Baby 10 uker, hvor lenge sove på ettermiddagen?

candyface

Forelsket i forumet
Gutten min har nå sover i snart 2 og en halv time. Sovnet rett før kl 3, og har som regel hatt en god økt på formiddagen og en på ettermiddagen. Tenker på om jeg bør begynne å tenke litt på kvelden, når han sover så lenge som han gjør nå. Kan jo godt være han sover til 6.

Skal jeg begynne å vekke ham, eller kan han forsatt styre dette selv? vil jo fortest mulig inn i rutiner når det er mulighet for det :)

jeg lott mine sove som de ville fram til de var rundt 5-6mnd da prøvde jeg å få de inn i rytme med soving på dagen og natta

Men bare for at du ikke ønsket rutiner før? Eller var det praktisk talt ikke mulig?

Men bare for at du ikke ønsket rutiner før? Eller var det praktisk talt ikke mulig?

Har latt mine sove - og alltid lagt dem til fast tid på kvelden fra de var et par uker gamle, men da selvfølgelig med flere ganger opp for pupp i løpet av kvelden/natten - eldste hadde greie rutiner og sov natten gjennom (voksennatten altså 23-6.30) fra han var fire uker, nestemann var storspiser og kom kjapt inn i rutiner han også, men krevde litt mer bæring av pappa for å roe seg på kvelden, sov natten gjennom fra 5 måneder.

Begge har hatt laaaaange ettemiddagslurer, og noen ganger minimalt med tid mellom lur og legging. Husk at klokken er stilt i natt, så alt kan komme litt ut av rytme noen dager!

Jeg har latt begge mine styre sovingen helt selv hele tiden. Vill ikke vekt en baby som sover uten god grunn.

candyface skrev:

vi hadde någelunde rytme fra dag 1 i forhold til når det var natta,men på dagen og slikt lott vi barna besteme deller av rytmen selv
Guttungen hadde någelunde rytme som var slik- 06-våknet, 09 sov , 11våknet, 14-sov, 16-våknet, 19-sov, 21våken, 21.30sov, 02-våken.02.30-sov
Slik var rytmen hans først så gikk det slik 06-våken, 11-sov,13 våken, 14.30-sov, 16-våken, 19-sov, 06våken
Så gikk det over slikt 06-våken 11-sov,14våken, 19,sov, våken 06

Jenta fikk vi ikke noe ordentleig rytme på pga kolikk, så alergier og andre problemmer
Er først nå den siste uka at ho har sovet natta igjenom

en så liten baby må få sove når den sover. kan godt hende han sover godt på natta uansett...

Back
Topp