikke si konkrett heller.
Hun sa om blir mer, og får feber da burde kontakte legen.
Jeg prøver å ha minst mulig klær på min, kun body inne og eventuelt sokker. Samme når vi er på trille tur minst mulig for å unngå at hun svetter.

Da det var som varmest her fikk lillegutt varmeutslett, eller røde prikker på mage og rygg ihvertfall. Leste et sted at krem kunne tette porene, så vi smører nå fuktighetskrem bare på de stedene han har tendens til tørr hud, og ikke ellers på kroppen. Tok også helvask med kjølige (romtemperet) våte kompresser/klut sånn innimellom. Og så bruker vi langarmet og bukse ute, men tar av så mye som mulig inne, gjerne ned til bare bleia. Da storkoser han seg!!

Utslettet ble forresten borte etter et par dager.

Back
Topp