Babling?

~lykkelig med barn~

Elsker forumet
Juli13-jentene
Hvor mye babler de små nå?
Hva sier de, og hvor gamle er de?
 
Hele tiden! :) Løsnet plutselig ordentlig i helgen. Mest "dadadada" "lalalala" "nenenene" osv. Foreløpig har han bare sagt "takktakk" men hører det ikke er langt unna både "mamma" og "heihei".

Nå er det liksom babling enten han er irritert, lei seg eller glad. Hører godt forskjell.

Han er 7 1/2 mnd.

De er så gode :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Her e d mest dadada og babababa vært et par mamama innimellom men sjeldent :p og så hæ? :p

babyjente 27 Juli ♡
 
Her er det myyyyye da da da og ba ba ba dagen lang :) Noe ta ta innimellom :)


Fødte en gutt 20. juli 2013
 
Mi sier heeei. Om noen sir heei til henne så sier hun heei tilbake :) også hæ og hø :p mamamama når hun er lei seg ellers mye roping høres ut som om hun kjefter :p har sagt mamma ordentlig en gang :) hun har funnet ut at å ta tunga ut av munnen å blåse er gøy da.. :p 7mnd :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Klart og tydelig "nenenenene/neineinei" når han er irritert.
Har også kommet litt "mamamama" i dag :) "mamamanenene"


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Frøkna mi sier jaja, baba, aaaa (nesten som hun synger). Det høres ut som hun har sakt mamma et par ganger. Hun har da hermet etter meg :) Hun roper av glede eller "sutresnakker" når hun er misfornøyd med noe. Hun liker også og blåse luft gjennom leppene så sikla renner! :p

Hun er 7 1/2 mnd.

♡Prinsesse 14 juli♡
 
Frøkna mi sier jaja, baba, aaaa (nesten som hun synger). Det høres ut som hun har sakt mamma et par ganger. Hun har da hermet etter meg :) Hun roper av glede eller "sutresnakker" når hun er misfornøyd med noe. Hun liker også og blåse luft gjennom leppene så sikla renner! :p

Hun er 7 1/2 mnd.

♡Prinsesse 14 juli♡

Haha, det soste gjør min og. Særlig når han er veldig blid og fornøyd:) babler ikke sånn kjempemye men av og til. Mest bababa. Ellers lyder som aa, mm uten noen betydning. Lager ofte prumpelyd med munnen, det har han gjort lenge:p

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Haha, det soste gjør min og. Særlig når han er veldig blid og fornøyd:) babler ikke sånn kjempemye men av og til. Mest bababa. Ellers lyder som aa, mm uten noen betydning. Lager ofte prumpelyd med munnen, det har han gjort lenge:p

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

He, he.. "prompelyd" er populært her også :) Når hun først setter i gang kan hun holde på en stund :p

♡Prinsesse 14 juli♡
 
Veldig mye babling her også. Sånn skikkelig. Høres ut som hun fører en samtale med sin normale stemme og ikke det typiske babyspråket. Her om dagen da vi ikke var i samme rom følte jeg at hun ropte på meg. Hun hevet stemmen og sa maama. Da jeg kom fikk hun latterkrampe. Hun har ropt på meg flere ganger etter det, men jeg synes liksom ikke hun fortjener en dato på det ordet. Det er ikke godt nok enda synes jeg. Morsomt å følge utviklingen.


Jente Juli 2013❤
Prøver på nr 2❤ pp3
 
Hun babler mye, men selv om hun sier mamama, bababa, dadada og nanana føler jeg ikke at det er bevisste ord enda. Det eneste jeg kanskje kan tolke som ord er når hun sier dæh med veldig entusiastisk stemme, da virker det som om hun sier der (som i se der). Artig tid dette her, det er store fremskritt fra uke til uke :)
 
Frøkna mi sier jaja, baba, aaaa (nesten som hun synger). Det høres ut som hun har sakt mamma et par ganger. Hun har da hermet etter meg :) Hun roper av glede eller "sutresnakker" når hun er misfornøyd med noe. Hun liker også og blåse luft gjennom leppene så sikla renner! :p

Hun er 7 1/2 mnd.

♡Prinsesse 14 juli♡

Akkurat sånn driver min også :) ''Kjefter'' liksom når han surver etter f.eks mat og viser tydelig frustrasjon/ sinne når jeg går rundt i huset og han ikke rekker å krabbe etter meg fort nok.
Han blir 8 mnd om 3 dager.... Hjelp så fort det går!
 
Vi er veldig ivrig på å si hade da pappa går på jobb og jeg sier det hver gang jeg går ut av rommet og nå sier hun det ganske ofte. Vi leker ofte "takk, hversegod" lek og hun sier akk. Når jeg klapper for henne og skryter flasker hun med armene og hviner i glede. Fantastisk gøy :D


Jente Juli 2013❤
Prøver på nr 2❤ pp3
 
Back
Topp