Baby 2021/2022? ❤

M

MaJea1992

Guest
Hei! Tenkte å snuse litt inne på forumet og dele litt her inne så mannen min slipper å høre om dette hele tiden
Vi er gift (halvannet år), er 29 og 30 år og prøver på vårt 1 barn. (Som også blir vårt eneste)
Vi er på 7 pp siden vi kastet pilla, og i dag har jeg bestilt eggløsningstester for de neste 3 pp.
Har kun brukt flo-appen og den er nå iallefall VELDIG presis på når jeg skal ha mens! Jeg har en veldig kort syklus (23-25 dager imellom mens)
Jeg har tidligere vært gravid 2 ganger. 1 gang mistet i uke 5 og abort i uke 7. Begge disse var mens jeg gikk på p-piller.
Håper på at det er en positiv test før jeg fyller 30 (i januar)
 
Hei! Tenkte å snuse litt inne på forumet og dele litt her inne så mannen min slipper å høre om dette hele tiden
Vi er gift (halvannet år), er 29 og 30 år og prøver på vårt 1 barn. (Som også blir vårt eneste)
Vi er på 7 pp siden vi kastet pilla, og i dag har jeg bestilt eggløsningstester for de neste 3 pp.
Har kun brukt flo-appen og den er nå iallefall VELDIG presis på når jeg skal ha mens! Jeg har en veldig kort syklus (23-25 dager imellom mens)
Jeg har tidligere vært gravid 2 ganger. 1 gang mistet i uke 5 og abort i uke 7. Begge disse var mens jeg gikk på p-piller.
Håper på at det er en positiv test før jeg fyller 30 (i januar)

Heii og velkommen inn hit :hello Blir spennende å følge deg!
 
Venter nå i spenning på EL-tester og at tanta skal takke for seg
Har også en mann hjemme som gleder seg til masse prøving (hihi)
Det mest positive i dag var at bilen gikk igjennom EU uten noen feil da, hehe!
 
EL tester ligger klare, tanta har forlatt "byen" og klar for ny PP! :D
Denne måneden prøver jeg også med slimløsende hostesaft :p (kjerringråd jeg leste om på et forum)
I følge flo-appen starter min fruktbare periode på mandag med EL den 22 juli, noe som passer bra, for da er det 2 år siden jeg traff mannen min så vi skal ha en kosedag sammen uansett :)
Så tenker å starte med EL-testing den 20 også får vi se :)
 
Da kribler det etter å starte med testing av EL! Tatt hostesaft nå i et par dager og tenker å fortsette med det til etter EL, så får vi se!
I am on a mission, baby mission! :D
Så får smile søtt til gubben så vi får kjørt på denne uken (hihi)
 
Kun negative EL-tester så langt, i følge flo appen skulle jeg hatt EL i dag, men det har jeg altså ikke xD
Så får håpe jeg ikke bommer på den da
 
Syns jeg kan se en økning, men ikke heeelt positivt ennå :bag:
Er jo litt spennede dette her også :D
 

Vedlegg

  • Snapchat-1951600596.jpg
    Snapchat-1951600596.jpg
    1,8 MB · Visninger: 124
I morges var det ingen tvil - eggløsning er i gang! Kjenner det murrer i magen og testen var helt tydelig positiv! :D Så det vil jo si at flo-appen bomma med minst 3 dager :woot: Skal innrømme at jeg er lettet over at jeg i det hele tatt HAR eggløsning da det har vært noe jeg har bekymret meg over, så den positive testen nå gjorde godt ♡
 
I morges var det ingen tvil - eggløsning er i gang! Kjenner det murrer i magen og testen var helt tydelig positiv! :D Så det vil jo si at flo-appen bomma med minst 3 dager :woot: Skal innrømme at jeg er lettet over at jeg i det hele tatt HAR eggløsning da det har vært noe jeg har bekymret meg over, så den positive testen nå gjorde godt ♡
Så spennende med positiv eggløsningstest - nå er det bare å vente i spenning ❤️
 
2 DPO :cat:

Da er det vel bare å smøre seg med tålmodighet da!
Er ikke veldig optimist denne måneden da dette er første mnd med EL testing! Men til gjengjeld har jeg jo fått et lite innblikk i når ting foregår og ikke minst AT det foregår, og DET får være positivt nok denne måneden :)
Mannen har også gradvis blitt mer og mer engasjert i testinga og syntes det var spennende å følge med på om strekene ble sterkere og sterkere.
Han har vel vært mer sånn at "skjer det så skjer det", men etter 7 mnd uten noe resultater og at den biologiske klokka tikker nå som vi straks bikker 30 begge to, så merker jeg at han også begynner å få litt baby-feber :woot: (Kan ha en sammenheng med at en av bestekompisene skal ha baby om 4 mnd også)

Nå er det vel bare å bite tenna sammen og veeente... prøve å holde meg med å teste til ikm den 11 august da :nailbiting:
 
I dag klarte jeg ikke å la være, så tok en teststrimmel, den viser veeeldig svak strek (tatt på urin nr 2 for i dag) så jeg dura på butikken og kjøpte en rfsu som viste negativ ... ikm er på fredag, så får holde meg i skinnet litt og teste på ikm da ;p
 
Kjøpt flere strimler i går, tok test på morgenurin, den var også negativ, så var nok bare en skygge på den første. Men den er den eneste som har blitt sånn så syns det er litt rart,men vi får se om tanta kommer på fredag..
 
