Baby alarm (puste alarm)

jeani

Elsker forumet
 Er det noen som har en slik?
 Jeg venter mitt første barn og var innom finn.no for å se på babyutstyr så kom jeg over noen som ville selge en babyalarm, jeg visste ikke det fantes en gang. Den her alarmen skulle plasseres under madrassen til barnet og ville gi lyd hvis barnet sluttet og puste i noen sekunder (aner ikke hvor mange sekunder).

Erfaringer?

jeg har hatt sånn til begge mine.jeg følte meg litt tryggere når jeg hadde det.trur det er etter ca 20 sekunder den begynner å ule.

ORIGINAL: lykkelig..

jeg ville ikke kjøpt en sånn, tulla mi er fødti uke 30, hun sluttet å puste en gang, men deet var på sykehuset.,spurte de på sykehuset om sånn alarm, de anbefalte ikke å ha det. men det er opp til hver enkelt hva de vil,mne er redd jeg ville blitt mer redd jeg..

Har ingen erfaringer eller meninger om sånn babyalarm..men bare lurte på hvorfor de ikke anbefalte det? Fordi de ikke alltid funket? Eller fordi det var noe negativt/ "bivirkninger"(kom ikke på noe bedre ord,hihi) med de`?

Jeg hadde tenkt å kjøpe slik. men de anbefalte det ikke. det hjelper ikke mot krybbedød. hvertfall det helsesøster sa var att det skjedde noe i hjernen dems, lenge før de sluttet å puste. ved evt krybbedød.
Noen har sikket gode erfaringer og noen ikke. men har ett par venninner som kastet den, siden den utløste falske alarmer. hun ble jo helt sprø og ti ganger mer redd

Ja ganske enig, føler jeg har nok bekymringer om jeg ikke skal ha en slik også[:)]

ORIGINAL: PrinsesseMayahMin

jeg ville ikke kjøpt en sånn, tulla mi er fødti uke 30, hun sluttet å puste en gang, men deet var på sykehuset.,spurte de på sykehuset om sånn alarm, de anbefalte ikke å ha det. men det er opp til hver enkelt hva de vil,mne er redd jeg ville blitt mer redd jeg..

Har ingen erfaringer eller meninger om sånn babyalarm..men bare lurte på hvorfor de ikke anbefalte det? Fordi de ikke alltid funket? Eller fordi det var noe negativt/ "bivirkninger"(kom ikke på noe bedre ord,hihi) med de`?

det var på grunn av at den kunne pipe uten grunn,og da ble jeg mer bekymret..
jeg spurte flere sykepleiere på ntfødt intensiv, alle sa det samme..

Okei, da skjønner jeg..man blir jo bare enda mer bekymret og stresset da...

Jeg hadde en "baby sense heart monitor" til sønnen min.  Kjøpte den pga at han sov på magen.
Vil absolutt anbefale en slik monitor. Kjempe fornøyd med min iallefall.

jeg tror jeg ville ventet til babyen kom og se hvordan det går uten først. Jeg har ikke hatt den og har heller ikke hatt behov for den.

Har aldri hatt, og aldri følt behov for det heller. 

ORIGINAL: Labambie

Det stemmer vi har.. Den heter Babysense II.. Vi har ALDRI hørt falske alarmer. Den er konstruert slik at den ikke reagerer på f.eks jordskjelv, bevegelser i underlag, lynnedslag osv.. Den går på batteri.
Har aldri hørt at det er en falsk trygghet, og jeg kunne aldri klart meg uten! Jeg fikk ikke sove på nettene, måtte sjekke om hun pustet osv.. Da var det bedre å ha en slik, våknet jeg så var det bare å se på det grønne lyset som blinker i takt med barnets pust. Av de jeg kjenner som har den er det ingen som har opplevd falske alarmer. Det må ha vært en tidligere modell... Jeg hadde heller byttet ut barnevognen min fremfor den.

Signerer denne!!! OM det er sånn at det skjer noe i hjernen på babyer før de slutter å puste ved krybbedød vil jeg påstå at man har en bedre sjanse for å redde babyen om man får startet gjenopplivning etter 20 sekunder..

Ja jeg har en slik.. Kjøpte den til minsten, veldig betryggende.

Friske barn trenger ikke å monitoreres hjemme! Har du et sykt, prematurt el barn som trenger slik alarm, får du låne en fra sykehuset...