I morges var det ingen tvil - eggløsning er i gang! Kjenner det murrer i magen og testen var helt tydelig positiv! :D Så det vil jo si at flo-appen bomma med minst 3 dager :woot: Skal innrømme at jeg er lettet over at jeg i det hele tatt HAR eggløsning da det har vært noe jeg har bekymret meg over, så den positive testen nå gjorde godt ♡
Jeg har også brukt bare Flo appen og har relativt regelmessig mens så jeg tenkte jeg ikke trengte EL tester, men plutselig er det et par dager frem eller tilbake, så et par dager kan jo gjøre litt forskjell, har nå gått til innkjøp av EL tester for å se hvor godt den stemmer :) Så det er morsomt å lese at du har akkurat den erfaringen! Håper det utgjør forskjellen for oss begge

Krysser fingrene for deg at din negative test i dag blir positiv i morgen :)
 
Blir ikke noe positivt i morgen, tanta kom ikke mange timene etter jeg sto opp..

Ja, tenkte at ettersom vi nå starter på PP 8, så er det greit å ta ibruk noen hjelpemidler før vi evt søker legehjelp :)
 
Intet nytt å melde, mista litt "piffen" faktisk, så denne PP har vært helt uten EL tester, apper eller noe annet. Lagt inn noe aksjer naturlig nok da.. hehe.
Skal innrømme at jeg kjenner det begynner å tære på det at vi snart trer inn i PP9.. Skal innrømme at jeg trodde ikke det kom til å ta så lang tid.
Ser de fleste rundt meg nå blir enten gravide eller skal føde i nær fremtid og jeg klarer ikke å glede meg over det. Vurderte på et tidspunkt her å bare gi opp dette med barn og heller satse fulltid på hund (som jo er en drøm). Mannen sier ikke så mye, men han er nok innerst inne også lei seg for at det ikke skjer noe.. Håper snart det blir vår tur for nå begynner hodet å bli litt slitent.. frykten for å ikke få det til begynner å bli større og større for hver PP..
 
Bare å vente på tanta på onsdag..
Kjenner murring er i gang.. piffen er fortsatt borte og er ofte lei meg.. men vi må vel bare fortsette å prøve..
I januar blir jeg 30, og da har vi prøvd et år.. Lurer allerede nå på om jeg bør sjekke og ta en liten EU-kontroll for å sjekke at alt er som det skal..
Hvordan er det å få henvisning fra lege til sånt eller er det best privat?
 
Bare å vente på tanta på onsdag..
Kjenner murring er i gang.. piffen er fortsatt borte og er ofte lei meg.. men vi må vel bare fortsette å prøve..
I januar blir jeg 30, og da har vi prøvd et år.. Lurer allerede nå på om jeg bør sjekke og ta en liten EU-kontroll for å sjekke at alt er som det skal..
Hvordan er det å få henvisning fra lege til sånt eller er det best privat?

Kjenner meg igjen i det du skriver, i at piffen er borte. For meg har det hjulpet litt faktisk, å engasjere meg mindre, for nå glemmer jeg prøvingen iblant, og da går tiden litt fortere :p Jeg også tenker å ta en sjekk når vi har prøvd i ett år, tror det kan være lurt. Mannen har snakket med legen sin ang. sjekk av sædkvaliteten, og fikk faktisk tips om å gå privat pga. lang kø og ikke så mye penger å spare på å gå offentlig. Så legen tipset han om et sted, men vi må selv ta kontakt der. Usikker på hvor jeg skal sjekke meg.. Heier på deg videre :Heartred
 
Bare å vente på tanta på onsdag..
Kjenner murring er i gang.. piffen er fortsatt borte og er ofte lei meg.. men vi må vel bare fortsette å prøve..
I januar blir jeg 30, og da har vi prøvd et år.. Lurer allerede nå på om jeg bør sjekke og ta en liten EU-kontroll for å sjekke at alt er som det skal..
Hvordan er det å få henvisning fra lege til sånt eller er det best privat?
Jeg vil absolutt anbefale dere å ta en fertilitetssjekk privat. Det koster et par tusenlapper, men offentlig er det ofte lang ventetid og dere må ha prøvd et år før dere får henvisning. Privat får dere også svar på sædprøve samme dag, offentlig har jeg lest at noen må vente en hel uke på resultatet. Jeg har ikke tålmodighet til å vente, så synes absolutt det var verdt pengene :) Håper det klaffer for dere snart!
 
Back
Topp