Men hvis det å se på et grønt lys som blinker, får deg til å sove bedre - kan jeg være med på at det er verdt kronene[;)]

Men jeg liker bedre å kjenne på barnet, se på det, føle med kinnet foran munnen at det puster...

Du kan jo snakke med jordmor om det, og få en fagpersons mening[:D][:D][:D]

ORIGINAL: MorTilSanderOgVetle

Jeg hadde tenkt å kjøpe slik. men de anbefalte det ikke. det hjelper ikke mot krybbedød. hvertfall det helsesøster sa var att det skjedde noe i hjernen dems, lenge før de sluttet å puste. ved evt krybbedød.
Noen har sikket gode erfaringer og noen ikke. men har ett par venninner som kastet den, siden den utløste falske alarmer. hun ble jo helt sprø og ti ganger mer redd

Hva foresaker krybbeød er vel ikke bevist? Har hørt at spedbarn kan gå inn i så dypsøvn at de kan glemme å puste. [8|]

ORIGINAL: Trikken

Friske barn trenger ikke å monitoreres hjemme! Har du et sykt, prematurt el barn som trenger slik alarm, får du låne en fra sykehuset...

Men hvis det å se på et grønt lys som blinker, får deg til å sove bedre - kan jeg være med på at det er verdt kronene[;)]

Men jeg liker bedre å kjenne på barnet, se på det, føle med kinnet foran munnen at det puster...

Du kan jo snakke med jordmor om det, og få en fagpersons mening[:D][:D][:D]

Det er jeg enig i, men jeg hadde den fordi jeg ville sove. Ikke ligge å kjenne på om babyen min puster. Så alarmen går jo vis barnet slutter å puster, man hører jo ikke ellers at barnet ikke puster når man sover.

[:)]den ikke reagerer på f.eks jordskjelv, bevegelser i underlag, lynnedslag osv.. Den går på batteri.
Har aldri hørt at det er en falsk trygghet, og jeg kunne aldri klart meg uten! Jeg fikk ikke sove på nettene, måtte sjekke om hun pustet osv.. Da var det bedre å ha en slik, våknet jeg så var det bare å se på det grønne lyset som blinker i takt med barnets pust. Av de jeg kjenner som har den er det ingen som har opplevd falske alarmer. Det må ha vært en tidligere modell... Jeg hadde heller byttet ut barnevognen min fremfor den.

Helt enig!! Har samme erfaring[:)] Jeg hadde sterk angst for at barnet mitt skulle dø, og  sov ikke på flere uker, måtte sjekke hele tiden. Men så kjøpte jeg en babysesnse II, og sov gjennom natten, og angsten forsvant. Enkelte kalte meg hysterisk, og naiv, men den var med på å øke min livskvalitet betraktelig[:)]

ORIGINAL: CuriosityKillTheCat

jeg tror jeg ville ventet til babyen kom og se hvordan det går uten først. Jeg har ikke hatt den og har heller ikke hatt behov for den.

ORIGINAL: MorraTeFreja™

Slike alarmer er falsk trygghet.
Det er vitenskapelig bevist at babyalarm ikke hindrer eller forebygger krybbedød.

Her kan dere lese mer om det:

http://www.lub.no/oslo/lub.nsf/id/218F31B2F5A7C84AC125721A00443FD1?OpenDocument

http://www.lub.no/oslo/lub.nsf/Attachments/A7AC6A033D9C1B3BC125735C002C40E7/$FILE/pustealarm.pdf

Selvfølgelig vil man gjøre alt som er i vår makt for at barna våre skal ha det bra og være trygge, men det er mange som spekulerer i nybakte foreldres usikkerhet og tjener grovt med penger på oss!!! Jeg tror det er bedre for barnet i lengden at vi som foreldre "øver" oss på å bli trygge selv, for DET smitter over på barna og gir trygge barn...

ORIGINAL: *Mama*

ORIGINAL: MorTilSanderOgVetle

Hva foresaker krybbeød er vel ikke bevist? Har hørt at spedbarn kan gå inn i så dypsøvn at de kan glemme å puste. [8|]

nei hva det foresaker vet de ikke. men de forsker jo på barna hva som skjer før de slutter å puste. årsaken finner de nok aldri ut virker det sånn-- men jeg vet ikke selv, bare sa det jeg ble fortalt. men alle vet jo att alle har ulike meninger

Back
Topp